Speling van de gaskabel en je gashandvat. Als je je gashandvat verdraait moet de motor er meteen op reageren. Kun je je gashandvat verder verdraaien zonder dat er wat gebeurd moet je de wartel bij je stuur iets verder opstellen. De speling dient zo minimaal mogelijk te zijn.ja als ik de choke eraf haal valt hij meestal uit. Wat is de vrije slag van de gaskabel?
Inderdaad doet de brommer het vaak beter omdat de zogenaamde 'bromstand' te veel voorontsteking geeft op stationair niveau. Ergens tussen de strepen is vaak veel beter voor de brommer. Zelf heb ik dit ook namelijk. Ik heb geen testbank of whatever, maar uit ervaring spreek ik.hey ik heb nu de ontsteking nagekeken die had de vorige eigenaar kennelijk al op bromstand gezet, dus heb hem nu tussen snor en bromstand ingezet en hij start nu een stuk beter, met de choke aan start hij in1 keer![]()
Het enige probleem nu nog is dat ik nog steeds een beetje gas moet geven (ook met choke aan) om hem een beetje warm te laten lopen anders valt hij na een paar seconde weer uit.
weet iemand waar dit nog aan kan liggen?
heb mn bougie al meerdere keren nagekeken is gewoon koffiebruin,Inderdaad doet de brommer het vaak beter omdat de zogenaamde 'bromstand' te veel voorontsteking geeft op stationair niveau. Ergens tussen de strepen is vaak veel beter voor de brommer. Zelf heb ik dit ook namelijk. Ik heb geen testbank of whatever, maar uit ervaring spreek ik.hey ik heb nu de ontsteking nagekeken die had de vorige eigenaar kennelijk al op bromstand gezet, dus heb hem nu tussen snor en bromstand ingezet en hij start nu een stuk beter, met de choke aan start hij in1 keer![]()
Het enige probleem nu nog is dat ik nog steeds een beetje gas moet geven (ook met choke aan) om hem een beetje warm te laten lopen anders valt hij na een paar seconde weer uit.
weet iemand waar dit nog aan kan liggen?
Laat je brommer eens een hele lange tijd stationair lopen (20 minuten) en check dan de bougie. Uiteraard is de bougie kleur vooral bij stationair niet helemaal betrouwbaar, maar wel een ruime indicatie. Als deze wittig is weet je dat je mengsel op een bepaald niveau toch arm is (Sproeiervergroting) of toch valse lucht. Zit er totaal geen bruin en/of is hij helemaal zwart dan is het meestal een te rijk mengsel, uitlaat verstopt, lekke rechterkruk-as keerring. (Afdichtingsring)
Met het schuifje bedoel je toch gewoon dat deeltje wat voor het gaatje gaat?Waarde Postkar,
Er klopt natuurlijk iets niet als je gewoon volgas kan rijden met de choke er op.
In het choke schuifje zit een klein gaatje en die zorgt voor een kleine lucht toevoer. Oftewel je krijgt een rijk mensel. Dus maak even je luchtfilterkast los en kijk even naar de achtekant van je carb. Zet hem op choke. Gaat het schuifje naar beneden ? EN.... blijft het schuifje nu staan ? Als hij dat niet doet heb je 2 problemen boven water.
1. Hij draait niet stationair. Logisch toch, doen namelijk weinig Tomosjes als ze koud zijn. (Zonder choke draaien)
2. Het haakje steekt niet naar achteren uit. (Die houdt het schuifje tegen)
Als dat laatste aan de orde is, dan moet je even de gasschuif er uit halen en weer opnieuw plaatsen. Daar valt ook het schuifje mee samen van de choke.
Staat getekend in het werkplaatshandboek. Doe ff de moeite om te kijken.
Voor de goede orde heb ik ff een fotootje opgezocht van de achterkant van de carburateur.
Het schuifje moet naar beneden gaan, als je `m op z`n choke zet. En blijven staan....punt
In afwachting van de controle verblijf ik met vriendelijke groet,
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten