Nouja er ligt hier dus een "70" cc en "65" cc, allebei met membraan op carter. De 50cc leg ik lekker in de kast. Enige waar ik nu even mee zit is de kwaliteit van de cilinders. deze is gewoon heel slecht en dan vooral de afwerking. Poortenlayout lijkt me wel ok en een mooi begin om iets leuks van te maken.
Ook is de 70cc nogal beschadigd door een vastloper, die moet dus geboord en gehoond worden. Dit is dan ook wat ik als eerste moet doen: Langs een bedrijfje gaan hier in de buurt dat cilinder revisies uitvoert. Van hem moet ik horen of ik deze cilinder kan laten boren en honen naar een maat die:
1. Alle beschadigingen wegwerkt
2. binnen 70cc blijft.
Ik wil namelijk in de 70cc klasse gaan meerijden.
Daarna word het een kwestie van uitvogelen hoeveel toeren ik verwacht te gaan draaien en op die kennis en andere factoren een mooi cilindertje maken met opmaat uitlaat.
Daarnaast is het de bedoeling deze cilinderkop uit te draaien en er een nieuwe kop in te maken (ten eerste omdat hij 50cc is). Ook ga ik eens goed naar de krukas holte kijken want met een membraan dat daarin hangt creeert natuurlijk gemakkelijk loze ruimtes. Deze moeten opgevuld worden en het membraan word misschien ook zelfbouw.
En oof deze 3 plaatjes de gigantische hoeveelheid vermogen kunnen beheersen moet ik ook nog zien