Zooooo....
Aangezien vorige topic veels te vol werd hier een nieuwe
ben bezig met fotos enzo dus zeg nog maar ff niks
Setup:
Malossi Mhr Speed 7T aangepast voor 43mm slag
Opmaat Cilinderkop
28mm stage 6 r/t gepolijst met kelk
Hpi 2006 / Ignitech digitale ontsteking
1e versnelling Ktm Koppeling
2e versnelling Krm Koppeling
2e Versnelling rechte vertanding
Zelfgemaakt Koppelingshuis
v-force 8kleps membraam
tomos a52 carters Pasgemaakt voor Malossi cilinder en membraan @ carter
Opmaat uitlaten (4-5 Stuks)
electrische start kick systeem verwijderd
Tomos Race krukas (orgineel krukas met nsr drijfstang)
special looks:
Rood Metallic Frame met een verwerkt Polini 910 zitje
Zwart Metalic Velgen
Zwart Metalic Voorvork poten
Schijfrem voor (TnT)
Schijfrem achter (Braking)
Gepolijste aluminium achterbrug
Gepolijste aluminium veervervangers
Gepolijste/Gespoten custom kickstart deksel
Gepolijste Remklauwen (Brembo/Grimca)
Gepolijste Remhevels (Grimca)
Gepolijste Remadaptors
Gepolijste Wheelybar
Gepolijste Koppelingsdeksel
Gepolijste Tankdop
Gepolijste Clipons
Gepolijste aluminium Uitlaat Demper
Zelfbouw:
Alu Uitlaat Demper
Alu Grondplaat Ignitech ontsteking
Alu Membraanhuis
Alu Tellerplaatje
Alu Opmaat cilinderkop
Alu Rem adaptors
Alu Achterbrug
Alu Veervervangers
Alu Accu bakje
Alu Tankdop
Alu Wheelybar
Rvs Clipons
Messing Ignitech rotor
Staal uitlaat
Staal Koppelingshuis
Sprinter 2010
Oke dit jaar wil ik wat beter rijden dan vorig jaar dus dan gaan we even een leuke samen stelling maken.
men nemen een malossi mhr 7t
maar dan

welk van de 3
neem een setje tomos carters en frees deze af en bak er een plaat op
en maak het nettjes.
dan krijg je dit
leuk membraan er in

'
dan nog een knappe krukas voor al die pk's
blokje in elkaar met ktm en rechte vertanding waarom rechte vertanding ?
orgineel slijt veels te snel en gaat stuk
2 nieuwe test uitlaten maken ook dit word door mij zelf gedaan
Gooi het allemaal te samen met het oude rode sprint frame en je krijgt dit.
Aangezien het beestje wel van ze plek wilt komen zelfs zo aardig dat hij op achterwiel gaat wilde
ik een wheelybar dus maken we die
Hier een paar fotos van mijn nieuwe opmaat pijp en zelfgemaakte demper
ik kon het natuurlijk niet laten om hem af te monteren en te polijsten dus hier het resultaat
imbusschroefje krijgt nog een klodder locktide
Binnen draaiwerk is niet zo nettjes want had de goeie beitel niet dus zelf iets moeten maken
maar boeiend je ziet het niet =-)
Ignitech ontsteking
ONTSTEKING BINNE
Verder was ik niet bepaald blij met het bestaande rotor kwam te ver van het blok af te staan
probleem:
zo gaat het nu worden nieuwe zelfgemaakte grondplaat en rotor met mogelijk tot starten met start motor
men beginne met een vliegwiel voor electronische ontsteking
slijpt de klinknagels er af en slaat ze er uit dan hou je dit over
gaten in de rotor worden nog dicht gelast en gevlakt
oude vliegwiel hard word ook nog kleiner in diameter
imbus bouten zijn voor starten met startmotor
matriaal voor grondplaat ontsteking en matriaal voor koppelinghuis
De Ignitech ontsteking is nu mechanisch helemaal klaar

grondplaat is helemaal met de handgemaakt
begin
iets verder
gemonteerd

Het verleden van alles dus
vandaag ff de startmotor op gehaald bij de sloop
]zoals beloofd een unieke update
meningen?
aangepaste uiltaat
ook na verschilende tips heb ik Fokko een pb gestuurt ivm foekema uitlaat
En heeft fokko tips gegeven om de eindconus aan te passen zo gezecht zo gedaan
het verschil
nieuwe conus getigt :thumb:
en een perfecte doorlassing
morgu nieuwe conus @ uitlaat lassen
aangezien men tapeiden van de inlaat al eens stuk waren gegaan en toen nieuwe tapeinden in gelijmt gingen ook stuk.
en toen kon ik eht niet mee repareren dus dan ga je een stap verder:
Membraam op Metrakit Cilinder
er komt dus een v-force 8 kleps piaggio membraam op met een zelfbouwhuis
Matriaal:
cilinder affrezen:
En der cilinder moest ook voor het membraam aangepast worden
membraam huisje
gepolijste achterkant
achterbrug vor de schijfrem te monteren is euwk klaar en hij is nog lichter dan het vorige type
natuurlijk alles met een V-las voorbereid van 3mm
remklauwtje er op
nu nog ff iets erop maken om veervervangers op te bevestigen en klaar
nieuw speelgoed op het stuur gemonteerd
achterkant
voorkant
vandaag ff spullen binne gekregen
pro grip handvatten en polini minibike rem hevel
oude bobine omdat hpi ding stuk is wel met nieuwe ngk kabel en dop
nieuwe wiellagertjes natuurlijk aan 2 zijden afgedicht ivm stof oid
en in de velgen met voor schijfremmetje en achter nieuw tandwieltje
Vandaag is rooddddd het kleur van mijn frame
En ik vind het boter geil
nu is er geen uitweg meer

nu moet ik opbouwen gaan
ook bezig met frampje schuuren gaat komende weken naar de spuiter
21-09-08
achterbrugje klaar gewicht: 0.90 kg
vandaag de overtollige purschuim weg gezaagd en glasvezel aan gebracht
morgen uit men werk ff een potje plamuur halen en mooi maken

