Zo ik ga eens proberen hier een wat samenhangend verhaal van te maken...
April 2009 kocht ik een Transalp uit '95. Bestwel net ding en al teruggevoerd naar 25kW. Poep standaard en vet schoon.

Een tijdje zo gereden maar toch begon het wat te kriebelen. Offroad leek me toch steeds leuker en die rally motoren stonden me ook wel aan.
Dus al vrij snel een andere demper gekocht (Behalve dat t mooi is scheelt het 5kilo oid?), achterlicht eraf gemept valbeugels gemonteerd, voorzien van handkappen en wat andere kleine dingetjes. Eigenlijk ging het allemaal stap voor stap met voornamelijk eerst iets stuk maken en er dan wat op verzinnen maar vooruit.
Toen besloten dat de lekke en vooral erg slechte vering niet meer afdoende was voor het crossen dus nieuw spul van Wilbers gekocht.
Bredere steppies gemaakt:

Nou dat ging allemaal wel leuk enzo. Steeds een beetje beter leren crossen en toen maar eens een echte rit gereden. Toen deed ik halverwege iets wat lijkt op dit:

Aangezien de kuip mij daar niet heel dankbaar voor was heb ik besloten mijn toekomst projectje maar even in een versnelling hoger te zetten

Plan was een kuip te maken uit 1 deel die je met een paar boutjes los kon maken. Grotere benzine tank erop en kijken wat er van het gewicht afgesnoept kan worden

Dat is nu dus dit geworden:

Er ligt inmiddels een benzine pomp klaar, ander zadel en volledig aluminium subframe.
Deze week worden de laatste kleine aluminium frutsels gelast en sprokkel ik nog eea bij elkaar zodat dit weekend de boel over gebouwd gaat worden.
En misschien ziet het er dan wel een beetje uit als dit:

Nou inmiddels is het feest begonnen en zit de tank met de kuip en het zelfbouw aluminium subframe er op. Icm een Twin zadel.

Subframe:

Vacuum brandstof pomp:

Stoere(goedkope) knippers en zijkappen aangepast teruggemonteerd:

Aluminium carterbak (Pasgemaakt van een xrv750 RD04):

Zijknippers van een auto gemonteeerd:

Voorvork verhoogd (52mm):