Het tik tik tik geluid is alleen als ik hem laat uitrollen en komt uit de cilinder hoor ik.....Waar komt het geluid vandaan?
Ik zou eerst maar eens kijken of de demper van je uitlaat nog goed is. En bekijk even of je uitlaat wel goed gemonteerd zit op je cilinder (misschien lekt ie daar)
Ook zou het kunnen dat er geen origineel luchtfilter aanwezig is, of dat je koppakking of voetpakking lek is.
Bekijk al deze dingen eens zou ik zeggen, of maak een filmpje van het geluid. Meestal weten wij je meteen te vertellen wat er aan de hand is.
Ik vroeg dat gisteren aan de verkopen en hij zei, ze maken allemaal dit geluid, het ligt niet aan de zuigerveren zei hij ook....Ja het kan 2 dingen zijn. Het geluidje uit de koppeling wat inderdaad iedere Tomos heeft, maar het kan ook je zuiger zijn, en daar moet wel iets aan gebeuren.
Ga er even een filmpje van maken !Maak anders eens een filmpje van het lawaai als je dat kan.
Maar het kan namelijk ook zo zijn dat als je uitlaat niet helemaal goed bevestigd is je ook zo'n soort geluid hoort wat ook een redelijk lawaai maakt.
Vooral bij standaard uitlaten is dit geluid duidelijk te horen dan.
Hier het filmpje:Maak anders eens een filmpje van het lawaai als je dat kan.
Maar het kan namelijk ook zo zijn dat als je uitlaat niet helemaal goed bevestigd is je ook zo'n soort geluid hoort wat ook een redelijk lawaai maakt.
Vooral bij standaard uitlaten is dit geluid duidelijk te horen dan.
Ahh ok, ja heb nooit een Tomos gehad dus dacht hij maakt wel erg veel lawaai !Ik hoor niets bijzonders. Misschien luister ik niet goed, maar ik denk dat er niks aan de hand is. Is gewoon het welbekende koppelingsgeratel. Misschien dat iemand anders wel iets hoort.
En je ketting staat niet zo slap dat dat die geluiden veroorzaakt, maar je mag 'm wel iets strakker zetten opzich. Niet té strak!
Als hem op de middenbok volgas laat draaien vind ik het niet gek dat die zo'n teringherrie maakt.
Gebruikers op dit forum: Olgierdadze en 14 gasten