Okay. Bedankt allemaal. Ik ga alle tips opvolgen. Er zit inmiddels een andere uitlaat onder (standaard snel "sigaar") en het wegrijd probleem is vrijwel verdwenen. Begrijp ik niet helemaal. Heeft misschien ook te maken met het warme weer.
De Tomos trekt ook veel beter dan met die uitlaat van die scooterbroer (Jo Cabo Meerssen) en hij rijdt tegen de veertig. Vind ik eigenlijk al goed genoeg.
Zie een ander topic van mij
viewtopic.php?f=52&t=13305
Volgens mij hebben ze bij Jo Cabo Meerssen gewoon een (tweedehands!) uitlaat van een Kreidler of zo er op gezet. Hij paste ook niet dus ze moesten lassen. Ze hebben niet eens gevraagd of ik dat goed vond. Het was een retro uitlaat - zeiden ze - die nieuw 139 euro kostte. Ik mocht hem hebben voor 40. Inmiddels ben ik er achter dat een nieuw standaard snel uitlaatje slechts 25 euro kost en doet wat ik wil namelijk een beetje harder zonder al te veel verlies aan trekkracht onderin.
Ik ga ze komende week daar eens vertellen dat ze kennelijk geen verstand van brommers hebben maar wel van mensen afzetten. Het zijn daar halve of hele boeven als je het mij vraagt.
Vandaag een bromkop erop.