Rond midden december kocht ik de snorbrommertje van mijn schoonzus over. Het was echt een wrak, een typisch A35 modelletje uit 2002. Had 2 jaar stilgestaan, kon wel een onderhouds beurtje gebruiken! Allereerst maar eens begonnen met schuren en spuiten! (Ik heb helaas geen foto van origineel

Kappen en frame enz.

Ik had iets te hard de kappen geschuurd, had dus heel veel putjes enzo

before

after

Eenmaal met de kappen klaar, begon ik hand te leggen op mijn frame. Het was weliswaar wel mooi gespoten, alleen door het te hard schuren (grr) had ik natuurlijk weer putjes overal. Zie voorbeeld hieronder

Toen het plamschuren (combi van plamuren en schuren) eindelijk klaar was, kon ik beginnen met spuiten! Jaja, matzwart dames en heren

Hierna nog de velgen gespoten en toen was ik klaar met het spuiten en schuren! Eff alles in een doosje met piepschuim gedaan, uiteraard met die luchtbolletjes eromheen. Ik ging maar eens over naar de blok, deze wilde ik gaan reviseren omdat hij sinds 2002 niet echt een onderhoudsbeurtje heeft gehad.
Allereerst dus ook nieuwe pakkingen gehaald, hieronder zie je er twee samen met een nieuwe kenteken houder, ketting vetspray, nieuwe standaard,verse blokolie en een blauw lampje!

Aangezien ik last had van stotteren, ging ik voor de zekerheid ook mijn zuigerveertjes vervangen en de cilinder schoonmaken. Zie links een oude en rechts mijn schoongemaakt + nieuwe zuigerveren

Ook gelijk even gemonteerd

EN DAN NU, eindelijk na een maand hard werken, schuren, plamuren, in een koude omgeving en later verwarme omgeving (door kachel in me schuur te zetten

Gekocht:
- Nieuwe schokdempers standaard (chrome)
- Nieuwe middenbok standaard
- Nieuwe pakkingen (allemaal)
- Vierkant koplamp
- Blauw lampje
- Lexus achterlicht
- 2x mat zwart spuitbussen + 1x primer + 1x blanke lak
- Nieuwe kenteken houder
- Chrome sierstrip
- Nieuw standaard snel uitlaat
- TNT Handvaten
Setup:
Standaard, behalve standaard snel uitlaat en bromkop
To do:
- Chrome TOMOS letters, moeten van de week binnen komen
- Hogere vering, ik weet trouwens niet of het verstelbaar is in de hoogte.. Ik kom nu iig steeds tegen de band aan
- Andere tanktop met sleutel (Ik heb 'm al, alleen geen slot! =( )
- Nieuw blauw lampje (hij was inmiddels doorgebrand)
- Andere achterband, er zit slag in me wiel nu.. Waardoor ik steeds wiebel als ik rijd
Totale kosten: 402,-

UPDATE 05-02-2009
Mijn letters zijn binnen!

UPDATE 06-05-2009
Ok, geen goed nieuws toen ik uit was van eerste dag school na de vakantie. Ga ik de brommer stalling binnen, zegt een vriend van me dat iemand met zijn scooter tegen me brommer is gaan leunen, oftewel mijn tomos is omgevallen naar links tegen de grond en stangen van de stalling. Gozer heeft niks gezegt en is zomaar weggereden, gelukkig wist die vriend vn me wie het had gedaan en inmiddels is de school op de hoogte gebracht (morgen even camera beelden bekijken). Enig idee of dit word vergoed door zijn verzekering?

Piccas:

Er zat al een scheurtje in, precies waar roest zit. Maar de scheur is verder gegaan tot over de helft van mijn achter spatbord door de harde val

UPDATE 20-09-2009
Goed, het werd weer eens tijd voor een update. Ik heb mijn tomos nu een kleine 7/8 maanden en heb weer eens een onderhoudsbeurtje gepleegd ivm school en dergelijke. Denk dus aan blokolie vervangen, remmen checken, roest wegwerken, schoonmaken, poetsen etc. etc. .. Heb meteen ook maar fotos genomen

Laat een comment achter!