hij is roze

volledig standaard op een bromuitlaat na.
hij heeft 2 verschillende soorten velgen.
laten we eens kijken naar een paar foto´s van dit leuk beestje

uitlaat is een beetje veroest.

een beetje verfschade op het zijkapje.
vond(vind nog steeds) dat ie een beetje langzaam ging. dus...

alleen nu is de sproeier een beetje te klein. dus ga ik maar van de week even naar de bromboer voor wat leuke sproeiers.
mijn plannen voor deze roze rijder zijn:
15.15 spruitstuk ontgrenzen natuurlijk.
65cc (komt later pas)
technigas trugloop uitlaat.
spuiten. kleur zeg ik nog niet

ontsteking op brom
bromkop
chrome achterbrug eronder zetten
zijstandaard erop zetten want ik vind bok standaard egt niet lekker.
chrome achterveren eronder
atw 26
sproeias
rubbertje op de kickstart
UPDATE 7february 2009
heb alweer een tijdje niks van me laten horen

maar goed ik heb niet stilgezeten. ik heb me technigas trugloop uitlaat eronder gedaan, hittebestendige blanke lak over de uitlaat gespoten. powerfilter gemonteerd, zijstandaard gmonteerd, chrome handvatten erop gedaan. kickstart rubbertje erop gedaan, beetje afgesteld en het blok redelijk schoongemaakt.
ben daarnaast ook nog van plan om morgen als ik tijd heb carbon vel om me demper te doen. dit omdat 1. het ziet er faking vet uit

genoeg geluld tijd voor foto´s

de roze "racer"

das shöne auspuff

de chrome (en über dikke

de zijstandaard. vind ik er mooier uitzien en het is een stuk makkelijker dan een middenbok dat telkens tegen je mooie uitlaat aan knalt.
mijn voorlopige plannen voor deze roze racer zijn:
bromzuiger
bromkop
remkabels vervangen
chrome achterbrug
15.15 carb eronder
chrome achterveren
dat ding afstellen.
25 february:
hallo, wat hebben we hier!

ach wat leuk, een setje veren, een membraan en wat stickers

sticker bewaar ik nog voor na het spuiten.
daarnaast heb ik weer wat van me to do list gehaald

dat zijn bromzuiger en bromkop erop gedaan.
ik heb ook me remkabels vervangen. althans 1. want er was maar met 1 iets mis.
en natuurlijk een set chrome veren erop gedaan.
ook heb ik een carbon vel over me demper gedaan. ziet er nu een stuk beter uit

ik heb ook een lexus achterlicht erop gedaan. zit nu beun vast omdat ik hem morgen al weer nodig heb voor school en ik heb op het moment geen rubbers of wat dan ook bij de hand

dus nu gaan er weer wat dingen van me lijst af

mijn lijstje is nu dus:
15.15 erop.
chrome brug
spuiten
jaja het wordt een stuk kleiner telkens

update 9 maart 2009
ik heb me chrome achterbrug eronder

zo zag ie er eerst uit

en toen zag ie er zo uit

spatbord is gespoten. deze zit er wel weer op maar ik heb nog geen fotos daarvan.
ik heb ook een 15.15 carb eronder zitten en hij trekt zeer lekker

ik heb besloten om mijn tomos roze te houden. dit heeft meerdere redenen.
1. geen zin.
2. roze zul je nooit zien. dus lekker orgineel
3. hij staat al bekend als de roze racer dus dat wil ik wel gewoon houden.
dus mijn to do list van vandaag is:
andere voorvelg
meer niet

update 19-05-2009
nou, niks van me laten horen. de roze racer is nu wel een stukkie harder dat wel.
veel veranderingen ondergaan en alles. ik rij nu al ongeveer sinds de laatste update weer normaal

ik heb ook een aantal foto's geschoten maar iets van de helft ben ik kwijt ofso

dan zullen jullie met de volgende maar genoegen moeten doen.
wat ik heb veranderd:
65cc Airsal
atw 24
16.16 sha
opgevulde krukas
zo nu en dan uitgeboorde koppelingshuis en ingekorte koppelingsveren.
"getunede std luchtfilter"( heb een extra grote gat gemaakt aan de andere kant van de filter <O~ )
een andere voorvelg

sproeier 72 maar kan denk nog zelfs 74 in.
bougie hittegraad 7.
rijdt opzich wel prima. maar vind dat ie tog nog wat harder kan en wat sneller op kan trekken. vooral optrekken vind ik belangrijk. ik hoef nou niet té hard zonder helm

optrekken kan ik waarschijnlijk verbeteren door me koppeling te reviseren

ook probleem met overschakelen naar zijn 2. als ik rustig optrek zonder volgas gat het allemaal lekker soepel. maar als ik volgas gelijk start, grijpt ie maar moeilijk aan. lijkt wel alsof mijn vermogen te groot is <O~

en ik heb een zwarte achtervelg. dit komt door de kickstartas. ik ga tijdens hemelvaart even oefenen met het tussenzetten van een o ring bij me middenvertanding en misschien een soort van rubbere keering oid te vinden.
genoeg geluld

foto na meeting in leimuiden

me nieuwe voorvelg ff schoongemaakt

na een tijdje met choke begrenzer rijden deed ie het opeens niet meer. dus ik haal de luchtfilter eraf en ik zie dit

heeft verder niks te maken met tosjes

ik heb ook een aantal filmpjes maar die doen het niet

dus ff iemand met een ander mobiel vragen om filmpjes te maken te op youtube te zetten

me setup nu is:
Tomos A35
65cc Airsal
afgevlakte bromkop
16.16 Dellorto SHA carburateur
technigas next terugloop uitlaat
twv: 26-24
top: denk rond de 65-70 ofso
uiterlijk:
2 dezelfde velgen

bobotech achterveren zwart met chroom
nieuwe stickers
zwarte "oil like"achtervelg

hij is roze

dikke chrome handvatten
lexus achterlicht
nou dat was hem wel weer.
hopelijk binnekort filmpjes maar ik ga nog niks beloven van dat ze er morgen of overmorgen zijn want die kom ik nooit na

tot de volgende keer

23 mei
het eerste filmpje

Link
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WfiYnS1plGY&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WfiYnS1plGY&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
17 juni 2009
nou ik heb weer eens wat gedaan.
ik heb de uitlaat opgeschuurd en glasgemaakt. daarnaast heb ik de demper gespoten. ziet er fantastisch uit.
oordeel zelf.

ook stond me tomos op zijn zijstandaard. en toen viel die opeens

dus weer even optillen zie ik me zijstandaard losjes hangen aan een klein stukje ijzersplinter.

gelukkig na 1 dag weer een niuewe standaard.

geef een oordeel over mijn uitlaat alsjebliieft

update 31july 2009
klein updatje maar.
heb nieuwe bandjes eronder liggen. 2.75 achter en 2.50 voor.

heb bandenwit gebruikt.

daarnaast heb ik andere voorvorkrubbers eronder gedaan. ik vind ze wel leip.

en zoals beloofd, de foto van me ophanging.

weet niet wat voor ijzer het is. ik weet alleen dat het zagen veel energie kostte.
dat was het dan weer voor vandaag. tot de volgende keer

UPDATE maandag 24 augustus 2009 om1:43 am
ok heb niet stilgestaan want ik verveelde me af en toe tijdens de vakantie. en wat doe je dan... je gaat beunen aan je tosje.
dus...
ik was me ouwe kettingspanners zat. ze trokken constant krom. niet zo heel gek want er komt veel kracht op en een chrome achterbrug heeft niet echt een goeie fitting voor de spanners.
dus ik heb een beetje lopen brainstormen met no3l in de chat over hoe je dit zou gaan oplossen

mijn versie voor mijn mogelijkheden is door 2 hoekplaatjes te nemen, gaten opmaat frezen voor de wielas en kettingspanner en de hoekplaat achter het wiel zetten met een lijm. (wat voor boeit niet echt. er komt geen kracht op te staan uiteindelijk. het is meer zodat het op zijn plaats blijft als je achterwiel eraf is)

ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen

dat is niet alles
ik haalde me carterkap open en kwam erachter dat ik op aluminium reed

dus dan maar nieuwe voering. dit keer van leer. het werkt fantastisch. grijpt goed aan en weinig slip.

tijdens het wachten voor het opdrogen van de lijm ging ik even kijken naar een oude kapotte koppeling. het blok was een keer vastgelopen waardoor de rollenkooi kapot was. toen dit brak was dat onbekend terrein voor mij. nu niet meer dus even kijken.

een kooi uit een ouwe 1speed vertanding gehaald.

hij schakeld weer perfect over

toen ik ermee bezig was dacht ik: laat ik ook maar een trekverenkoppeling maken

zo gezegd zo gedaan.

de zilveren zouden zwarte worden. die zijn 40% ze zitten erop en grijpen precies op het juiste moment
aan.

uitlaatophanging gemaakt want me normale is afgebroken.

en ik heb me achterspatbord een beetje ingekort.

dat was het dan weer. tot de volgende keer

update 30 augustus 2009
nou me lexus licht is afgebroken maar geen nood. ik heb nog een puchlampje.

omdat als iemand zwaarder dan ik (70 kilo) achterop gaat zitten. me achterspatbord wel heel erg naar beneden gaat en me achterband verneukt, dacht ik, veren stijver zetten en nog een stuk inkorten die achterspatbord

dacht dat het tog handig zou zijn als ik een demperophanging heb sinds de demperflens afgebroken was

nu nog eengoeie vinden

en het totaalplaatje

dat was em weer voor vandaag.
auf wiedersehen

update 11 september 2009 om 23.39
zo ik heb even me blok opengetrokken, de voering van me koppeling en uiteraard de koppeling zelf bekeken. de voering is na ongeveer 650 kilometer nog steeds niet veranderd. dus ik heb ondervonden dat leer een zeer goeie vervangende voering is.

heb de kettingspanhulpding gemaakt. werkt goed voor zover ik zien kan. het blok gaat uit elkaar voor een nieuwe middentandwiel. als het blok weer in elkaar zit, ga ik een stukje rijden door zandwegen, over drempels en op lange wegen en slingerbochten.

ook maar besloten een andere vtw te gaan monteren. zie hier waarom

nou dat was em dan maar weer.
tot de volgende keer

mvg,
Sjaak