• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic #2

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3158 berichten
  • Pagina 21 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • …
  • 158
  • Volgende
xenk2
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xenk2 » 23 mar 2010 16:04

Ik wil mn snor-cilinderkop vervangen door een hogedruk bromkop.
nu heb ik er een paar gevonden op internet die eigenlijk voor Puch zijn:
http://www.jarnos-puch-shop.nl/assets/s ... h-shop.nl/ (-> cilinders -> cilinderkoppen 50cc)
Mijn eerste vraag passen die HC (high compression) koppen onderaan gewoon op een standaard tomoscilinder?
tweede vraag: zo ja, iemand een idee welke de beste prestatie's zal geven qua optrekken/top?

alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door xenk2 op 23 mar 2010 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Airsal 50cc
Puch HD kop
14/9 dell'orto
Spuitstuk ontgrenst
Powerfilter
Endy Powermaker Reverse
Sproeier 52
TWV 26/28
viewtopic.php?f=68&t=13128

marijn8888
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor marijn8888 » 23 mar 2010 16:14

je moet deze hebben:

CILINDERKOP 50CC R.G.D NM (HC)

:wink:
Jij kan zeker geen wheelie jonge

hierrr

Wesley-87
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Wesley-87 » 23 mar 2010 16:36

Vraagje:

ik heb vandaag mijn splinternieuwe tomos snorfiets opgehaald en er nu 30 km mee gereden.
Nu rij ik bijna helemaal nog niet voluit omdat ik hem aan het inrijden ben.
Maar als ik dit wel doe lijkt het net alsof hij even inhoudt en dan ineens hard optrekt. Hij houdt 2 seconden in en dan gaat hij naar de 25. Zo voelt het tenminste.

Daarnaast als ik onder het rijden mijn gas los laat, dan hapert de tomos wat en dit voel je dan ook.
Zijn deze dingen normaal en wat kun je er aan doen als het niet zo hoort?

Alvast bedankt!

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 23 mar 2010 16:38

Je hebt garantie.

Als je ergens vragen over hebt of iets niet klopt volgens jou moet je gewoon terug gaan naar de bromboer.

Kwappa
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Kwappa » 23 mar 2010 16:55

Heee,
ik wil mijn snor opvoeren, ik ga een nieuwe uitlaat een bullet kopen, een vriend zei dat ik ook een grotere sproeier moest hebben. is dit allemaal waar en wat heb ik voor Onderdelen nogmeer nodig? een pakking,uitlaat en ??
Dankjewel alvast

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 23 mar 2010 16:58

Zoekfunctie is je vriend.

Kwappa
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Kwappa » 23 mar 2010 16:59

al gedaan maar komt geen drol uit.

xenk2
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xenk2 » 23 mar 2010 17:03

Vraagje:

ik heb vandaag mijn splinternieuwe tomos snorfiets opgehaald en er nu 30 km mee gereden.
Nu rij ik bijna helemaal nog niet voluit omdat ik hem aan het inrijden ben.
Maar als ik dit wel doe lijkt het net alsof hij even inhoudt en dan ineens hard optrekt. Hij houdt 2 seconden in en dan gaat hij naar de 25. Zo voelt het tenminste.

Daarnaast als ik onder het rijden mijn gas los laat, dan hapert de tomos wat en dit voel je dan ook.
Zijn deze dingen normaal en wat kun je er aan doen als het niet zo hoort?

Alvast bedankt!
Bedoel je niet gewoon je versnelling?
in een tomos zit een automaat hè ;)
eerst trekt ie op in zn eerste, dan trekt 'ie even niet op (hij schakelt over naar zn tweede) en daarna trekt ie door naar zn top. Als ie even inhoudt en daarna weer verder optrekt, gaat 'ie dan van een hoog naar een laag toerental? zo ja dan is het gewoon je versnelling. Wat dat haperen bij het lostlaten van je gas betreft, bedoel je daarmee dat ie steeds een klein beetje gas krijgt? zo ja dan is dit gewoon het beetje gas wat 'ie in zn stationair doorlaat.
Airsal 50cc
Puch HD kop
14/9 dell'orto
Spuitstuk ontgrenst
Powerfilter
Endy Powermaker Reverse
Sproeier 52
TWV 26/28

Wesley-87
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Wesley-87 » 23 mar 2010 17:25

Ik ben een scooter gewend dus ik dacht meteen dat het iets is wat niet goed is:p Als hij even inhoudt dan lijkt het inderdaad net of hij even omlaag gaat en niet verder wil en vervolgens naar zijn top trekt. Als ik dan zo hard blijf rijden merk ik niks meer. totdat ik moet stoppen en weer opnieuw moet optrekken. dan heeft ie het weeer op het zelfde punt zeg maar.

Wat jij zgt dat hij na zijn 1e niet meteen naar de 2e gaat. zo voelt het eigenlijk wel. hij gaat naar 1(rond de 10/15 km op de teller) en dan gaat hij even niet harder en vervolgens trekt hij op naar de 2e.

En dat haperen dat is een klein beetje gas volgens mij, en als je dit onder het rijden heb doordat je je gas lost laat dan voel je dit wel. Een beetje schokken lijkt het. Dit is dus ook normaal?

xenk2
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xenk2 » 23 mar 2010 17:34

Zoals je het zo omschrijft wel ja.
Door de stationairschroef laat je carb een klein beetje gas door als je geen gas geeft. Zo blijft ie lopen als je stilstaat :P
als je stilstaat merk je hier qua schokjes niks van omdat ie nog niet in zn versnelling zit, hij zit zegmaar nog in zn vrij, maar als je tijdens het rijden je gas loslaat zou het wel voor wat schokjes kunnen zorgen ;)
Airsal 50cc
Puch HD kop
14/9 dell'orto
Spuitstuk ontgrenst
Powerfilter
Endy Powermaker Reverse
Sproeier 52
TWV 26/28

benno0o
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor benno0o » 23 mar 2010 19:33

Ik heb een klein vraagje ( weet niet of ik hier nieuw topic voor zou moeeten beginnen )

Klinkt voor sommigen misschien een beetje dom :(, maar zou iemand mij willen vertellen hoe ik mijn zuiger moet plaatsen.

dan bedoel ik inlaat, uitlaat welke kant die gaten op moeten zitten.

alvast bedankt
Ben Kuyper :P
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een zuiger met inlaatsleuven hebt? Dan horen die naar de inlaatzijde te zitten.
ja dat bedoel ik :P hardstikke bedankt. ( eerst proberen doe ik liever niet met cilinder! )
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp :P

Timo
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 23 mar 2010 19:37

Heee,
ik wil mijn snor opvoeren, ik ga een nieuwe uitlaat een bullet kopen, een vriend zei dat ik ook een grotere sproeier moest hebben. is dit allemaal waar en wat heb ik voor Onderdelen nogmeer nodig? een pakking,uitlaat en ??
Dankjewel alvast
'k kan je aanraden de uitlaatpakking te vervangen. kost geen drol en je weet zeker dat alles nog goed functioneert.
vwb die sproeier, dat had je wel gevonden als je de search had gebruikt. Maar om toch antwoord te geven. Je moet m opnieuw afstellen. Soms komt het wel eens voor dat het niet nodig is als je een expansieuitlaat monteert, maar in de meeste gevallen moet je je sproeier 1 of 2 maten omhoog doen.

advance
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor advance » 23 mar 2010 22:18

Hallo, ik heb een tomos snor.

Dit is een bromuitvoering dus bromblok, brom tandwielverhouding en alles. Alleen het kenteken is snor ( en natuurlijk het framenummer aangepast ;))

het is wel met snor uitlaat, eentje zonder S erin en hiermee loopt hij 40 en gaat dan heel langzaam door naar 45.

Ik wil er echter een std snel uitlaat op, waarmee hij toen het nog een geel kenteken had zeker wel 55 liep. Ik wil wel precies 45 blijven rijden maar wel een stuk sneller optrekken van nu (gaat niet echt snel) welke tandwielverhouding heb ik hier voor nodig?
Ik heb nu standaard brom verhouding.

Ik zou deze eigenlijk plaatsen in het snel optrekken forum maar die is gesloten!
alvast bedankt:)

martijn1990
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor martijn1990 » 23 mar 2010 22:30

Hoge drukkop en achtertandwiel 26

advance
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor advance » 23 mar 2010 22:34

Kijk daar heb ik wat aan:)

En heb je dan gaan last van overtoeren?
En helpt het ook nog om iets met het voor tandwiel te doen..?

hd kop ga ik denk zelf maken door af te vlakken:)

Tomos1992
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos1992 » 23 mar 2010 22:44

Hey,

Het beste is om je voortandwiel *standaard te houden en om je achtertandwiel aan te passen naar nummertje 26. Verder raad ik je aan om en hoge drukkop te kopen en niet zelf af te vlakken om dat het meestal voorkomt dat het verkeert gebeurd en je valste lucht kan aantrekken. Tenzij je zelf weet dat je het 100% goed doet. Verder spruitstuk ontgrenzen en je bougie goed bekijken want hoe beter je brommer is afgesteld hoe betere prestaties je tomos zal leveren.

Wesley-87
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Wesley-87 » 24 mar 2010 00:28

Zoals je het zo omschrijft wel ja.
Door de stationairschroef laat je carb een klein beetje gas door als je geen gas geeft. Zo blijft ie lopen als je stilstaat :P
als je stilstaat merk je hier qua schokjes niks van omdat ie nog niet in zn versnelling zit, hij zit zegmaar nog in zn vrij, maar als je tijdens het rijden je gas loslaat zou het wel voor wat schokjes kunnen zorgen ;)
Nee inderdaad als hij stilstaat heb ik het dus niet, vandaar dat ik dacht dat het niet normaal was. Maar tijdens het rijden heb ik het dus wel als ik het gas los laat. Dus ik hoef me geen zorgen te maken, hij is goed in elkaar gezet in de fabriek :P

Maar dat van die versnelling klopt dus wel. ik zie het zelf net alsof hij even niet verder kan en dan ineens wel verder kan en snel optrekt.

xenk2
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor xenk2 » 24 mar 2010 00:56

Nee inderdaad als hij stilstaat heb ik het dus niet, vandaar dat ik dacht dat het niet normaal was. Maar tijdens het rijden heb ik het dus wel als ik het gas los laat. Dus ik hoef me geen zorgen te maken, hij is goed in elkaar gezet in de fabriek :P

Maar dat van die versnelling klopt dus wel. ik zie het zelf net alsof hij even niet verder kan en dan ineens wel verder kan en snel optrekt.
klopt, is gewoon je 2-speed.
lekker zo laten :)
Airsal 50cc
Puch HD kop
14/9 dell'orto
Spuitstuk ontgrenst
Powerfilter
Endy Powermaker Reverse
Sproeier 52
TWV 26/28

advance
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor advance » 24 mar 2010 20:49

Hey,

Het beste is om je voortandwiel *standaard te houden en om je achtertandwiel aan te passen naar nummertje 26. Verder raad ik je aan om en hoge drukkop te kopen en niet zelf af te vlakken om dat het meestal voorkomt dat het verkeert gebeurd en je valste lucht kan aantrekken. Tenzij je zelf weet dat je het 100% goed doet. Verder spruitstuk ontgrenzen en je bougie goed bekijken want hoe beter je brommer is afgesteld hoe betere prestaties je tomos zal leveren.
Maar ik lees overal op het het forum dat als je je atw kleiner maakt je harder rijd? En het is de bedoeling om beter op te trekken dus moet ik dan toch nummer 26 nemen? het maakt niet uit als hij zachter gaat rijden!

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 24 mar 2010 20:57

Helemaal goed. Voor wat er verder staat over HD kop of afvlakken etc, kun je meenemen als advies. Soms wordt er niet goed gelezen en wordt er overvloedig antwoord gegeven.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3158 berichten
  • Pagina 21 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22