Heb zelf er ook een bromkop erop gezet, met optrekken helpt het wel degelijk, en je hebt meer power. Bij mij is de cilinder ook wat opgehoogd.
Dit komt omdat de standaard voetpakking 0,3 mm is en mijn zelf gemaakte voet pakking is 0,25 mm. Dus eigenlijk te dun. Heb er daarom er 2 erop gedaan dus 0,5mm hoog nou. Dan dan druk de cilinder nog er 0.1mm er vanaf. Dus de zuiger zit nou 0.1 mm lager voordeel is nou dat hij nooit te kop kan raken, de kop zit er zonder koppakking erop.
Optrekken doet hij erg rap. Lekken doet de kop niet aangezien de kop pakking die er standaard op een snor zit alleen maar een soort van begrenzer is die zorgt voor een lagere compressie. En het is geen pakking omdat het gewoon een stuk aluminium is die er tussen zit.
Ook heb ik de spoelpoorten bij de hoofd inlaat kanaal aangepast op een snellere stroming.
Hier zie je trouwens het verschil tussen de snor en bromkop.
Hier heb ik de spoeling veranderd:
Is nou het zelfde als bij een bromcilinder.
Alleen de timing van het uitlaat kanaal is het zelfde en de 2 andere spoelers zijn het zelfde.
Het voordeel van je cilinder is dat de spoelpoorten dan helemaal open staan, want standaard staat hij niet helemaal open. Ik rij zelf met een 14/9 carb dus ik merk wel verschil maar met een 14/12 merk ik meer verschil.