• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Slecht elektrisch starten

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
Raymond
Tomosforummer
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:28
Locatie: Brunssum
  • Citeer

Berichtdoor Raymond » 21 mar 2006 21:32

Ik heb een Tomos Revival nu is het de laatste tijd dat hij elektrische slecht of helemaal niet start maar als ik kick dan is hij met een trap aan.
Ik snap het niet het is net of als ik elektrisch start hij net niet snel genoeg rond draaid,hij draaid wel rond en ook makelijk maar het lijkt erop dat hij met een bepaald toeren moet rond draaien om aan te springen (ontwerp foutje?'.
Accu is net een half jaar oud.

Dit is met warme en koude motor.
Ik denk dat ik eerst maar en eens nieuwe bougie ga halen maar die is ook pas 3000 km oud.

Of heeft iemand hier nog een idee wat het kan zijn.
Omhoog


Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 21 mar 2006 21:37

Kan namelijk maar 2 dingen zijn. Of de accu of de startmoter. Je blok heeft er verder weinig mee te maken. Probeer eens je accu op te laden met een druppellader. Als hij het dan weer doet en na een tijdje weer het zelfde probleem hebt dan is toch echt je accu kapot. Want dan zal hij zich zelf gaan ontladen en heeft ie te weinig kracht om de startmoter rond te draaien.
Omhoog

Raymond
Tomosforummer
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:28
Locatie: Brunssum
  • Citeer

Berichtdoor Raymond » 21 mar 2006 22:13

Maar de startmotor draaid goed rond en ik heb al van andere gehoord dat ze ook problemen hebben met elektrisch starten van de revival, het lijkt erop dat het een ontwerp foutje is hij werkte altijd al slecht allen de laatste tijd nog slechter ga de accu maar eens laden en de accu spaning meten denk ook dat de accu slecht is aaan worden meten, meeschien een cel kapot.
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 21 mar 2006 22:15

Zou idd eens even je accu opladen. Mocht het dan weer terug komen.
Koop een nieuwe accu.
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 21 mar 2006 23:41

als een accu niet genoeg kracht heeft,zal ie langzamer starten.
de kick start werkt sneller,dus hij start wel.
als je accu nog maar een halfjaar oud is mag ie nog niet af zijn.
waarschijnlijjk is de accu,toch ouder dan je denkt.
hij mag dan wel gekocht zijn een half jaar geleden,maar hij kan al wel 3 jaar in de winkel liggen,dat heeft wel invloed op het starten.
Omhoog

Raymond
Tomosforummer
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:28
Locatie: Brunssum
  • Citeer

Berichtdoor Raymond » 22 mar 2006 17:26

Lijkt mij niet want ze hadden hem niet op voorraad moest besteld worden een week op moeten wachten , ja kan altijd al een tijd bij de importeur gestaan hebben zal als ik tijd heb eens kijken (meten) was wel een goedkopen accu van een scooter-shop.

Ik denk dat er te weinig stroom bij de startmotor komt moet nog meten maar de op de accu kan ik wel ongeveer 30 seconden starten (niet aan een stuk slecht voor startmotor)voor hij langzamer gaat draaien denk dat ik voor het testen eefe de powerpack erop hang als hij dan wel goed start weet ik ook genoeg.
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 22 mar 2006 18:06

Waarom een accu bestellen, weet je niet hoe duur dat is?
Als een scooter accu dezelfde afmeting hebt zou ik gewoon een scooter accu kopen. Zo`n accu is zelfs bij de praxis nog te koop.
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 22 mar 2006 18:31

zet het puntje van je bougie eens tussen de 0.06 en 0.8 mm waarschijnlijk is het dan verholpen. was bij mij ook.

of je stopt er een warmte graad 8 bougie in, dan heb je er waarschijnlijk niet zoveel last meer van de je puntje open gaat staan.

dit alles vertel uit eigen ervaring
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog

Raymond
Tomosforummer
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:28
Locatie: Brunssum
  • Citeer

Berichtdoor Raymond » 25 mar 2006 13:50

Ligt denk ik toch aan de accu want als ik efe de accu lader erop hang dan start hij direkt erna wel in een keer.
Je merkt ook dat hij dan harder draait, als ik start valt de spanning op de accu gemeten terug naar ongeveer 12,2 volt, en bij de start motor krijg ik 11,2 Volt komt denk ik doordat de draad van relais naar de startmotor erg dun is ,denk dat ik ze zelf maar eens vervang slecht van tomos.
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 25 mar 2006 19:35

Ligt denk ik toch aan de accu want als ik efe de accu lader erop hang dan start hij direkt erna wel in een keer.
Je merkt ook dat hij dan harder draait, als ik start valt de spanning op de accu gemeten terug naar ongeveer 12,2 volt, en bij de start motor krijg ik 11,2 Volt komt denk ik doordat de draad van relais naar de startmotor erg dun is ,denk dat ik ze zelf maar eens vervang slecht van tomos.
kan ook zijn dat je accu gewoon versleten is, of!!! je moet hem een keer goed doorladen. pas na 6 km rijden ( dus niet stantionair draaien enz begint de accu pas met goed te laden.

dat van die draden lijkt me sterk, 1v kan nooit zoveel verschil maken. het gaat om het aantal ampere wat de accu geeft, en wat de start *motor vervolgens krijgt. meet dat eens na.
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 25 mar 2006 19:49

of je stopt er een warmte graad 8 bougie in
Dit zou ik niet doen als ik jou was.
Met stand. bougie moet hij prima lopen, zo niet dan zit t probleem in iets anders.
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 25 mar 2006 20:04

of je stopt er een warmte graad 8 bougie in
Dit zou ik niet doen als ik jou was.
Met stand. bougie moet hij prima lopen, zo niet dan zit t probleem in iets anders.
even dit: ik hoor van 90% van alle tomos revival dealers. dat cilinder door zijn timingen zoveel vermogen heeft, dat hij evenveel warmte produceert als een 70cc of meer. daarom die warmte graad 8.

en geloof me of niet. 9 van de 10 keer loopt en start de revival er veel beter door
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort
  • Citeer

Berichtdoor Tossie » 25 mar 2006 20:07

Hij kan er wel beter door starten, maar dan is de cilinder koud.
Misschien (ik zeg misschien) als de cil. warm is gaat t problemen opleveren?
Omhoog

Gebruikersavatar
Marco
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 okt 2005 12:41
Locatie: breda
Contacteer:
Contacteer Marco
Website
  • Citeer

Berichtdoor Marco » 25 mar 2006 21:33

Hij kan er wel beter door starten, maar dan is de cilinder koud.
Misschien (ik zeg misschien) als de cil. warm is gaat t problemen opleveren?
nog nooit van gehoord, en tsja ik heb garantie bij de dealer. waar ik hem kocht, en die dus ook het onderhoud doet, en daar dus ook weer garantie op moet geven
Tomos Revival: A35 blok, 65cc airsal / eurokit (44mm), doppler race membraam, standaard kop, aangepast standaard filter ,15.15 Dell‘orto SHA, 15mm olie injectie spruitstuk, sproeier 70, Homoet 4P uitlaat, 26-24 vertanding. Top : 80
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.