Zo ik heb even mn blokje met aangepaste spoelpoorten en het oude(SNELLE!) type gefixt door de imbus uit te boren en de carterkap van mijn andere blokje er op te zetten. Ook heb ik een supervette Verkade chocoladeletter melksmaak verpakking als voetpakking gemonteerd en heb de vertanding en koppelingen van mijn andere blok overgezet omdat deze in veel betere staat waren.
Toen alles gemonteerd was en ik aan de koppelingen draaide kraakte het allemaal een beetje maar heb hem toch gewoon onder mn brommer gepleurt en gestart en jahoor HIJ LIEP, en hoe! <O~
De sproeier was nog te groot(68)maar hij trok met 24 achter tandwiel al 3keer zo goed als mijn vorige blok(met 17,5 en 20mm spruitstuk en getunede airsal enzo..)
Daarna even wezen afstellen en hij loopt nu erg mooi

Gelijk heb ik ook eventjes de remmen die ik heb gekocht gemonteerd alleen mijn voorremkabel brak meteen( was nogal gaar) maargoed alleen met mijn achterrem rem ik nu al beter dan met voor+achter van mijn vorige remmen!
Morgen zal ik fotos en een filmpje maken en even mijn kapjes enzo er weer netjes opzetten. Ook ga ik mrogen misschien mijn lage stuurtje erop zetten om het wheelien tegen te gaan
Oja! ik ben er achter gekomen dat de nieuwere type blokjes met grote spoelpoorten, met kleine spoelpoorten, in ieder geval die met een PUNT(dus dat er bij je vliegwiel zon kapje zit in plaats van dat er TOMOS staat)
een stuk minder hard gaan en optrekken als de blokken waar WEL TOMOS staat bij je vliegwielkant (en dus ook zonder de punt) als jullie begrijpen wat ik bedoel.. Het is maar een tip!
'Snelle' blok:
'Langzame' blok
Ik heb geen idee waar het aan ligt maar de ene trekt zowiezo een stuk harder op als de andere, top is ongeveer gelijk. Beide zijn electrische ontsteking/kleine spoelpoorten/zelfde koppeling gebruikt.. Dus waar ligt het aan vroeg ik mij dus af..