Ja, dat is de kickstartremveer met schuifmof, oftewel zoals het hier genoemd wordt, de omegaveer. Die hoort in de uitsparing te vallen in je carterhelft. Normaal breekt deze wel eens, maar zoals jij hem nu hebt staan vind ik ook wel knap...heb zojuist mn blokkie uit elkaar gehad om mn keerringen te vervangen.
Kom nu alleen tot de conclussie dat ik me tandwiel niet met de hand naar achter kan draaien, en volgens mij kon dat eerst wel.
iemand een idee hoe dat kan?
weet al hoe t kwam.
door t blijven plakken van onderdelen viel onderstaande naar beneden toen ik alles eruit haalde,had het op de verkeerde manier terug geplaatst dus uiteindelijk sloopte ik t.
uit donorblok andere gehaald en weer op de goede manier terug gezet.
iemand trouwens een idee hoe t heet? <O~
ghehe tnx.Ja, dat is de kickstartremveer met schuifmof, oftewel zoals het hier genoemd wordt, de omegaveer. Die hoort in de uitsparing te vallen in je carterhelft. Normaal breekt deze wel eens, maar zoals jij hem nu hebt staan vind ik ook wel knap...heb zojuist mn blokkie uit elkaar gehad om mn keerringen te vervangen.
Kom nu alleen tot de conclussie dat ik me tandwiel niet met de hand naar achter kan draaien, en volgens mij kon dat eerst wel.
iemand een idee hoe dat kan?
weet al hoe t kwam.
door t blijven plakken van onderdelen viel onderstaande naar beneden toen ik alles eruit haalde,had het op de verkeerde manier terug geplaatst dus uiteindelijk sloopte ik t.
uit donorblok andere gehaald en weer op de goede manier terug gezet.
iemand trouwens een idee hoe t heet? <O~
Dat is teveel, normaal worden ze aangedraaid met een momentsleutel op 16 Nm. Aangezien niet iedereen over zo'n stukje precisie-gereedschap beschikt is het misschien zinvol dit te laten kontroleren bij de bromboer/ garage/ werkplaats waar ze zo'n momentsleutel hebben. Het risico is dat je:hee, ik vroeg me af hoe strak jullie je cilinder aandraaiden?
ik heb ze kruislings gedraait todat ik merkte dat ik met de ratel echt veel kracht moest gaan zetten. Is dit teveel of is dit goed?
Afstand is 0,45-0,5 mm (ongeveer een duimnageldikte).Een tomos bougie moet toch een afstand hebben van 4.5 mm tussen de elektroden? DIt kan je toch doen door er een voelmaatje tussen te leggen en dan dat dingetje aan te duwen?
Wat bedoel je precies? Ontroesten of alleen de troep onderin de tank uitspoelen? In het eerste geval zou ik het niet weten, in het tweede geval kun je je oude benzine uit de tank steeds weer opnieuw ingieten en opvangen. Wel even een filterpapier (koffiefilters doen het goed..en hebben jullie een tip om je benzine tank schoon te maken:)?
ja alles zit goed vast en op zn plek,want gister had ie t geluid niet en toen heb ik toch nog wel een redelijk rondje gereden.ik zal t zo wel ff aan me oom laten horen,miss dat die wat weet.Heb je alle afstandshim's en andere toebehoren weer op de juiste plaats gezet? Moer van de koppeling wel goed vast gedraaid? Olie in de versnellingsbak vergeten?? Lager dat kapot is/ gaat...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten