Het begon allemaal met scooters in 1999 toen ik 16 ben geworden. Ik leasde toen een peugeot vivacity uit 1999 in grenade red. Dat was pas het introductie model. De viva-city is momenteel toch 1 van de grootste geworden wat ik toen niet verwacht had. Ik had 2 jaar op me viva-city gereden totdat ik een keer 7 uur sochtend een ongeluk kreeg en dus in de bus greppel belande. Omdat 1 of andere sukkel op het pleintje rondjes aan het draaien was met ze scooter. En anders was ik tegen hem aangeknalt. Dus me voorvork was harstikke krom en wat kappen kapot. Naar een tijdje zo gereden te hebben wilde ik de scooter een zo vet maken als een sportline model. Ik wilde dus een andere voorvork kopen. Maar toen was er nog moeilijk aan te komen en erg duur. Het hele project werd me wat te duur en wilde eigenlijk een andere scooter gaan kopen. Dus ik besloot me onderdelen allemaal los te verkopen. En dat was me aardig ook gelukt. Naar hard sparen had ik toch snel 1000 euro (of guldens toen nog) Ik leesde altijd scootin boekjes. En toen kwam ik bij de special scoot pagina. En daar stond een Aprilia Rally LC in die was ongebouwd tot crosser. Ik wilde dat ook maar had er gewoon geen geld voor. En ik gebruikte de scooter toen ook voor vervoer. Eigenlijk was de scooter gewoon te duur verkocht. Er mankeerd overal wel wat aan.
Voorvork lekte, remmen waren niet goed. Kabelboom was verrot. Carters waren niet goed. Ook met deze scooter krijg ik een ongeluk. Voorvork is dus krom en moest toch een keer gemaakt worden en belande in onderdelen in de schuur. Toen kochte ik me eerst tomos voor 20 euro.
Na 300 euro te hebben uitgegeven heb ik er 2 kleine weken nog naar me werk gereden. De week erna deed de tomos het niet meer. Ik zwaar in de zeik. Had geen zin meer om aan te prutsen en heb hem toen voor 100 euro verkocht aan tomosforum. Nou moest ik weer vervoer hebben. Dus ik weer zoeken en kocht dus een aprilia SR ook uit nieuwegein. Dus ik blij.
Kom ik er later achter dat de krukas niet helemaal goed meer is en dat soort ongein. Ik heb er een paar maanden erop gereden totdat me verzekering was verlopen. Vond het te duur om hem nog te verzekeren aangezien ik toen al dicht in de buurt werkte.
Toen ik daarna weer een tijdje hebt gefietst. Werd ik daar wel erg spuugziek van. Elke ochtend vroeg op en dan je kapot trappen is geen pretje+ s`middags moe van je werk naar huis fietsen. En daarom kocht ik deze tomos. De aprilia SR is momenteel ook al verkocht. En heb eigenlijk alleen nog de rally LC in de schuur liggen. En die ga ik dus gebruiken voor een project.
Wat oudere foto`s toen de scooter nog in elkaar zat:

De schade is hier boven duidelijk te zien, een kromme vork en een kapotte kap.

Aangezien in toch binnenkort voor me rijbewijs ga heb ik de scooter helemaal niet meer nodig, en blijft het gewoon een scooter voor de hobby en de fun.
Het opknap verslag
Hieronder zal dit project te volgen zijn. Ik heb wel al wat onderdelen liggen wat ik al een tijdje geleden kocht hebt. Ik weet alleen nog niet wat voor een setup eronder gaat komen en de scooter eruit komt te zien. Maar dat zie ik in de loop van de tijd wel. Het verdeel van een crosser is (wat het gaat worden) dat je niet bakken met geld hoeft te hebben. Er komt dus geen EVO, MHR, Manston, MK cilinder aan bod. En de rest blijft dus een verrasing. Als ik eraan ga beginnen zal ik deze post steeds opnieuw updaten met foto`s. Ik heb tijd zat en hoef het niet perse morgen al af te hebben. Dus geduld is wel een schone zaak.
Wat ben ik van plan?
- Er moeten crossbanden eronder komen aangezien hij goed grip moet krijgen als ik ga crossen. Ik hoop dat ik 12 inch crossbanden kan krijgen. Want anders word het helaas 10 inch aangezien die banden makkelijker te krijgen zijn.
- Er moet een goede setup op komen die goed trekt en aardig mee kan planken.
- Optisch moet hij veranderd word, maar heb zelf nog geen ideeen.
- Het moet een verder een verassing blijven
- Crossband
- Malossi Remschijven
- Delta clutch
- Cilinder, carburateur, krukas, overbrenging, uitlaat
- Stage 6 V-force 3 membraan
- Malossi springdrive
- Malossi vertandings deksel verstevigd/gelagerd
- Top performances carter deksel
- Malossi primair recht vertand

De eerste band, de tweede komt nog.

De malossi springdrive
Wil graag dat jullie voortaan in het reactie topic alleen willen reageren of vragen dus niet meer hier om de boel netjes en duidelijk te houden.
http://213.148.255.3/~danny/tomos_forum ... php?t=1505