• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Uitlaat en ATW vervangen

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
rutger07A35
Tomosforummer
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 jul 2008 11:54
  • Citeer

Berichtdoor rutger07A35 » 02 jun 2009 16:17

Ik wil de Tomos A35-Snor van m'n moeder ligt opvoeren...

Er zit nu zo'n sigaaruitlaat onder (honkbalknuppel idee). Het ding maakt een vreselijke herrie (Nee, hij is niet lek.. Het hoort bij de uitlaat).
Er zit een standaard achtertandwiel 33 onder.

Ik had het volgende idee:
- Uitlaat: Standaard-Snel
- Achtertandwiel: 28t

Ik wilde laatst de huidige uitlaat al demonteren, maar toen brak er een boutje af (daar waar hij vast zit aan de cilinder). Het kopje van de bout (waar je je dop of steeksleutel op zet) is eraf, dus hij is niet ver afgebroken (Ook is de uitlaat nog luchtdicht)
Nou dacht ik:
- Als ik de uitlaat eraf haal (Dat kan gewoon aangezien de kop van die bout eraf is en de andere er gewoon uitkomt) en vervolgens de pakking ook, steekt die bout die afgebroken is een stuk uit de cilinder. Als ik dan ff flink wat WD40 gebruik, en een tang op die bout zet en er vervolgens rustig aan draai, zou die er toch gewoon uit moeten komen? (de bromboer zegt namelijk dat dat niet gaat, maar ik zou niet weten waarom niet)

- Vervolgens kan ik gewoon een nieuwe pakking en de nieuwe uitlaat monteren en kijken hoe die loopt.

Achtertandwiel vervangen:
- Heb wel een idee, maar geen idee in welke stappen ik dit klusje moet volgen.
Gas geven in bochten...;-)
Omhoog


jochie
Vaste forummer
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:51
  • Citeer

Berichtdoor jochie » 02 jun 2009 16:20

je kan ook gewoon je uitlaat erop doen en als de flens dan over het afgebroken boutje gaat er een moertje op doen en dan goed aandraaien. werkt hetzelfde als een bout met vaste kop.
Omhoog

Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 02 jun 2009 16:22

dit had ik eerst ook.
uitlaat eraf halen ja en het is handig om gelijk de cilinder eraf te halen.
dan wd40 en op het boutje een keer tikken om hem los te "schrikken"
wat mijn bormboer deed was een spatbord tang gebruiken. is een soort kniptang dat niet knipt en heeft gripribbels erop. toen hard smaengedrukt en draaien. met een normalen tang kan het nog wel eens moeilijk worden


en @jochie: het kan maar volgens mij willen de meesten wel een uitlaat dat vastzit met 2 boutjes :wink:
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

Gebruikersavatar
rutger07A35
Tomosforummer
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 jul 2008 11:54
  • Citeer

Berichtdoor rutger07A35 » 02 jun 2009 16:25

je kan ook gewoon je uitlaat erop doen en als de flens dan over het afgebroken boutje gaat er een moertje op doen en dan goed aandraaien. werkt hetzelfde als een bout met vaste kop.
Ik wil idd wel dat ie vastzit. Maar wat je zegt kan sowieso niet, want met de pakking en flens erop steekt het boutje niet ver genoeg uit om er een moertje om te doen...

Ik wil gewoon dat boutje eruit halen en er een nieuwe in doen, liefst zonder de cilinder eraf te halen, want dat is ongeveer het enige wat ik nog niet gedaan heb, net als t achtertandwieltje vervangen :)
Gas geven in bochten...;-)
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 02 jun 2009 16:27

Waarschijnlijk had hij dat al. Zoiets noem je een tapeinde. Het moet wel lukken, pak wel een griptang die klem je als het ware op het stukje draad. En véél WD40 gebruiken en goed laten inwerken.

Tandwiel verwissele:

Ketting losmaken> achteras moeren losdraaien> wiel eruit halen> rempot van het wiel halen (ja dat kan)> borgring mooi rechtmaken> bouten losdraaien > tandwiel verwisselen > alles weer monteren
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
rutger07A35
Tomosforummer
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 jul 2008 11:54
  • Citeer

Berichtdoor rutger07A35 » 02 jun 2009 17:39

Iemand nog andere manieren?
Gas geven in bochten...;-)
Omhoog

Gebruikersavatar
rutger07A35
Tomosforummer
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 jul 2008 11:54
  • Citeer

Berichtdoor rutger07A35 » 02 jun 2009 18:37

Help :cry:
Gas geven in bochten...;-)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.