Ff een nieuwe update en wat is veranderd aan mijn Tomos Youngster:Als ik zo berichten lees over andere Tomosjes, krijg ik het idee dat er iets niet helemaal klopt bij mijn Young'str. Na enig 'onderzoek' ben ik erachter gekomen dat de standaard Snor-Tomos op het forum 35-40 gaat met enkel een Std. Snel uitlaat erop. Ik ga echter - luchtfilter ontgrensd, TWV 26-28 en Chrome uitlaat met zo'n dunne s-bocht - 'slechts' 35 k/m top en met tegenwind vaak maar 30 km/h.
Nu is mijn vraag dus: zou ik met een Standaard Snelle uitlaat - die met zo'n dikke bocht - wél hogere snelheden bereiken met deze setup ?
- Bullet Uitlaat (had eerst een andere van Tecno maar die was alleen voor de Funtastic - niet zelf besteld)
- Spruitstuk ontgrensd (wat is hier eigenlijk het nut van ? - werd ongevraagd erbij gedaan)
* TWV 26-31 moet nog gebeuren
Nu merk ik dat gepruttel (4takten) nog meer als ik op top rijd en dus wordt het denk ik tijd voor een grotere sproeier. Zodat mijn top wat hoger komt te liggen en ik hopelijk af ben van dat irritante 'begrenzen'. Zit nu een 49 in (standaard):
Wat adviseren jullie ? Maatje 52 of 54 ?
Alvast bedankt !