de onsteking staat al op bromstand.
En ik weet bijna zeker dat ik geen valse lucht heb want ik heb overal deo gespoten en ik merkte niks.
[ Post made via Mobile Device ]

WAT een ongelofelijke onzin kraam jij uit zeg.atw22 of een warm/vastloper binnekort.
Kies maar.
Als je een toerenteller had dan zou je continue vet in het rood zitten alleen je ziet het nu niet.
Dat gaat niet lang duren als je zo doorrijd.
Zo lopen bijna al die cilindertjes vast.
Je gaat met een auto toch ook geen 120 rijden op de snelweg in zn twee?
Goh komt op hetzelde neer.WAT een ongelofelijke onzin kraam jij uit zeg.atw22 of een warm/vastloper binnekort.
Kies maar.
Als je een toerenteller had dan zou je continue vet in het rood zitten alleen je ziet het nu niet.
Dat gaat niet lang duren als je zo doorrijd.
Zo lopen bijna al die cilindertjes vast.
Je gaat met een auto toch ook geen 120 rijden op de snelweg in zn twee?
Een tomos met 70cc motor kent geen overtoeren, in ieder geval niet vergelijkbaar met een schakel systeem. Je moet deze toeren niet zien als overtoeren maar als toeren waar het vermogen niet tot zijn recht komt. In ieder geval zal de te kleine sproeier mischien tot een warmloper kunnen leiden. (Hij geeft niet aan ooit een warmloper gehad te hebben dus het is onzinnig om hierover in te gaan).
Zet er gewoon een 24 achtertandwiel op, dan loopt het meteen stukken hard, en zorg dat je je carburateur afstelt op een warme motor. Waarschijnlijk heb je voor het laatst afgesteld op een koude motor, vandaar dat je met een koude motor een mooi soepel optrekkende brommer hebt. En bij een warme motor een stotterend langzaam ding
Een aantal posts terug had je het over een grote kans op warm/vastlopers.maar zo'n hoog toerental zorgt ervoor dat alles sneller slijt en je hebt vermogen wat niet benut word, wat weer meer brandstof kost dus je algehele efficiëntie is gewoon niet echt optimaal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten