Pagina 1 van 1

wat is het nut van een spruitstuk te ontgrensen?

Geplaatst: 16 feb 2010 20:35
door tomosfreak26
hallo,

ik heb een snor tomos standaard met a35 blok.
mijn setup is nu :
snor cilinder met bromkop 50cc.
standaard spruitstuk met begrenser erin.
dellortho 14/9 carb met sproeier 50.
snor uitlaat zal wel ontgrenst zijn.
atw 28.
en hij rijd 35 a 37 kmh.

nu wil ik hem iets gaan opvoeren en dus wordt dit mijn nieuwe setup:
snor cilinder met bromkop.
dellortho 14/9 carb met sproeier 52.
uitlaat wordt een speedy uiteraard ook ontgrenst.
atw 26.

hopelijk ken ik hiermee wel de 40 a 45 kmh mee halen.

maar nu weet ik ook hoe ik een spruitstuk moet ontgrensen maar wat heeft het voor nut en wanneer moet je hem gaan ontgrensen?

moet ik het in mijn geval gaan ontgrensen of is dat niet echt noodzakelijk.

Re: wat is het nut van een spruitstuk te ontgrensen?

Geplaatst: 16 feb 2010 20:37
door 2pac
wel handig komt er meer benzine en lucht in je cilinder dus trekt hij beter en je haalt hogere top\
vergeet niet je ontsteking op brom te zetten

Re: wat is het nut van een spruitstuk te ontgrensen?

Geplaatst: 16 feb 2010 21:04
door tomosfreak26
wel handig komt er meer benzine en lucht in je cilinder dus trekt hij beter en je haalt hogere top\
vergeet niet je ontsteking op brom te zetten
oke goed om te weten maar is daar ook een hot to van dan dat met die ontsteking.
want daar heb ik nog nooit eerder aan gezeten.

Re: wat is het nut van een spruitstuk te ontgrensen?

Geplaatst: 16 feb 2010 21:08
door 2pac
viewtopic.php?f=56&t=7252
kijk hier even daar staat alles

Re: wat is het nut van een spruitstuk te ontgrensen?

Geplaatst: 16 feb 2010 21:10
door 2pac
in FAQ staat ook hoe je je spruitstuk moet ontgrenzen

Re: wat is het nut van een spruitstuk te ontgrensen?

Geplaatst: 16 feb 2010 21:56
door tomosfreak26
deze had ik al gelezen maar toch bedankt
in FAQ staat ook hoe je je spruitstuk moet ontgrenzen