• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

hogedruk kop

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
TQ Rider
Vastgeroeste forummer
Berichten: 829
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:10
  • Citeer

Berichtdoor TQ Rider » 02 apr 2006 14:57

als ik nou een hoge drukkop neem heeft het dan onwijs veel zin of maakt het eigenlijk niet zoveel uit en meot ik hem dat weer opnieuw afstellen?

mvg. Ard
Omhoog


Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 02 apr 2006 16:26

een hoge druk kop,de naam zegt het al.
is een kop waarvan de rand die op je cilinder zit is afgevlakt,hierdoor word de ruimte in je cilinder kleiner en heb je meer druk.
meer druk=meer compressie.
meer compressie=meer trek kracht.
meer trek kracht hoeft niet meer snelheid te zijn.
hou je van lekker fel optrekken veranderd er weinig,misschien loopt ie ietsje harder.
maar je kunt ook bv een andere tandwiel verhouding nemen,door die kop heb je meer trek kracht dus als je een tand kleiner neemt achter loopt ie al gauw 5km sneller.
je kunt ook je bestaande kop afvlakken,heel simpel door schuurpapier op een stuk glas te leggen en dan een draaiende beweging maken met die kop.
je schuurt dan die rand er zelf af,en je maakt van je bestaande kop een hd kop(tip haal er niet teveel af)
maar das je eigen keuze.
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos_rider
Tomosforummer
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 feb 2006 15:45
  • Citeer

Berichtdoor tomos_rider » 05 apr 2006 17:51

wat is het gevolg dan als je er te veel af haald als ik vragen mag?
ik wilde het ook proberen maar ik zou denken dat het niet zo erg is als er veel af gaat, maar corrigeer me als het niet zo is!?
tomos rider for life :lol:
Omhoog

Gebruikersavatar
Rick
Tomosforummer
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:54
Locatie: Beuningen (gld)
  • Citeer

Berichtdoor Rick » 05 apr 2006 18:08

dan komt ondere andere je zuiger tegen je bougie. en vermallemoer je je hele blok.
TOMOS QUARDRO
* Uitlaatpoort bewerkt
* Techno Estoril
* 14mm Spruit geflowed
* Snelheid : geen teller
Omhoog

Gebruikersavatar
jboy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 600
Lid geworden op: 03 nov 2005 23:48
Locatie: hoorn
  • Citeer

Berichtdoor jboy » 05 apr 2006 23:08

nou als jij een *standaard cilinder hebt dan krijg je dat gewoon niet voor elkaar...of je moet die halve kop eraf draaien...want die *standaard cilinders daar zit echt heeeel veel ruimte tussen.
mijn tomos doet het gewoon :)
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website
  • Citeer

Berichtdoor Joop56 » 06 apr 2006 00:25

en met welke dikte schuurpapier moet je dat doen, een 500'tje?

want dat ga ik ook doen denk ik (= meer trekkracht toch ? )
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
freaky_Tomos
Diehard
Berichten: 1623
Lid geworden op: 03 okt 2005 20:49
Locatie: ypenburg/den haag
  • Citeer

Berichtdoor freaky_Tomos » 06 apr 2006 14:12

ach ik heb het laatst ook gedaan omdat ik niks te doen had.
jboy blaat weer eens met dat er veel ruimte zit bij std cil.
Halve kop er af draaien :roll: afdraaien is bedoelt voor als je een60 of 70cc cil kit heb gekocht waar je geen kop bij krijgt.
je kan gewoon korrel 80 nemen en dan voordat de rand bijna weg is korrel 400 nemen, want korrel 80 maakt diepe groefen en haalt dus snel die rand weg maar door die diepe groefen gaat tie mischien ook compressie lekken
Omhoog

TQ Rider
Vastgeroeste forummer
Berichten: 829
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:10
  • Citeer

Berichtdoor TQ Rider » 06 apr 2006 16:32

als je nou zo'n ei cillinder kop neemt dat is toch ook 50cc is dat verschil met zo'n vierkante en kan je daar ook hoge druk van maken?
Omhoog

Gebruikersavatar
cobus
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 mar 2005 16:42
Locatie: alphen aan den rijn
  • Citeer

Berichtdoor cobus » 06 apr 2006 17:23

hoge druk is egt goed :P

ik heb een 22 atw en een hogedrukkop van een puch 70 en ook nog eens afgedraaid trekt egt goed :twisted:

zeker een aanrader 8)
70 CC alu - 70 CC HD kop + Afgevlakt - 15-15 Dellortho Carb - Tecno reverse uitlaat - Snelheid =80 - choke begrenzer (toppertje)
Omhoog

Gebruikersavatar
kevin
Vaste forummer
Berichten: 333
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:32
Locatie: Oisterwijk (NB)
Contacteer:
Contacteer kevin
Website
  • Citeer

Berichtdoor kevin » 06 apr 2006 20:02

@ tq rider, het is ook 50 cc idd, ik denk wel dat je er een hogedrukkop van kunt maken.
maar wat bedoel je met is dat verschil met zon vierkante?
http://www.minarellitomos.web-log.nl
Omhoog

ex-gast
Vaste forummer
Berichten: 270
Lid geworden op: 11 jan 2006 12:15
Locatie: groningen
Contacteer:
Contacteer ex-gast
Website
  • Citeer

Berichtdoor ex-gast » 11 apr 2006 10:52

de kop van een "ei" cilinder op een vierkante cilinder zetten is geen aanrader omdat, je veel minder koeling krijgt daarnaast ziet het er niet uit en je word opeens interesant voor de politie

gewoon een cilinderkop van een brommer tomos er op zetten
dit rijd egt heel veel beter en je brandstof verbruik gaat omlaag
op top ga je gemiddeld een paar km harder en trekkracht word ook beter

is dit je niet genoeg dan kun je de bromkop af gaan vlakken op de manier die hier zonet al werd genoem ( spiegel met schuurpapier )

wel oppassen dat je ruimte tussen de bovenkant van je zuiger en de buitenrand van je cilinderkop niette klein word


ps en snor kop af gaan vlakken heeft weinig zin omdat de vorm van de verbrandingskamer ernstig te wensen over laat
there is no substitute for cubic inches
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.