Tomos Standard A35
uit welk jaar komt de tomos ?
2005
Is het een snor of een brommer?
Snorfiets
wanneer ontstond het probleem?
vanaf aankoop
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
bougie
Wat is het probleem?
hallo,
ik heb dus een 2de hands tomos gekocht van een collega, deze maakte een aantal rare geluidjes en reed niet geweldig maar hij was spotgoedkoop dus toch maar gekocht.
tijdens rijden leek het net of de tomos verzoop op top, dus ik zat te denken aan verkeerde sproeier.
na een flink stuk volgas te rijden bougie gechecked bleek deze compleet rot te zijn en helemaal verkoolt en allemaal stukjes in de bougie.
dit was een bougie met hittegraad 7. dus ik even op die fiets na de bromboer nieuwe bougie gehaald loopt al een heel stuk beter. ook even de cilinderkop eraf getrokken en de bovenkant van de zuiger is ook erg ''zwart'' en verkoold deze zo goed mogelijk schoongemaakt met wat remreiniger op een doekje ziet er nu wel redelijk uit maar kan het kwaad dat er wat aanslag zit op de zuiger ???
wil er ook graag een andere uitlaat opzetten aangezien deze heel erg verroest is, maar de 2 boutjes bij de cilinder zijn compleet vast geroest ( niet dol ) maar wel heel erg geroest waardoor ze eigenlijk een rare vorm hebben gekregen, hoe kan ik dit oplossen ? kan ik deze gewoon afslijpen en de draadeinden eruit draaien met een tang of zitten deze ook muurvast ?
mn moeder kwam emt het idee om het in de cola te zetten maar dat gaat nogal lastig aangezien het onder de tomos hangt, hebben al geprobeert om de tomos op de kop te zetten net als een fiets om er makelijk bij te kunnen maar toen begon de tankdop langszaam te druppelen.
en ik wil graag een bromkop monteren om net wat meer power te krijgen tijdens optrekken heb op het forum gekeken wat het verschil is en op dit moment zit er een snorkop op, maar hoe kan ik een bromkop vinden want als ik op internetshops kijk zie ik alleen maar Cilinderkop 50cc 38mm ? en niet ''bromkop of snorkop'' of heeft iemand een link na een site waar dat wel is ?
en als ik een bromkop neem en een andere uitlaat meot ik dan ook met de ontsteking kloten ? ( heb gehoord dat dat vaak moet bij tomosen ?'' of is dat alleen bij de contactpunt ontstekingen ? zoja heeft mijn tomos dat ?

dus mijn vragen kort samen gevat
- is het bij een tomos normaal om hittegraad 7 erin te hebben ( snor tomos )
- hoe krijg ik mijn uitlaat er af
- en is het erg dat mijn zuiger verkoold is aan de bovenkant ?
- waar kan ik aan een bromkop komen ?
- wat voor ontsteking heb ik ? en moet ik daar wat mee doen ?
mvg
erwin ( nieuw @ forum )