• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

leek-vraagjes

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
4 berichten • Pagina 1 van 1
fritszol
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer fritszol
Website
  • Citeer

Berichtdoor fritszol » 15 mar 2009 14:26

Hallo,

nu de winterstop bijna ten einde is ga ik weer meer tomossen (schnorr). heb gister een uitlaat gekocht, (standaard-snel denk ik) zelfde als deze van Milan Seegers. Dus die er op gezet, en ook gelijk mn spruitstuk ontgrenst. Maar ipv 25 gaat ie nu maar 30. Ik had eigenlijk wel meer verwacht..

Nu dacht ik: ik ga mn luchtfilter ontgrenzen en de electrische ontssteking op bromstand zetten, maar..
- Luchtfilter: Die krijg ik er niet uit op de manier dat men mij heeft uitgelegd (slangetje valt er niet zomaar uit te trekken, zit namelijk vast aan 2 kanten..)

- Ontsteking: Ik heb géén speciaal gereedschap en krijg met mn doppeset die moer niet los omdat het vliegwiel meedraaid.. Iemand die weet hoe je het los kan krijgen zonder 'vliegwiel trekker' of ander speciaal gereedschap zoals zuigerstop? Kan ik ook iets anders in het gat van mn bougie stoppen? schroevendraaier oid?

bvd!!

fritszol.

p.s.(leek- en sproeiervraagje :@ ) als ik een grotere sproeier er in doe (welke grootte :@) gaat ie dan wel harder?
Check mijn website: DewitDesign.tk

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 15 mar 2009 15:10

- Ontsteking: Ik heb géén speciaal gereedschap en krijg met mn doppeset die moer niet los omdat het vliegwiel meedraaid.. Iemand die weet hoe je het los kan krijgen zonder 'vliegwiel trekker' of ander speciaal gereedschap zoals zuigerstop? Kan ik ook iets anders in het gat van mn bougie stoppen? schroevendraaier oid?
Zonder een vliegwielblokkeersleutel of zuigerstop krijg je die moer inderdaad niet los. Je kan een schroevendraaier in je vliegwiel steken maar de kans dat je wat sloopt is erg groot. Sowieso kom je nergens want dat vliegwiel zit conisch op je krukas, dus een vliegwieltrekker is een must. (Denk je van niet dan tik je er maar met een hamer op en kom je er naderhand toch achter dat ik gelijk heb).

Rijd eens een paar km en bekijk je bougie. Als hij wat aan de lichte kant is kun je wel een grotere sproeier steken.

fritszol
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer fritszol
Website
  • Citeer

Berichtdoor fritszol » 15 mar 2009 20:42

Heb met mn buurman het vliegwiel er af gekregen op een beunmanier :) staat nu op bromstand 8)

Iemand die weet hoe het luchtfilter werkt? heb alleen de oplossing gevonden van de klassieke luchtfilterbegrenzer..
Check mijn website: DewitDesign.tk

C. van Klaveren
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor C. van Klaveren » 26 mar 2009 16:26

Waarde frtszol,

Ik weet natuurlijk niet van welk jaar jou Tomos is, maar het slangetje (in de vraagteken vorm) was bij mijn vrouw d`r Tomos [2007] gewoon er uit te trekken. Maar ter verduidelijking: Dat slangetje zit aan een rubber schijf (flippo te noemen) vast gevulcaniseerd. Vervolgens zit die"flippo" vast geklemd in de rubber manchet die zich tussen de carburateur en de luchtfilterkast bevind.
Wel...... dat verhaal zal je allemaal wel kennen.

Neemt niet weg, dat je die flippo met slang zal moeten verwijderen. Of hij nu vast zit of niet.

Als je dat gedaan hebt, zal je gezien je andere veranderingen, met je sproeiermaat omhoog moeten. Het zal mijn inziens wel naar de 51 - 52 gaan. (Als er nog de standaard sproeier in zit.)
En je snelheid moet zeker 5 km omhoog gaan. Ik wacht het wel af.

Bij deze verblijf ik met vriendelijke groet,
Keeshaven

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
4 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij