Ff een nieuwe update en wat is veranderd aan mijn Tomos Youngster:
- Bullet Uitlaat (had eerst een andere van Tecno maar die was alleen voor de Funtastic - niet zelf besteld)
- Spruitstuk ontgrensd (wat is hier eigenlijk het nut van ? - werd ongevraagd erbij gedaan)
* TWV 26-31 moet nog gebeuren
Nu merk ik dat gepruttel (4takten) nog meer als ik op top rijd en dus wordt het denk ik tijd voor een grotere sproeier. Zodat mijn top wat hoger komt te liggen en ik hopelijk af ben van dat irritante 'begrenzen'. Zit nu een 49 in (standaard):
Wat adviseren jullie ? Maatje 52 of 54 ?
Alvast bedankt !
Met pruttelen bedoel ik 4takten...Maar... Het is niet alleen gepruttel. Zodra ik op top rijd begint het als een gek te 4takten en rijd ik meteen 3 km minder hard. Dan schiet 'ie er weer uit en rijd ik weer wat harder: uiteindelijk schommel ik de hele tijd heen en weer op mijn Tomos.
Is het niet zo dat er te weinig benzine doorkomt als ik er een nóg kleinere sproeier opzet ? Dan heb ik ook kans op een flink verhit blok.
Trouwens: wat zijn de 'symptonen' die aanduiden dat je sproeier te groot/klein is? Afgezien van het kijken naar je bougie helemaal niets?
Alleen bij vol gas, juist niet bij loslaten.uit/wegvallen bij gas geven en gas loslaten is een te kleine sproeier.
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten