Berichtdoor C. van Klaveren » 29 jan 2009 22:48
Beste misterx,
Ik heb ook bijna alle artikeltjes van het Tomosforum gelezen in 2005. alleen had ik daar een dikke week voor nodig, los van de aantekeningen die ik maakte. Dat was nog meer dagen werk.
Ik constateer dat je pas 1 dag ingeschreven staat, dus alles heb je nog niet gelezen. Anders was je het stotterprobleem al reeds tegen gekomen.
Maar goed, ik geef je de aanwijzing zoals anderen en de uitleg.
Dat stotteren komt omdat hij teveel benzine krijgt. ERGO: Je sproeier is te groot.
Natuurlijk zal je opmerken, hoe kan dat nou, hij reed daarvoor ook met die sproeier.
Wel. … dat komt omdat je de combinatie van je motortje verandert hebt. En wel als eerste de prop in het spruitstuk. Het is zo dat de cilinder en de zuiger een bepaald vacuüm trekken. Dat vacuum zuigt een bepaalde hoeveelheid benzine uit de vlotterkamer, doch die benzinedamp (die het ondertussen) geworden is, kwam voorheen eerst die prop tegen van 9 mm, dus daar ging maar een beperkte hoeveelheid doorheen. Nu is die prop weg en kan er meer benzinedamp door. En dat is meer dan het systeem kan verwerken en dan gaat hij stotteren \ 4-takten.
En als er dan ook nog een “snelle uitlaat” onder gehangen wordt, dan gaat het (theoretisch) met het proces nog sneller. C.q. hij ontregeld de boel nog meer.
Mijn advies is dan ook, schrijf alles op wat je vanaf nu er aan veranderd. Hang eerst je oude uitlaat weer terug. Schroef die sproeier 49 er weer in. En ga er mee rijden.
Laat dan even je ervaringen weten, daarna wordt je er zelf weer wijzer van.
Bij deze weer een duw in de goede richting gegeven en met vriendelijke groet verblijf ik,
Keeshaven