Om het even kort samen te vatten , ik ben begonnen met een At50 te strippen , en dit frame met voorvork , achtervork en originele wiel zou ik hiervoor gebruiken , echter zijn de plannen vrij snel veranderd , en heb ik een Aprilia RS50 ('99 type) achtervork aangepast om in het AT50 frame te laten passen. Tevens is er een Derbi GPR voorvork in de plaats gekomen voor de standaard voorkvork (wat overigens ook wel goeie voorvorken zijn , leuk voor in puch maxi of tomos a35 :p)
hier het frame met standaard wielen , en voorvork , wel al met RS50 achtervork. Ook zou eerst het blok gewoon worden voorzien van een AF-1 70cc Malossi cilinder met membraan ,en HPI onsteking maar dit is ook helemaal gewijzigd.

hier het frame met de nog niet aangepaste Derbi voorvork , Aprilia achtervork en piaggio schokbreker ,die intussentijd ook al weer is vervangen door een ander. Ook heb ik hier al NS1 wielen met banden erin zitten.
Ook nog even het setje wat ik heb gemaakt om de schokbreker passend te maken :


op de foto hierboven is ook al het aangepaste balhoofd te zien , ik heb een nieuw balhoofd gedraaid met daarin boven een gewoon lager en onderin een kegellager ,of ook wel conisch lager genoemd :


Inmiddels heb ook kroonplaten en extra kroonstukken binnen.

nu het frame op de benen stond kon ik bepalen hoe alles moest staan , de voorvork is ingekort , en heb ik op de juiste hoogte in de kroonplaten gezet , de achtervering is inmiddels voorzien van een YSS schokbreker ,die VEEL te slap is , dus er komt WEER een andere schokbreker op



hier even de schokbreker :

hier een deel van de kuipen die ik heb gekocht voor het pasmaken :"


Hier frame met kuipen , nog zonder tank :

Daarna heb ik het frame aangepast zodat deze adapter erop kon :

De adapter heb ik schuin afgefreest om zo de voetsteunen recht erop te krijgen , zo kon ik de platen op het frame er mooier op lassen.
Hier de voetsteun met rempedaal , tevens de ruwe plaat waar het uit komt :




Hier gemonteerd , het is hier ook te zien dat het zitje te schuin staat overigens :

Tot zover even het framegedeelte , ik moet eerst even weer foto's maken , o.a. van de tank , subframe voor het zitje en bevestiging van de tank.
Het blok!
Het blok wat ik gebruik is van een AT50 model , hierin komt een originele 5 bak en het blok zelf word voorzien van een roterende inlaat.
De carters in originele vorm :

Het carter met gietstuk , los gietstuk en vlakgefreest :



Hier word de schijfbehuizing los opgeschroefd middels m6 bouten. De schijfbehuizing :

Hier is het blok al aangepast voor de schijfbehuizing die er al heeft opgezeten en is voorzien van het inlaatgat (ruw)
Ook zie je hier al de cilinder die ik ga gebruiken , een Malossi MHR team 50cc LC voor piaggio.

Het laatste wat ik aan het blok heb gedaan is de cilinder er pas opmaken wat betreft tapeinden en passing in het carter , hievoor heb ik de tapeinden (M7 naar M6) afgedraaid en ingekort zodat de cilinder past. De spoelpoorten moeten nog worden aangepast op de cilinder maar daarvoor zal het 1 en ander moeten worden gelast. Tevens zal ik een nieuwe tussenplaat maken ,dit is een oude die niet mooi past namelijk.
Het volgende aan het blok zal dus zijn de krukas pasmaken en de tussenplaat opnieuw maken , als de krukas pas is kan ik exact kijken wat de hoogte van de zuiger moet zijn en kan ik dus eventueel de cilinder nog iets afdraaien oid.
Daarna zullen de carters worden opgelast om de spoelpoorten pas te kunnen maken , en als de krukas klaar is kan ik ook weer verder met het roterende deel van het blok.
de krukas hier nog standaard met een kapotte drijfstang , ook heb ik al een nieuwe drijfstang liggen.


Ondertussen heb ik toch nog wel wat kunnen doen , zoals een koppelingshuis maken :
Het standaard koppelingshuis wat niet meer voldoet boven een X toerental (spatterd uit elkaar)
Links het origineel , recht een al bestaand koppelingshuis uit Alu.

Hier bovenstaande koppeling naast het ruwe stuk , daaronder een half klaar kopp.huis


En hier is ie klaar , onderste foto met complete koppeling erin :




En nog even een carburateurtje bewerkt , dit is een Mikuni 26mm rondschuif , maar ik zal zeker gaan testen met verschillende carburateurs!


UPDATE!! 5-7-2009..
even de achterkant van het frame veranderd om zo een subframe te maken voor het zitje.

en om de tank er makkelijk af te kunnen pakken :

Dit was alles even voor nu , binnenkort zal hier zeker meer op komen te staan!
