door poekelen » 13 sep 2010 19:14
Ik heb dit topic aangemaakt omdat er nogal onduidelijkheden zijn over welke vraag in het Kleine vragen topic behoort.
De nieuwe leden op het forum krijgen als melding dat ze alleen in het beginnersgedeelte kunnen posten, omdat zij niet weten hoe het forum inelkaar steekt, hoe alles hier werkt, en of er ook überhaupt een kleine vragen topic bestaat, som ik hier op wat tot het kleine vragen topic behoort.
Alle carburateur vragen,
Alle (kleine) algemene vragen over je tomos,
Eigenlijk kunnen jullie zelf wel bedenken wat wel en niet tot het kleine vragen topic behoort, daarom vraag ik van jullie het volgende:
Als je/jullie een vraag hebt/hebben, kijk op voorhand eerst bij de search, en als je het niet kan vinden denk dan even logisch na of je het een kleine vraag vindt, of een vraag waar eerst over nagedacht moet worden.
Het kleine vragen topic is er niet voor niets, gebruik deze dan ook waar die voor staat!
Mochten er nog vragen, op of aanmerkingen zijn PM mij, PimW, of shadowranger even.
door cornetjhu » 14 sep 2010 14:05
door Pascal » 14 sep 2010 15:35
door Jan de Lasser » 14 sep 2010 15:55
door Timo » 14 sep 2010 22:28
door Jan de Lasser » 15 sep 2010 09:24
door Flamimom » 15 sep 2010 21:06
door cornetjhu » 15 sep 2010 21:17
puch hd kop: je krijgt er best wel veel trekkracht doorHeb nu normale setup met standaard snel uitlaat, rij 33 ongeveer. Hoe hard ga ik als ik als ik 28 tands achtertandwiel erop zet en puch HD kop? en als ik dan ook nog mn uitlaat verander naar bullet of techno krul? (met welke van deze dingen kom ik het makkelijkst rond de 40~45 km per uur, zonder veel trekkracht te verliezen).
door Flamimom » 16 sep 2010 16:37
door Flamimom » 18 sep 2010 09:54
door cornetjhu » 18 sep 2010 12:14
post de volgende keer even de hele link en niet alleen het plaatjehttp://50cc.nl/zoek_res_2.asp?Artnr=21143&Submit=Zoekhttp://50cc.nl/plaatje2.asp?Img=21143.jpg past deze cilinder op tomos standard snor? is ie ook snor? ik wil gewoon standaard cilinder, niet 70 cc of 50cc snel ofzo...
door shadowranger » 18 sep 2010 13:06
Naar buiten zoals op het laatste plaatje is de goede stand. Ik zie dat in beide gevallen de de ring tussen framebus (schroefdraad) en schokbreker er niet tussen zit. Hierdoor schuift de schokbreker van zijn bufferrubber/ busje af en krijg je en plaatje als de bovenste. Advies is om net zo'n ring als onder de bout (bij bagagedrager) ook aan de andere kant te monteren en de bus eerst weer goed in het rubber te drukken.ik heb ff een vraagje,
ik zie net dat mijn schokbrekers alle bij anders staan, de 1 naar binnen en de ander naar buiten.
welke van de 2 staat goed?
naar binnen:
naar buiten: