Hoezo zouden de remmen van een scooter sneller moeten blokkeren? Je moet juist niet alleen je achterrem gebruiken tijdens het remmen, maar gedoseerd remmen met je achter én voorrem, pas dan kan je eventuele slippartijen voorkomen, hoewel mijn remmen zo nu en dan alleen maar blokkeren als het geregend heeft of glad is, anders moet ik toch wel enige moeite doen om mijn achterwiel te laten slippen.Als je het over veilig hebt kun je beter grotere wielen hebben zoals tomos dan die kleine dingetjes onder een scooter. Het is een feit dat die veel sneller blokkeren/glijden etc.
Dat is dus de reden waarom ik even ben overgestapt op scootah.nou mijn tomos heeft anders een STUK minder gezeur als de scooters van vrienden van me.. maar ja ik snap wel dat thomas zegt van 65 op snor scooter en op snor tomos vind die 65 te hard want een scooter is gewoon stuk veiliger qua remmen, stevig frame, dikke banden, comfortabel zadel, minder trillingen etc. etc.
Ik ga gewoon normaal met mijn Tomosje om, maar om de haverklap moet ik de contactpunten vervangen of de koppelingssegmeten zijn weer eens versleten, de onderdelen zijn zeer zeker niet duur maar het mindere is dat somigge onderdelen gewoon kort meegaan, en bij een scooter veel langer. Maar het andere punt is toch wel dat een hele hoop onderdelen van scooters gewoon verrekte duur wezenben ik niet helemaal met je eens, tuurlijk heb je gelijk als je zegt : het ligt er aan hoe je met je vervoersmiddel om gaat..Ik rij nu ook al 7000km met mijn 2e hands Tomos zonder dat er ooit iets kapot is gegaan..Het ligt er gewoon aan hoe je met je vervoersmiddel om gaat.
maar tomosjes hebbe over het algemeen veel meer gezeur dat scooters..
contactpunten vervangen voor electronische ontsteking. is zonder onderhoud dacht ik en als je vaak contactpunten moet verwisselen uiteindelijk goedkoper (spreek wel van een tijdje maar je hebt zoiezo minder last van onderhoud)Ik ga gewoon normaal met mijn Tomosje om, maar om de haverklap moet ik de contactpunten vervangen of de koppelingssegmeten zijn weer eens versleten, de onderdelen zijn zeer zeker niet duur maar het mindere is dat somigge onderdelen gewoon kort meegaan, en bij een scooter veel langer. Maar het andere punt is toch wel dat een hele hoop onderdelen van scooters gewoon verrekte duur wezen
Terug naar “Andere voertuigen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten