Ik heb een frame van een tomos a35 disco, het motorblok is een gewoon bromblok (geen ei cilinder)
Het begon toen ik aan het rijden was en merkte dat mijn vtw los zat :S Deze had spelling als een gek(naar links en naar rechts) dus ik naar huis gelopen, carterkap er naar veel moeite afgekregen (1 inbus wou niet mee werken)! Ik heb daarna de moer alleen aan gedraaid, niet denkende dat ik het vtw over de puntjes moest schuiven! Toen ik hem starte zag ik dat alleen mijn as draaide en mijn vtw niet, dus ik nadenken en kwam dus tot de conclusie dat ik hem niet over die puntjes had geschoven! (aangrijpingspuntjes waren nog gewoon goed)
Nadat ik de carterkap eraf had gehaald merkte ik veel speeling op de as waar het vtw aan zit, ik heb toen de rechtercarterkap open gemaakt en tot mijn verbazing zag ik geen opvul ringetjes, ik heb van mijn oude blok 4 ringetjes gepakt en deze erop gedaan met als gevolg dat de speeling weg was.
Daarna wou ik het vtw weer monteren maar zag ik dat als ik dat deed mijn vtw nog geen milimeter van het middenkarter afstond en ook de ketting tegen de onderste bout aanloopt die je blok vast houd!
toen zag ik bij mijn oude blok dat er een ring om het ding(het ding daar bedoel ik mee de aangrijpingspuntjes van het vtw en de schroefdraad voor de moer) zat. Deze ring stak bij mijn oude blok net iets verder omhoog zodat het vtw net iets meer naar buiten stond zodat de ketting de moer net niet raakt.
Als ik deze ring in mijn nieuwe blok stop steekt hij niet uit, hij kwam gewoon onder de aangrijp puntjes van het vtw(hij zorgde er dus niet voor dat het vtw een stukje omhoog stond)!
Ik kan hier eigenlijk maar een vraag uit op maken: Wat zorgt ervoor dat mijn vtw niet tegen de middencarter aanloopt?
Of is er iemand die voor een bedrag mijn blok wil nakijken (ik woon in vlijmen dicht bij Den Bosch)
Zelf denk ik dus dat ik ergens een opvul ringetje mis ergens om de as is waardoor mijn vtw iets meer naar rechts staat dan normaal.
Mijn ketting staat overigens gewoon goed en er is niks mis met het atw, dit heeft altijd zo gezet en de ketting heeft altijd nergens tegen aan gelopen.
Een heel verhaal maar ik hoop dat jullie de tijd nemen om het te lezen!
Alvast erg bedankt!