Eerst was het plan dat hij verkocht zou worden.. maar toen ging er weer iets kapot, besloot dus hem niet te verkopen voordat het gerepareerd was. Hij zou dan namelijk best wat meer op kunnen leveren, voor maar een kleine moeite (keerring vervangen). Dit heb ik (even kijken wanneer de laatste update was, 27 april) een paar maandjes uitgesteld

Dus, er even een paar nachtjes over geslapen, dit zijn de plannen(onder voorbehoud)!:
Optiek:
-Frame zwart houden en bijwerken met lakstift
-Velgen zwart spuiten
-Spatborden/zijkapjes/nogwatanderedingen rood* spuiten
-Rood* velglint
-Ander stuurtje, nog even kijken wat, zoek iets ertussenin zegmaar (suggesties!)
-Buddyzadel houden/standaard zadel, nog niet over uit (suggesties!)
-Achterlicht blijft zo, nog even kijken wat ik met het voorlicht doe (suggesties!)
Motoriek:
-Blokje reviseren
-65cc Airsal (wellicht licht getjoend)
-65/70cc Puch HD kop
-Koppelingsveren inkorten
-Nieuwe uitlaat, liefst homoet qua uiterlijk/geluid, maar wil beetje hard op blijven trekken en hoeft niet te hard ivm politie, denk aan een terugloper, maar geeeen idee welke (suggesties!)
-15/15 Carburateur blijft
-TWV 26-24 of 26-26
Op een verveelde avond even snel wat dingetjes in elkaar geflatst, voor het idee:

(Slecht te zien maar hier zijn de ribbels op de kapjes geel)
Weet dus nog niet zeker hoe ik het met het geel doe. (suggesties!

Van het weekend even de wielen geschuurd en gespoten en het blokje eronderuit en uit elkaar gehaald:

Komen snel weer nieuwe foto's bij; vandaag/morgen even wat bestellinkjes plaatsen; morgen beginnen met wat geel spuiten; en zodra ik me onderdelen heb dat blokje verder in elkaar bouwen.
Als iemand een ander geniaal kleurenidee heeft(ipv geel dus), hoor ik het graag, nog niet 100% zeker namelijk

31 Maart
Gister tweedehands blokje gekocht, had namelijk een nieuwe krukas nodig. Krukas eruit gehaald, bleek dat er nogal wat speling op zat dus kan ik niet echt gebruiken. Morgen/overmorgen toch maar gewoon een nieuwe kopen.
Wel heb ik even een nieuwe 65cc Airsal opgehaald!

En een nieuw kettinkje:

Krukassen hadden ze niet meer dus daarvoor ga ik morgen/overmorgen ergens anders kijken, ook wil ik dan de nieuwe uitlaat gaan kopen, wordt hoogstwaarschijnlijk een Tecnigas.
Ook ben ik eindelijk me ideale stuurtje tegengekomen! Kost 'ie 40 euro

Kleurplannen zijn ook gewijzigd, even spuitbusjes wezen kijken, en toch maar voor bordeauxrood gekozen. Iets minder fel en opvallend, maar vind 't wel mooi

5 April
Dit weekend lekker wat spulletjes gespoten; ribbeltjes op zijkapjes en spatborden:

(Het zwarte wordt nog opgeknapt met een lakstiftje)

Kleur komt er niet super uit op deze foto's, zoals gewoonlijk. Ook een beetje overhaast en onzorgvuldig gespoten, maar zou mij een ruk wezen; is en blijft gewoon een gebruiksvoorwerp

Verder heb ik me koppelingsveren ingekort(beide 1.5cm) en de koppelingen voorzien van nieuwe voeringen:

Nu is het wachten tot ik me blokje in elkaar kan zetten, heb alleen nog steeds geen krukas; naar 5 verschillende brommer/scooterzaken geweest, geen een had Tomos krukassen op voorraad

5 Minuten na 10 april, 11 april dus
Ik heb ook bepaald niet stilgezeten, en hij leeft!
Krukasje gekocht:

Begonnen met het frame weer aan te kleden:

Ronde koplamp er maar op, en voorwiel erin:

Verder gegaan met blokje, krukaslagers en alle keeringen vervangen:

Blokje eronder

Verroeste, verrotte, lekkende Proma eronder

Wazig totaalplaatje

En hij startte! Even rustig warm laten worden enzo, eerste start ten slotte, en daarna alles helemaal verder in elkaar, zat namelijk nog geen olie in, linkercarterkap zat er nog niet op, ketting zat er nog niet op, etc

Duidelijk veel meer kracht, enige is dat ik een leren koppelingvoering gemaakt heb, die precies 1.5mm dik was, en nu hij erop zit 1.5-2mm, en heb ik de koppelingsveren ingekort, maar nog grijpt hij stationair al aan, terwijl ik hier toch echt had gelezen dat je het eigenlijk zo'n 3mm moest doen

Puch hd kop heb ik woensdag besteld, vrijdag mailtje dat hij verzonden was, dus verwacht hem na 't weekend, ook ga ik dinsdag(maandag is brommerzaak dicht) me nieuwe uitlaat kopen

Misschien maak ik morgen/overmorgen nog wat goede foto's, maar rond dinsdag is er iig een update te verwachten, met meer goede foto's en wellicht een/wat filmpje(s).
Brand los

2e Update 11 april
Dusss, vond die Proma toch niks; kutgeluid en zag er niet uit zo verroest. Dus, m'n Tecno CC verbeund zodat hij niet meer tegen de vering aankomt, en een houten

Trekt autowheelies met deze uitlaat en ATW 24, niet echt verwacht, dus ging bijna op me bek toen ik halfgas door een bocht wegreed

14 April
Vandaag even nieuw stuurtje gekocht en erop gezet, Puch HD kop was binnen zoals ik gister zei, en even kijken hoe hard hij ongeveer ging: 71km/u op zo'n bord langs de weg

Nog wat fotootjes van afgelopen zondag, met 't 4takt monster van een vriend van me:

En toen trilde het volgende schroefje los

Hing me kenteken opeens scheef aan een schroefje

En nu foto's van vandaag, met Puch HD kop en ander stuurtje. Graag even mening achterlaten welk stuurtje 'm beter staat

Met zijn eigenaar

Laat je mening achter

21 April
Zoooo, ligt ondertussen een Tecnigas Next onder

En er komt allemaal zwarte vloeistof uit me uitlaat, denk onverbrande benzine? Nogal irritant want na even rijden zit er een hele vlek op me uitlaat, gelukkig is het er wel makkelijk af te halen.
Ook heb ik me nieuwe ketting van het weekend ingekort en eronder gegooid. Komt denk ik binnenkort toch maar een ATW 26 op, vind het optrekken toch een beetje tegenvallen, wil daar wel wat topsnelheid voor opofferen

Maar even snel wat fotootjes gemaakt, geen zin in een hele fotoshoot ofzo, komt binnenkort wel

En zwarte troep

Iemand tips qua uitlaat? Ophanging en zwart spul.
23 April
Zo, vandaag even een busje tussen uitlaat en ophanging gedaan, en de klem er weer opgezet!

8 Mei
Even wat nieuwe fotootjes. Van de week brandde me voorlicht door, ik naar de brommerzaak om een nieuw lampje te halen, blijkt dat ze geen lampjes voor ronde koplampen verkopen, helemaal niet. Toch wel raar aangezien ik die hele koplamp daar gekocht heb

23 Mei
Hij rijdt nog steeds, eergister tellertje erop gezet, verder weinig veranderd. Top van 74.7km/h gehaald tot nu toe:

Heerlijk weer vandaag, dus, dan ga je rijden! Lekker ritje gemaakt met de camera, en onderweg even gestopt voor wat foto's. Had ook een onboard filmpje gemaakt maar die is mislukt door 't verkeerd vasthouden, dus die komt binnenkort nog 's een keer maar dan goed

Veel foto's in spoiler, had geen zin ze uit te zoeken, dus heb ze er allemaal maar op gegooid

Dit weekend even me blokje onder me frame vandaan getrokken, en er met de dremel doorheen gegaan:
Carters aangepast voor 65cc:

Uitlaatpoort verbreed tot 29cm en 0.5mm opgehoogd, tussenstuk bij inlaatpoort weggehaald en smalle stukje iets verbreed:

Ook heb ik me spruitstuk ala faq een beetje aangepast voor goede doorstroming, moet nog uitgeboord worden tot 15mm, alleen op het moment geen kolomboor tot me beschikking. Top ligt nog steeds rond de 75, gasreactie en koppel zijn enorm vooruitgegaan.
6 Juni
Dashboardje gemaakt van aluminium

Tweestandsschakelaar voor aan/uit;
Driestandsschakelaar voor grootlicht/uit/gedempt licht;
Kilometerteller in dashboard;
Toeter knop bij gashendel.
Sorry voor de slechte foto's, beter foto's komen nog,
Dashboard:

Toeter:

Totaal:

Alles doet het al perfect, hij is alleen nog niet klaar, moet nog afgewerkt worden en draadjes worden nog beter weggewerkt. De hoek waarop hij staat wordt denk ik ook nog veranderd.
21 Juni
Voor de gein ff m'n oude Proma GP erop gezet, reed verbazingwekkend goed eigenlijk, alleen maakte hij een kloteherrie en zag hij er niet uit

En toch nog een mooi plaatje, komt omdat je de roest niet ziet door de zon

Dus ik ff spul voor de demper gekocht, en met wat hittebestendig zwart de uitlaat gespoten en het demperwol vervangen. Toen viel me op dat die demper er eigenlijk ook best verrot uitzag, krassen erop enzo, dus heb die ook maar gelijk even gespoten, ziet er super uit vind ik zelf!

Van de week ga ik dan echt zo'n velgstrip bestellen

Verdere plannen:
-Knipperlichten erop maken
-Spruitstuk uitboren tot 15mm
-Rood velglint
Setup op het moment:
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort