• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3553 berichten
  • Pagina 138 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • …
  • 178
  • Volgende
Eark5
Tomosforummer

Berichtdoor Eark5 » 31 mar 2009 17:49

Dat gaat me nooit lukken :') Ik heb vandaag even een lang stuk goed lang volgas gereden en toen ik mijn bougie eruit draaide was die deze keer een beetje grijs/wit geworden dus ik zal even een paar grotere kopen.
Hij heeft vandaag niet harder dan ong. 32/33 gelopen, ik had er iets meer van verwacht.

tent
Pindabrein

Berichtdoor tent » 31 mar 2009 18:32

Hallo,

ten eerste ik heb heel weinig verstand nog van brommers enz. Maar ik heb dus sinds gister eentje.
Een tomos flexer met geel kenteken en met een technigas uitlaat eronder.

Had paar vraagjes, omdat voor mijn gevoel de tank misschien best snel leeg was. maar kheb ook wel aardig wat gereden gister en vandaag maargoed, Hoeveel liter gaat er maximaal in? en hoeveel km zou hij dan moeten maken?

en iets over de benzine kraan, wanneer staat hije cht uit zodat hij niks verliest? en wanneer staat hij aan en wanneer op reserve ofzo? had er iets over gelezen...

en oja, de kilometerteller doet het ook niet, volgens mij is dat draad gewoon niet meer heel :p valt dit makkelijk te vervangen?

groetjes :P

Tomos s25
Tomosforummer

Berichtdoor Tomos s25 » 31 mar 2009 19:31

Heey ik heb mijn techno cc onder me tomos s25 die techno cc was helemaal nieuw en maakte al best veel geluid nu deed ik voor de grap me hand op die uitlaat zo dat hij normaal uit gaat als je je uitlaat bedekt maar nu ging het aan de zijkant er uit want het is niet een geheel dat (potje ) zilfere dingetje aan de boven kan lekt wat kan ik daar aan doen ??

adje
Diehard

Berichtdoor adje » 31 mar 2009 21:26

Hallo,

ten eerste ik heb heel weinig verstand nog van brommers enz. Maar ik heb dus sinds gister eentje.

Had paar vraagjes, omdat voor mijn gevoel de tank misschien best snel leeg was. maar kheb ook wel aardig wat gereden gister en vandaag maargoed, Hoeveel liter gaat er maximaal in? en hoeveel km zou hij dan moeten maken?

en iets over de benzine kraan, wanneer staat hije cht uit zodat hij niks verliest? en wanneer staat hij aan en wanneer op reserve ofzo? had er iets over gelezen...

en oja, de kilometerteller doet het ook niet, volgens mij is dat draad gewoon niet meer heel :p valt dit makkelijk te vervangen?

In een flexer past 3,5 liter benzine INCLUSIEF RESERVE. Hij zou minstens toch wel 1 op 30 moeten rijden. Als het goed is wat beter, maar rijdt hij minder dan 1 op 30 dan is er wel iets mis.

Jij hebt zo'n ronde benzinekraan met een pijl er op? Naar onder is open, naar voren(rechts is gesloten) Naar boven is dicht.

Als je kilometer teller het niet meer doet is die kabel waarschijnlijk kapot. Maak hem is open en trek de ijzeren kabel er uit. Als het goed is zit deze in 2 of meerdere stukken. Dit is vrij makkelijk te vervangen.

Donofduketown
Pindabrein

Berichtdoor Donofduketown » 31 mar 2009 21:37

Hallo,
Past een puch HD kop gewoon zonder iets te veranderen op een 50 cc standaard cilinder en zoja is dit verstandig en heeft dit ook nadelen. en welke model moet ik dan hebben.

bastiaan2222
Vaste forummer

Berichtdoor bastiaan2222 » 31 mar 2009 22:13

Hallo,
Past een puch HD kop gewoon zonder iets te veranderen op een 50 cc standaard cilinder en zoja is dit verstandig en heeft dit ook nadelen. en welke model moet ik dan hebben.
ja, geen nadelen alleen dat je brommer meer verbuikt
voorderest heefd hij betere trekkracht
voor de mensen die het niet weten, Ik ben dyslexies graag een beetje begrip daarvoor iedereen heeft zijn gebreken, en ja ik werk met spelling controle

7P_
Diehard

Berichtdoor 7P_ » 31 mar 2009 22:14

Dat verbruik zal wel meevallen, dat verschil zal echt NiHil zijn. Geen nadeel te noemen eigenlijk.

tent
Pindabrein

Berichtdoor tent » 31 mar 2009 22:44

Hallo,

In een flexer past 3,5 liter benzine INCLUSIEF RESERVE. Hij zou minstens toch wel 1 op 30 moeten rijden. Als het goed is wat beter, maar rijdt hij minder dan 1 op 30 dan is er wel iets mis.

Jij hebt zo'n ronde benzinekraan met een pijl er op? Naar onder is open, naar voren(rechts is gesloten) Naar boven is dicht.

Als je kilometer teller het niet meer doet is die kabel waarschijnlijk kapot. Maak hem is open en trek de ijzeren kabel er uit. Als het goed is zit deze in 2 of meerdere stukken. Dit is vrij makkelijk te vervangen.

nou heb er misschien 30km mee gereden toen was hij leeg? dus klopt dan idd iets niet.
en ik zie niet echt een pijl ik heb gewoon een rond draaidingetje :P als benzinekraan

7P_
Diehard

Berichtdoor 7P_ » 31 mar 2009 22:46

Dat ronde draaidingetje heeft ook 3 standen :P Alle flexers hebben zo´n "rond draaidingetje"
Als je hem linksom draait dan houdt het een keer op en dan is ie dicht. Een klik naar rechts is normaal open, en nog één klik naar rechts is reserve.

tent
Pindabrein

Berichtdoor tent » 01 apr 2009 16:20

Dat ronde draaidingetje heeft ook 3 standen :P Alle flexers hebben zo´n "rond draaidingetje"
Als je hem linksom draait dan houdt het een keer op en dan is ie dicht. Een klik naar rechts is normaal open, en nog één klik naar rechts is reserve.
haha ja oke ik heb hem door,
nu het volgende probleem. sinds gister middag valt hij na zoveel meter uit...
terwijl ik eergisteravond gewoon mooi stuk heb kunnen rijden, en die ochtend en een groot deel vd middag ook.

wat zou het allemaal kunnen zijn misschien?

Eark5
Tomosforummer

Berichtdoor Eark5 » 01 apr 2009 17:40

Er zat een sproeier maat 52 in mijn carbuarteur, toen was mijn bougie grijs/wit. Nieuwe sproeier maat 54, gaat die opeens 10km/u zachter. Luchtfilter is helemaal schoon, heb later wel met sproeier 54 het schuim uit het luchtfilter gehaald en toen haalde die 33km/u, maar dat haalt hij met schuim en sproeier 52 ook. Mijn bougie was trouwens met 54 een beetje nat en zwart. In de winkel was geen maat 53 en ik weet ook niet of die bestaat maar zou die het wel goed doen?

Weet dus iemand of maat 53 bestaat?

Speeddragon
Tomosforummer

Berichtdoor Speeddragon » 02 apr 2009 22:57

het is tijd voor een tomos tomos opknapbeurt, de vraag waarmee ik zit is eigenlijk dit:

is het zinvol om een tomos blok (met dmp 50 cc cilinder) nog te fixen als:

1 carterschroef is dolgedraait waardoor die lekt(is dit te maken? je hebt geen vlees om te tappen toch? en een schroef erachter gaat daar niet)
1 tapeind van de uitlaat dood is..
vraagtekenveertje/koppelingsveren dood zijn
keerring naar de klote is
en hij miss uit het middenblok lekt( maar dit is al ontkracht eigenlijk, het blijkt gwn benzine te zijn, die vlotternaald is niet helemaal goed meer ofzo.. maar ik snap nooit hoe je die er fatsoenlijk inzet want hoe kan die ernormaal in? ik druk de vlotter maar altijd zo hard aan tot die in de vlotternaald schiet?)

is dit nog leuk om te maken of zouden jullie er een tweedehandsblokje onderknallen?

en bij kettingspanning gaat het dan om onder of om bovenspanning?

7P_
Diehard

Berichtdoor 7P_ » 03 apr 2009 07:49

Er zat een sproeier maat 52 in mijn carbuarteur, toen was mijn bougie grijs/wit. Nieuwe sproeier maat 54, gaat die opeens 10km/u zachter. Luchtfilter is helemaal schoon, heb later wel met sproeier 54 het schuim uit het luchtfilter gehaald en toen haalde die 33km/u, maar dat haalt hij met schuim en sproeier 52 ook. Mijn bougie was trouwens met 54 een beetje nat en zwart. In de winkel was geen maat 53 en ik weet ook niet of die bestaat maar zou die het wel goed doen?

Weet dus iemand of maat 53 bestaat?
Ik heb dit probleem ook ooit gehad. Ik heb hier nu een 53 liggen en die ga ik dalijk eens ff proberen je hoort nog van me of hij het er goed op doet. Ik rij nu nog op 52.

Tomos1992
Vaste forummer

Berichtdoor Tomos1992 » 03 apr 2009 11:06

Trekt en bullit uitlaat nou sneller op dan en snelle imitatie uitlaat want van de ene hoor ik wel en de andere niet

Joos...92
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Joos...92 » 03 apr 2009 16:19

Trekt en bullit uitlaat nou sneller op dan en snelle imitatie uitlaat want van de ene hoor ik wel en de andere niet
mijn ervaring is wel
With great power comes great responsibility

Eark5
Tomosforummer

Berichtdoor Eark5 » 03 apr 2009 18:30

Mijn ervaring met mijn bullet is dat die niet sneller optrekt dan in het begin maar later harder doortrekt.

Daantjees
Tomosforummer

Berichtdoor Daantjees » 06 apr 2009 00:03

welk type/waarde weerstand moet ik gebruiken zodat mijn koplamp niet meer doorbrand?
je kunt ze ook compleet kopen voor tomos, maar maak ze net zo lief zelf.

Daan.

LVBD
Tomosforummer

Berichtdoor LVBD » 07 apr 2009 12:44

Er zijn altijd wel meningsverschillen. De één zegt dit, de ander weer dat. Probeer het gewoon zelf.

Tomos1992
Vaste forummer

Berichtdoor Tomos1992 » 07 apr 2009 12:49

Nou ik heb hem er op gezet en ik vondt de vorige uitlaat ietsje sneller optrekken maar de bullet uitlaat is veel en veel beter vindt ik zelf, je trekt er gigantisch goed mee op en je gaat oook veel harder op de top

LVBD
Tomosforummer

Berichtdoor LVBD » 07 apr 2009 12:53

welk type/waarde weerstand moet ik gebruiken zodat mijn koplamp niet meer doorbrand?
je kunt ze ook compleet kopen voor tomos, maar maak ze net zo lief zelf.

Daan.
Volgens mij is de waarde ongeveer van het lichtweerstand 10 Ohm. Dit weet ik niet zeker. Dus beter wacht je ook even af wat een andere forummer zegt.

Gesloten
  • Afdrukweergave
3553 berichten
  • Pagina 138 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139