uit welk jaar komt de tomos ? Onbekend
Is het een snor of een brommer? Snor
Wanneer ontstond het probleem? Toen ik hem kocht.
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Bedrading weggehaald.
Wat is het probleem?
Nou, ik heb onlangs een tomos van een vriend overgekocht die het niet meer deed. Volgens hem was de ontsteking kapot, dus ik kijken naar het vliegwiel en de ontsteking. Nu blijkt de bedrading van de ontsteking echt slecht gedaan te zijn en nu wil ik dat dus vervangen, maar ik heb het idee dat allemaal fout was verbonden dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Op het vliegwiel staat volgens mij het merk Ducati.
Zo ziet het er op dit moment eruit:

Eerst was de bedrading, van de bovenste spoel naar de contactpunten en van de condensator naar het bundeltje met draden maar ik denk zelf dat er een draadje van de contactpunten naar de condensator moet, een van de condensator naar de bovenste spoel, en een van de condensator naar het bundeltje met draden? En natuurlijk een van de onderste spoel naar de verlichting.
En hoe moet ik het allemaal bevestigen? Op de condensator bijvoorbeeld zie je iets ronds met daaraan een draadje bevestigd, hoe kan ik dat draadje vervangen? En hoe vervang ik het draadje die aan het contactpunt vast zit? Ook zit dat draadje aan de spoel bevestigd m.b.v. tin vast gesoldeerd, klopt dat ook?
PS. Aangezien ik zo weinig mogelijk wil besteden en zoveel mogelijk wil leren, zou ik graag de ontsteking zelf willen repareren i.p.v. een nieuwe te kopen.
PSS. Waar haal ik draadjes vandaan om de bedrading te kunnen doen?
EDIT:
De zwarte draad is afgebroken... nu ik ernaar kijk is hij helemaal verrot, de zwarte draad dan. Nu moet ik denk ik toch maar een nieuwe ontsteking kopen? Welke zou ik dan nodig hebben?
EDIT 2:
Ik kon de zwarte draad er zo te zien gewoon weer in draaien

Maakt het uit welke bougie(kabel) je hebt i.v.m. je ontsteking?