• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

welke snelle cilinder voor een 14/12 carburateur

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 16 sep 2009 17:47

hallo

ik ben op zoek naar een snelle cilinder voor mijn tomos met 14/12 carburateur die ik niet van plan ben te gaan vervangen
ik zat zelf aan een 65cc of 50 snel te denken.welke zou beter zijn?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 16 sep 2009 17:50

50cc snel. maar voor de echte prestaties moet je een 65cc met een 17.5 mm carb nemen ofzow.
je kan je carb ook zelf groter maken.
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 16 sep 2009 17:58

50cc snel. maar voor de echte prestaties moet je een 65cc met een 17.5 mm carb nemen ofzow.
je kan je carb ook zelf groter maken.

hoe kan ik de carburateur groter maken?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

supertomos16
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 apr 2008 20:36
  • Citeer

Berichtdoor supertomos16 » 16 sep 2009 18:48

carburateur groter maken is voor beunhazen
beter koop je 15 of 16 mm :wink:
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 16 sep 2009 19:01

carburateur groter maken is voor beunhazen
beter koop je 15 of 16 mm :wink:

ik ben misschien toch van plan om een 65cc te gaan kopen.want een 50snel is veel duurder!
en mocht ik nog eens grotere carburateur op de kop kunnen tikken heb ik altijd de goeie cilinder er nog voor
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

henk kasten
Tomosforummer
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 sep 2006 12:53
  • Citeer

Berichtdoor henk kasten » 16 sep 2009 21:00

Een 65cc airsal i.c.m. een 14/12 carburateur rijdt prima hoor, leuke bijkomstigheid is dat het verbruik mooi laag blijft.
Koppelingsrevisie
viewtopic.php?f=4&t=11342" onclick="window.open(this.href);return false;

Racekoppelingssegmenten
viewtopic.php?f=4&t=11335" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 17 sep 2009 14:34

Een 65cc airsal i.c.m. een 14/12 carburateur rijdt prima hoor, leuke bijkomstigheid is dat het verbruik mooi laag blijft.

gisteren heb ik mijn 2-speed blok onder de tomos gelegd,maar hij deed het eerst niet omdat de bougie droog bleef.vandaag na controle van de carburateur heb ik de venturi eens goed doorgeblazen en na een paar keer kicken op de choke begon de motor te pruttelen.het rijd echt beter dan een 1-speed blokje! wat een verschil! dit blokje hoor en voel je schakelen.alleen wil die niet goed stationair blijven draaien.ik heb aan aan de gasschijfschroef gedraaid,maar zonder resultaat.waar zou het nog aan kunnen liggen??
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

henk kasten
Tomosforummer
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 sep 2006 12:53
  • Citeer

Berichtdoor henk kasten » 17 sep 2009 14:42

Controleer even of er nergens valse lucht wordt gezogen, of de ontsteking goed afgesteld staat en daarna of de sproeier de juiste maat is. Als dat allemaal goed is moet het ook netjes stationair blijven draaien.
Koppelingsrevisie
viewtopic.php?f=4&t=11342" onclick="window.open(this.href);return false;

Racekoppelingssegmenten
viewtopic.php?f=4&t=11335" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 17 sep 2009 17:44

Controleer even of er nergens valse lucht wordt gezogen, of de ontsteking goed afgesteld staat en daarna of de sproeier de juiste maat is. Als dat allemaal goed is moet het ook netjes stationair blijven draaien.

ja hij blijf nu mooi draaien na wat gereden te hebben en start ook beter..het blok heeft waarschijnlijk erg lang stil gestaan! maar het rijd wel even anders dan een snorblok,hij pakt veel beter op, maar het blok maakt een soort fluittoon onder het rijden.wat zou dat zijn??
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

henk kasten
Tomosforummer
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 sep 2006 12:53
  • Citeer

Berichtdoor henk kasten » 17 sep 2009 20:27

Fluittoon is waarschijnlijk het gieren van de vertanding in het blok, kun je niks aan doen, hoort nou eenmaal bij deze blokken.
Koppelingsrevisie
viewtopic.php?f=4&t=11342" onclick="window.open(this.href);return false;

Racekoppelingssegmenten
viewtopic.php?f=4&t=11335" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 17 sep 2009 20:48

Fluittoon is waarschijnlijk het gieren van de vertanding in het blok, kun je niks aan doen, hoort nou eenmaal bij deze blokken.

ja inderdaat ..ik hoor hem steeds gieren!..maar hij loopt voor de rest wel goed..trekt lekker door en rijd origineel 50 op top!
binnnekort ga ik de olie in het blok verversen.de olie die er nu in zit is helder van kleur.maar ik weet niet precies hoeveel liter er in moet en welke olie kan ik het beste nemen?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1161
Lid geworden op: 30 okt 2008 10:04
Locatie: Zoetermeer, ZH
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 17 sep 2009 22:44

Kroon oil ATF Universal of Eurol ATF is wat ze meestal bij de bromboer verkopen, je mag er niets anders ingooien dan ATF anders gaat het fout :')

Nadat je je olie eruit hebt laten lopen, voor het bijvullen, er zit een schroefje in de zijkant van het carterdeksel, draai deze eruit, vul de olie bij via de olietapbout bovenin het carterdeksel, zodra de olie uit het schroefgaatje uit de zijkant begint te lopen, zit er genoeg in. Je tomos moet wel recht staan tijdens het bijvullen.

In het flesje olie van Eurol zit precies genoeg voor de tomos, daarvoor hoef je het schroefje dus niet te gebruiken, en de flesjes van kroon oil gooi ik er ook altijd helemaal in, geen problemen mee gehad, is iets van 5ml te veel ofzo :wink:
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 19 sep 2009 17:06

Kroon oil ATF Universal of Eurol ATF is wat ze meestal bij de bromboer verkopen, je mag er niets anders ingooien dan ATF anders gaat het fout :')

Nadat je je olie eruit hebt laten lopen, voor het bijvullen, er zit een schroefje in de zijkant van het carterdeksel, draai deze eruit, vul de olie bij via de olietapbout bovenin het carterdeksel, zodra de olie uit het schroefgaatje uit de zijkant begint te lopen, zit er genoeg in. Je tomos moet wel recht staan tijdens het bijvullen.

In het flesje olie van Eurol zit precies genoeg voor de tomos, daarvoor hoef je het schroefje dus niet te gebruiken, en de flesjes van kroon oil gooi ik er ook altijd helemaal in, geen problemen mee gehad, is iets van 5ml te veel ofzo :wink:
oké dan weet ik dat ook weer! vandaag heb ik een 65cc airsal besteld samen met nog wat andere spullen waaronder een 53 sproeier..nu zit er een 51 in en rijd goed op de originele cilinder.maar ik dacht bij een grotere cilinder hoort een grotere sproeier..zou 53 goed zijn of moet ik voor een 65cc cilinder nog hoger nemen?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1161
Lid geworden op: 30 okt 2008 10:04
Locatie: Zoetermeer, ZH
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 19 sep 2009 17:08

Ik denk dat je met die 65cc minstens met 64 moet beginnen, ik heb zelf nog nooit een 65cc in combinatie met een 14/12 gebruikt dus ik zou het eigenlijk ook niet weten. maar met 54 zit je zeker te klein.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 19 sep 2009 17:10

Ik denk dat je met die 65cc minstens met 64 moet beginnen, ik heb zelf nog nooit een 65cc in combinatie met een 14/12 gebruikt dus ik zou het eigenlijk ook niet weten. maar met 54 zit je zeker te klein.

ze hebben maar tot maat 56...zou dat zoveel uitmaken?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1161
Lid geworden op: 30 okt 2008 10:04
Locatie: Zoetermeer, ZH
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 19 sep 2009 17:14

Ja zeker wel :')
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 19 sep 2009 17:20

Ja zeker wel :')

nou ja..ik kan tot 56 bestellen..en zou het nog kunnen veranderen..moet ik dan de 56 nemen? als hij dan nog maar een goede verbranding heeft.je zit toch ook met de verhouding lucht? een 14/12 carburateur is geen 15/15 ,en ook als ik veel groter ga ben ik bang dat het weer te veel gaat zuipen..
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1161
Lid geworden op: 30 okt 2008 10:04
Locatie: Zoetermeer, ZH
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 19 sep 2009 17:29

Ik tank met mijn setup om de 2-4 dagen, ligt er gewoon hoeveel ik hem gebruik, maar mijn setup is wel even veel extremer :P

Ik heb sproeier 86 in mijn 16mm carburateur.
viewtopic.php?t=8953" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto's doen het niet :P
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 19 sep 2009 17:33

Ik tank met mijn setup om de 2-4 dagen, ligt er gewoon hoeveel ik hem gebruik, maar mijn setup is wel even veel extremer :P

Ik heb sproeier 86 in mijn 16mm carburateur.
viewtopic.php?t=8953" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto's doen het niet :P

en welke cilinder heb je? en hoe hard ga je ermee..
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
sjeff!
Vastgeroeste forummer
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 jan 2009 18:35
Locatie: pijnacker
  • Citeer

Berichtdoor sjeff! » 19 sep 2009 18:52

Ik rij met 65cc airsal 16mm dell'orto en 16mm spruitstuk met sproeier 88(chek anders even mijn tomos).
Maar ik zou igg "sowieso" voor een 15 of 16mm carb erbij gaan rijd toch iets beter volgens mij...
Ben het met sjeff eens :|
Stop m'n leuter liever in een gehaktmolen
tf chat: group1408267@groupsim.com
dus iedereen ff toevoegen op msn!
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.