Weet iemand of deze goed is ? hij lijkt aan de ene kant goed maar aan de andere kant weer wat licht
Lijkt alsof er toch een grotere in moet. (Heb geen idee welke er nu in zit is standaard volgensmij)
Sproeier is te groot als ik dit zo bekijk. Ik neem aan dat je wel een kilometer of 2-3 voluit bent gegaan? Bougie is donker bruin, bij het zwarte af. Ik denk een maatje of 2-4 kleiner nemen. Maak je bougie vooraf wel even schoon van die oude resten voordat je weer gaat rijden.
Ja ik kwam uit school.
Ik heb echt geen idee welke erin zit. Dan ga ik daar zo ff naar kijken... Heb net namelijk sproeier 50 t/m 54 gekocht.
Ik zou juist denken dat er een grotere in moest... heb deze tomos net en er lag een standaard begrensde uitlaat onder, en heb er toen een tecnigas onder gedaan. Dan zou je denken dat ie omhoog moet maarja het klopt misschien wel aangezien hij nogal wil 4takten af en toe.
Bedankt voor je hulp.
EDIT:
Er zit een sproeier 50 in... volgensmij is het dan niet echt slim om een kleinere erin te doen met een snelle uitlaat??
Je kan een maatje 49 (*standaard erin doen). inmmers zijn de snorfietsjes van tomos best rijk gesteld vanuit de fabriek.
daarom houden ze ook vaak in .
je kan ook proberen bij het luchtfilter, het slangetjes (vernauwing) eruit te halen.
meen dat dit in de faq staat beschreven hoe het moet anders;
1.luchtfilterlosmaken.
2. (kmeende) 3 schroefjes eruit draaien.
3. luchtfilter uit elkaar halen.
4. slangetjes eruit halen (zit soms getyrapt).
dan omgekeerde volgorde er weer op.
dan moet hij ook ietsjes meer lucht pakken.
groeten cokesolo
Ik heb nu een gaasfilter erop gezet met zwart kapje.
Maar als dat een beetje teveel herrie maakt dan ga ik dat luchtfilter wel ontgrenzen. Ik ga nu ff een proefritje maken
Dankjewel voor je hulp.
Je kan je sproeier gewoon verkleinen hoor. Zal je nog sneller gaan ook omdat ie niet inhoudt. Ik heb er zelfs sproeier 47 in. Hij viertakte als een gek (inhouden)
Ik had eerst een 14.9 Bing Carburateur met sproeier 47 op mijn tomos, helemaal perfect nooit problemen mee gehad 1x kicken en hij was aan, (te zien in mijn topic straat-tomos)
maarja ik wou wel wat harder optrekken etc. dus kocht ik een 14.12 Carb. (sproeier 51) sinds ik deze carb. er op heb zitten gaat het starten heel moelijk.
telkens als ik gas geef valt hij uit (filmpje)
ook heb ik een foto van mij bougie (foto)
zeer frustrerend en ook zeer irritant, 20 x lopen kicken en spelen met de chocke om hem lopend te krijgen.
en als hij loopt rijd hij de eerste 100 meter vaag, soort van inhouden dan weer gaan dan weer inhouden dan weer gaan.
het optrekken is ook niet best, je geeft gas en dan na een seconde of 2 gaat hij pas, ( en dat met een bromkop, ontsteking op brom, 14.12 carb)
om het nog duidelijker te maken; het ligt niet aan de membraam, cilinder, membraampakking, spruistuk-membraam pakking.
**
als ik tijdens het rijden de choke een beetje naart beneden druk rijd hij weer goed
VOORDAT JE REAGEERT LEES EN BEKIJK ALLES. (dankuu )
zeg nou is wat er loos is?? hier hebben je mede tomos liefhebers niets aan. Graag wil ik weten welke sproeier je er in hebt zitten, ik ben namenlijk van plan om met de zelfde setup rond te gaan rijden. Heb de spullen al liggen allen moet ik nog een sproeier kopen.
welke sproeier is nu het beste ?
met 54 loopt hij al aardig goed maar binnekort ga ik er een 14/12 opzetten welke maat sproeier moet er dan op ?
en aan welke kant van de bougie moet je kijken dat wat je erop schuift ofzo :S ?
bedankt alvast!
ik heb een snor tomos.
set-up : bromkop 50 cc
VTW 26 , ATW 28
12 mm onbegrenst spruitstuk
14/14 dellorto
sproeier 64
snelheid +- 47 km