- Welke model tomos heb je? -
Uit welk jaar komt de tomos ? -
Is het een snor of een brommer? -
Wanneer ontstond het probleem? Toen ik een advertentie zag met daarin een brommer met een geel kenteken.
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? -
Wat is het probleem?
Ik ben 14 (over een paar maanden 15) jaar en ik wil graag een bromfiets kopen om hem op te knappen voor mijn 16e.
Nou heb ik laatst een advertentie gezien met daarin een brommer met een geel kenteken, die ik wel zou willen kopen en opknappen. Maar ik zou toch graag een blauwe kenteken willen als ik 16 ben. Aangezien de brommer een geel kenteken heeft, betekent dat dus dat ik de brommer op mijn vaders naam moet zetten en dus een verzekering af moet sluiten. Nou heb ik gezien dat een verzekering voor een brommer tot 45 km/uur duurder is dan voor een snorfiets tot 25 km/uur. De vraag is dus, als we de brommer op mijn vaders naam laten zetten, of we dan een verzekering af moeten sluiten voor een brommer, of een snorfiets. En of het mogelijk is om de brommer goedkoper dan normaal te laten herkeuren naar een blauw kenteken vóór het afsluiten van een verzekering.
Niemand rijdt erop totdat ik 16 ben dus vraag ik me ook nog eens af, of het goedkoper is, als ik de brommer laat schorsen zodat ik geen verzekering hoef af te sluiten en dan weer de brommer op mijn 16e als een snorfiets te laten keuren. Of dat het goedkoper is als ik gewoon de brommer op mijn vaders naam zet, en de verzekering afsluit voor een brommer/snorfiets.
Groeten.
ps. Mijn Nederlands is niet perfect, en als je iets niet begrijpt moet je het maar zeggen

pss. Ik heb al heel veel op het internet gezocht, maar kwam bijna alleen maar op antwoorden uit uit 2006, 2005 en vroeger. Ook heb ik al handmatig op het forum gezocht omdat ik geen trefwoorden wist om deze vraag op te zoeken. Maar tevergeefs.
psss. Ik hoop dat dit het goede forum is, ik twijfelde tussen dit forum en Kenteken/keuring & Verzekeringen, maar aangezien ik een beginner ben, dacht ik dat het hier wel geschikt zou zijn.