of je hebt een versleten kettingAls hij uit staat, moet de ketting ongeveer 2cm vrij kunnen bewegen op en neer. Maar als je gas geeft, gaat ie inderdaad lekker op en neer dansen.
Kortom: niet gassen op de standaard
en wat bedeol je met ontstking stellen naar bromspecifivaties?Dit is normaal, dat heet "viertakten" en is een verschijnsel dat voorkomt bij snorfietsen en slecht afgestelde brommers. Je kan (maar gezien de garantieperiode waar je nog in zit onverstandig) een andere maat sproeier (laten) monteren en de ontsteking iets meer naar bromnspecificaties (laten) zetten.
D´r staan 31km op. Lijkt me uitgesloten.of je hebt een versleten kettingAls hij uit staat, moet de ketting ongeveer 2cm vrij kunnen bewegen op en neer. Maar als je gas geeft, gaat ie inderdaad lekker op en neer dansen.
Ontsteking afstellen naar bromspecs betekent dat je het tijdstip vervroegd zodat de bougie eerder vonkt. Wat weer een betere motorloop inhoudt. Snorfietsen zijn bewust "laat" gezet om de snelheid te drukken.en wat bedeol je met ontstking stellen naar bromspecifivaties?
Hoezo? Kan je dan niet beter meteen een brom kopen? Is een begrenzer slecht voor je blok/ketting ofzo?D´r staan 31km op. Lijkt me uitgesloten.of je hebt een versleten kettingAls hij uit staat, moet de ketting ongeveer 2cm vrij kunnen bewegen op en neer. Maar als je gas geeft, gaat ie inderdaad lekker op en neer dansen.
Je moet sowieso je snor zo snel mogelijk (laten) ontgrenzen zodat ie een km of 40 rijdt. Beter voor dat ding en voor jouw
Verander de tandwielverhouding van 33 naar 28 of 26 en je rijdt zo een paar km harder. Let wel, hoe kleiner het achtertandwiel, des te slechter trek je op.hai :>, ben nieuw hier![]()
Paar kleine vraagjes, wordt binnenkort 16, en wil dan zo snel mogelijk een brommert hebben.
MAAR! Ik tweifel tussen snor of brom. Nadelen van brom zijn: Helmplicht, en niet op fietspad rijden. Nadeel van snor is... 25km\pu.
Maar mijn vraag is: ik ben een skinnybastart en weeg nog geen 50kilo (of misschien net aan wel), is er een mogelijkheid dat als ik op een snor rijdt dat hij maybe sneller kan gaan als 25? Ik vind namelijk 25 weer net te sloom, 30/33 lijkt mij een goede cruisesnelheid.
Nee, snor trekt zelfs beter op vanwege tandwielverhouding (vergelijk maar met een versnellingenfiets).Vraag 2. Heeft een snor minder trekvermogen als een brom? (nu weeg ik zoals hierboven vermeld niet erg zwaar, dus ik zal al wat sneller optrekken als mijn broer die zowat 100kg weegt) Maar is er een merkbaar verschil?
Ongeveer 110-130 km.3. Hoeveel Km kan je ong. rijden met één vol tankje peut?
Dan kan ik ong 300x naar school heen en terug met 1 tank xDVerander de tandwielverhouding van 33 naar 28 of 26 en je rijdt zo een paar km harder. Let wel, hoe kleiner het achtertandwiel, des te slechter trek je op.hai :>, ben nieuw hier![]()
Paar kleine vraagjes, wordt binnenkort 16, en wil dan zo snel mogelijk een brommert hebben.
MAAR! Ik tweifel tussen snor of brom. Nadelen van brom zijn: Helmplicht, en niet op fietspad rijden. Nadeel van snor is... 25km\pu.
Maar mijn vraag is: ik ben een skinnybastart en weeg nog geen 50kilo (of misschien net aan wel), is er een mogelijkheid dat als ik op een snor rijdt dat hij maybe sneller kan gaan als 25? Ik vind namelijk 25 weer net te sloom, 30/33 lijkt mij een goede cruisesnelheid.
Nee, snor trekt zelfs beter op vanwege tandwielverhouding (vergelijk maar met een versnellingenfiets).Vraag 2. Heeft een snor minder trekvermogen als een brom? (nu weeg ik zoals hierboven vermeld niet erg zwaar, dus ik zal al wat sneller optrekken als mijn broer die zowat 100kg weegt) Maar is er een merkbaar verschil?
Ongeveer 110-130 km.3. Hoeveel Km kan je ong. rijden met één vol tankje peut?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten