Leg eens uit wat powerband is.Dat goed optrekken is je powerband, als je je koppelingsveer inkort zal die powerband eerder zijn.
Std snel is geen trekuitlaat. Zo'n S bocht uitlaat is dat wel, door de tegendruk. Std-snel heeft weinig tegendruk en is dus hoogtoerig.Leg eens uit wat powerband is.Dat goed optrekken is je powerband, als je je koppelingsveer inkort zal die powerband eerder zijn.
Ik heb het gevoel dat mijn brommer in de hogere toeren beter optrekt, dus van 30 tot 60 km/h
Maar de tweede versnelling komt al met 18 km/h
En hoever moet ik de koppelingsveer dan ongeveer inkorten?
Dan ga ik dat binnenkort een keer op mijn gemak doen.Het idee is dat je inderdaad meer toeren maakt in de eerste versnelling, en die dus een beetje kunt behouden omdat je ook al sneller rijd.
Alsnog zal elke tomos een dipje hebben van begin 2e versnelling tot de 30 ofzo, helaas.
Als ik volgas wegrijd schakelt hij vanzelf al bij 20, en heeft ie niet veel moeite tot de 30 hoor
Let er wel op dat je dan leer op je segmenten moet lijmen, aangezien het anders slijt als een idioot.
Oké, maar heeft de koppelingsveer dan zin?
Dan schakelt mijn brommer later over, en ga ik dus vanaf de 20km/h(bijvoorbeeld) goed optrekken.
Want dan zijn de toeren al "optimaal" in de eerste versnelling.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast