Zelf verveelde ik me gister en vandaag en heb ik eens lopen klooien met wat ideetjes om een powerfiltertje te maken. Uiteindelijk na wat testen werkte het beste door een 0,5L flesje open te knippen, met de drink kant in een origineel stuk van het stuk van een luchtfilter wat op de carburateur moet te doen. Vervolgens een stuk van een schuursponsje knippen en die halverwege het flesje vast zetten. Hiermee reed hij net zo hard als met een gewoon ontgrenst luchtfilter. Hij trok voor mijn gevoel net iets beter op. Het enige nadeel was dat je niet gelijk vol gas kon met een koud blokje omdat hij dan gelijk uit viel.
Daarom had ik in een stukje zacht plastic (bovenkant van een kaasdoosje) een gat van ongeveer 3 cm. doorsnee geknipt en die over het uiteinde gedaan. Resultaat dat hij het zelfde rijd als zonder dat stukje plastic aan de achterkant. Wat ik nog niet heb kunnen testen is het uitvallen bij vol gas op deze manier met een koud blokje. Dit zal waarschijnlijk wel minder zijn.
n.b. Ik heb dus een 14/12. Waarschijnlijk zal bij grotere carburateurs het effect beter zijn en is heeft het bij deze carburateur weinig zin.
Ik zie wel eens mensen met een zelfgemaakt powerfilter, ik vroeg me daarom eens af wie er ervaring heeft (of er misschien wel 1 heeft) met een zelfgemaakt luchtfilter. En wat is nou de beste manier om er 1 te maken, vanaf welke maat carburateur, etc. OF MISSCHIEN IS HET WEL HELEMAAL OVERBODIG?