Goed ik heb een tos met 15/15 std cilinder en gaasje als filter (dat zwarte ding op die foto ja). En ik kan je vertellen dat het niet echt uitmaakt. This in het optrekken wat beter, en reageert dus wat sneller. Met die spruitstuk boutjes moet je gewoon ff in de faq kijken staat erin, heb ik ook gedaan heel simpel. Verder cilinder eraf halen is ook erg simpel, pas wel op met een youngst'r(kweet niet of je die hebt) want je komt dan tegen het frame aan als je spruitstuk er zelfs nog af hebt. Dus ff 3 bouten los en ploep blokje wat naar voren en schuif het eraf. Verder zoek maar een x op google cilinder+cilinderkop dan kom je erachter dat het elkaar nodig heeft en om beter op te trekken bij een brom tomos, moet je of je kop afvlakken of puch hd kop (halen bij jarno's puch shop ofzo voor 20 euro). Ook wat ik heb gedaan is mn spruitstuk wat beter gemaakt dmv deze topic
viewtopic.php?f=58&t=9367" onclick="window.open(this.href);return false; , het is niet veel, maar tzal altijd iets schelen.
Dan sproeier afstellen (ik heb 62 erin nu) en daarna ga je ong 66 (gemeten met een autootje erachter). Ik heb gewoon *standaard achtertandwiel gehouden en das bij mij 26.
Hopelijk heb je hier wat aan.