door MeneerJansen » 22 mei 2019 16:06
door shadowranger » 22 mei 2019 17:27
door MeneerJansen » 22 mei 2019 18:01
Bedankt voor je reactie. Ik heb een Tomos Flexer tweetakt snorfiets. Dus dan heeft het geen zin voor mij om die keerringen te vervangen?Wat jij beschrijft is het zgn. viertakten. Dit komt omdat de ontsteking op top te laat staat (snorfiets). Door de grondplaat te draaien naar de bromstand vervroeg je de ontsteking en zou het inhouden op top moeten stoppen. Dit icm de afstelling lucht-brandstof is een veel voorkomende klacht.
Eea heeft dan geen nut om je keeringen te vervangen. Witte rook is alleen een aanwjjzing dat de koppelingskant kapot is of doorlekt. Als de ontstekingskant lekt start de brommer vaak helemaal niet of alleen op de choke.
door shadowranger » 22 mei 2019 19:24
door MeneerJansen » 22 mei 2019 19:58
Het is een snor fiets.Kijk eerst of het schoonmaken helpt. Dan kun je nog de tip van mijn mbt de ontsteking doen.
Je geeft alleen niet aan of je een snor of brom versie hebt.
door MeneerJansen » 23 mei 2019 14:57
Cilinder weet ik niet. De carb is de "standaard" DellOrtho die op een Tomos Flexer snorfiets moet. Ik heb niet genoeg verstand van Tomossen om te weten wat voor model exact. Ik moet de sproeier eruit halen om te kijken wat voor maat het is. Ik neem aan dat dat er ergens op staat...Welke cilinder zit erop en welke carb en sproeier?
door fons716 » 23 mei 2019 17:21
door MeneerJansen » 23 mei 2019 19:16
Oeps! Ik denk dat ik de verkeerde indruk heb gewekt. De Tomos op het filmpje is niet van mij! Ging mij meer om de opmerkingen die erbij staan. Sorry!Als ik naar het filmpje kijk is de cilinder volgens mij van aluminium en zwart gespoten, dus kan een snelle cilinder zijn.
Als het een originele Dellorto is staan er Dellorto sha en nummers op aan de rechtse kant. 14/9 of 14/12 of 15/15 of 16/16
Bij een imi carb staat niets op en moet je met een schuifmaat meten hoe groot hij is.
Zonder de maat van de carb en sproeier kan ik helaas niets
door shadowranger » 24 mei 2019 12:31
Nee, het verzetten van het ontstekingstijdstip door de grondplaat te draaien. ontsteking afstellen
Wat betreft de ontsteking: bedoel je het spuiten van deodorant op de onderdelen v/d carburateur? Zoals de aansluiting v/d carb op het motorblok?
door MeneerJansen » 24 mei 2019 12:58
Bedankt voor de link naar die heldere tutorial.Nee, het verzetten van het ontstekingstijdstip door de grondplaat te draaien. ontsteking afstellen
Wat betreft de ontsteking: bedoel je het spuiten van deodorant op de onderdelen v/d carburateur? Zoals de aansluiting v/d carb op het motorblok?