• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Honduki Sprinter {Metzondergrotefoto's}

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
199 berichten
  • Pagina 4 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 10
  • Volgende
PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 23 sep 2008 20:03

T komt moeilijk van de grond, moet ff dat tomosframe kwijtraken en dan kan ik beginnen met de grote schoonmaak. Want ja dat ding zit vol prut en zooi :mrgreen:

Komt wel.
Omhoog


Thomazzi
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1620
Lid geworden op: 25 jun 2007 20:23
Locatie: Grunn

Berichtdoor Thomazzi » 23 sep 2008 20:30

Je weet, Amsterdammers zijn altijd de weg kwijt en daarbij ook nog eens LUI, lui om hun brommer te fixen.

:mrgreen:
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
Omhoog

Gebruikersavatar
ger@rd
Tomosforummer
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jun 2008 20:50
Locatie: zuidhorn (gr.)

Berichtdoor ger@rd » 24 sep 2008 11:22

ik ben benieuwd :)
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 22 nov 2008 12:15

Bij deze even in de beginpost gezet wat en hoe ik met dit hok wil.

Wel anders dan wat ik eerst wilde iig.
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)

Berichtdoor Mc. Sim » 22 nov 2008 12:36

W00t een sprinter :D Kun je al wat meer vertellen over je toekomstige setup?
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 22 nov 2008 13:09

Nouja er ligt hier dus een "70" cc en "65" cc, allebei met membraan op carter. De 50cc leg ik lekker in de kast. Enige waar ik nu even mee zit is de kwaliteit van de cilinders. deze is gewoon heel slecht en dan vooral de afwerking. Poortenlayout lijkt me wel ok en een mooi begin om iets leuks van te maken.

Ook is de 70cc nogal beschadigd door een vastloper, die moet dus geboord en gehoond worden. Dit is dan ook wat ik als eerste moet doen: Langs een bedrijfje gaan hier in de buurt dat cilinder revisies uitvoert. Van hem moet ik horen of ik deze cilinder kan laten boren en honen naar een maat die:

1. Alle beschadigingen wegwerkt
2. binnen 70cc blijft.

Ik wil namelijk in de 70cc klasse gaan meerijden.

Daarna word het een kwestie van uitvogelen hoeveel toeren ik verwacht te gaan draaien en op die kennis en andere factoren een mooi cilindertje maken met opmaat uitlaat.
Daarnaast is het de bedoeling deze cilinderkop uit te draaien en er een nieuwe kop in te maken (ten eerste omdat hij 50cc is). Ook ga ik eens goed naar de krukas holte kijken want met een membraan dat daarin hangt creeert natuurlijk gemakkelijk loze ruimtes. Deze moeten opgevuld worden en het membraan word misschien ook zelfbouw.

En oof deze 3 plaatjes de gigantische hoeveelheid vermogen kunnen beheersen moet ik ook nog zien :mrgreen:
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website

Berichtdoor Ingmar. » 22 nov 2008 13:22

is dat nou een half membraam cilinder :?

dicht maken en een lc membraam cilinder op zetten 8)

wat is de slag??
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 22 nov 2008 13:26

Jep hij is zuiger en membraan gestuurd.

De carb komt netals op de tomos aan de cilinder en van daaruit gaat er een kanaal omlaag via het membraan het carter in en rechtdoor naar de inlaat poort in de cilinderwand. Beetje vaag :mrgreen:
Ik heb al zitten kijken of ik die zuigergestuurde poort niet af kan dichten en er een membraangestuurde cilinder van maken door de inlaat volledig via het carter te laten verlopen. Dan zou ik er zelfs een ander meerkleps membraanhuis opkunnen maken.

Slag is 37.8mm

Waarom per se lc?
Omhoog

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1161
Lid geworden op: 30 okt 2008 10:04
Locatie: Zoetermeer, ZH

Berichtdoor n03L » 22 nov 2008 13:56

prachtding man ;) wel echt prachtig die sticker, dit WRAK :P maarre zeker goed dat je hem op knapt, is het zeker waard.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 22 nov 2008 18:02

Geniaal suzuki bouten :mrgreen:
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 22 nov 2008 23:19

Na wat opzoek werk ben ik erachter gekomen dat dit motortje gebruik maakt van een speciaal inlaat systeem dat in 1976 door Suzuki werd geintroduceerd. Het heet officieel het Power reed intake System, ookwel half membraaninlaat genoemd.
Dit is dus een combinatie van een zuigergestuurde inlaat en een membraan op het carter. Hierbij zijn van beide inlaat systemen de goede aspecten gecombineerd in één systeem. Door de relatief korte inlaatpoort open timing blijft de gasreactie op lage toerentallen goed, omdat er minder mengsel terug de carburateur geduwd kan worden. Op hogere toerentallen betekent dit echter dat er onvoldoende mengsel het carter ingezogen kan worden en je dus een dip krijgt. Hier is waar het membraan van pas komt. Deze blijft op hoge toerentallen langer open en zorgt hierbij voor een betere vulling van het carter en dus voor een goed piekvermogen.

Helaas blijft het Suzuki en is eea niet helemaal mooi gedaan. Omdat er een zuigergestuurde inlaat is kunnen de boosterpoorten niet met een mooi recht kanaal gevoed worden vanuit het inlaat kanaal maar moeten ze op een vrij onlogische manier vanuit een speoler gevoed worden, iets wat een hele slechte flow veroorzaakt. ook is dit membraan niet je-van-het.
Simpel gezegd: Het klinkt allemaal wel leuk en aardig maar je zult er nooit mee winnen van een Honda of Yamaha van gelijk kaliber.

Nu bedacht ik dat er dan maar een membraan op carter moest komen en ik die inlaat poort zou afdichten. Alleen blijkt dat ik volgesn het reglement het inlaat systeem niet mag aanpassen. Word dus ffies uitzoeken.
Omhoog

E880
Vastgeroeste forummer
Berichten: 881
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:13

Berichtdoor E880 » 26 nov 2008 22:22

Oftewel yamaha DT of Honda MT/MB cilinder erop?
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 27 nov 2008 18:41

Ik blijf bij deze cilinder.

Ik denk dat ik in staat ben dit zo aan te passen/manipulere4n dat ik er toch mooi vermogen uit krijg. Daarnaast voel ik er helemaal niets voor om een dure cilinder te kopen en die dan te gebruiken terwijl ik twee cilinders heb liggen. Ik vind het wel een mooie uitdaging voor mijzelf en ik denk dat dit ook de beste manier is om te leren van breommertjes.

Dit weekend kunnen hopelijk eindelijk die middencarters uit elkaar en kan ik nieuwe lagers en keerringen halen en het blokje spuiten. Daarna kan het echte werk beginnen en dan zullen er ook wel weer foto's komen.
Omhoog

E880
Vastgeroeste forummer
Berichten: 881
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:13

Berichtdoor E880 » 27 nov 2008 21:42

Daarnaast voel ik er helemaal niets voor om een dure cilinder te kopen
DT/MB/MT 70cc's zijn maar 70 euries.. of je moet persee malossi hebben, dan is het alsnog maar 140 ;)
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 27 nov 2008 21:48

Is duurder dan de 20 die ik nu betaald heb voor twee cilinders.
Omhoog

Gebruikersavatar
vdWal
Vastgeroeste forummer
Berichten: 869
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:24
Locatie: in een Huis!

Berichtdoor vdWal » 27 nov 2008 22:20

ben benieuwd hoe dit uit gaat pakke allemaal man :)
Baby Blue Street Racert!!
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 14 dec 2008 17:24

Even twee plaatjes om te laten zien dat ik toch echt nog wel bezig ben. Ik verwacht wat meer updates komende week.
Omhoog

Mc. Sim
Diehard
Berichten: 1386
Lid geworden op: 04 nov 2007 01:29
Locatie: Sint-Michielsgestel (NB)

Berichtdoor Mc. Sim » 14 dec 2008 18:08

Lol @ plastic zak vol liontjes. Ga je ze hier uit delen? :mrgreen:

Nahh mooi gepoetst hoor :wink:
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07

Berichtdoor Renault » 14 dec 2008 19:06

Het roest :mrgreen:

edit; en eet die lions uit de bajes op, anders had je ze beter aan die apen daar gegeven :mrgreen:
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website

Berichtdoor Waldo » 20 dec 2008 00:03

Wel erg mooi apparaat, vindt het ook wel goed dat je gebruikt wat je hebt, en niet zoals (ik bijvoorbeeld) gewoon allemaal andere dingen nieuw koop ofzo, ben ook erg benieuwd watvoor geluid zo'n brommer maakt!
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
199 berichten
  • Pagina 4 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 10
  • Volgende

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.