• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Gilera Runner

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
403 berichten
  • Pagina 5 van 21
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 21
  • Volgende
Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 24 okt 2010 00:07

Als hij 'm gaat keuren voor brommer. Goed idee. =\
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog


Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 okt 2010 16:28

Denk eraan dat ie niet te hard mag lopen hé. Misschien zou je een snelle uitlaat kunnen doen en een metalen plaatje tussen de cilinder en uitlaat doen met veel kleinere doorgang oid..
bij de RDW mag hij maximaal 55 op de rollerbank, als je een snelle uitlaat erop hebt zoals een giannelli reverse etc,dan wordt hij waarschijnlijk gelijk afgekeurd ook al is de snelheid daarmee 45km, je moet dus een uitlaat hebben met E keur,
en de uitlaat die ik wil gaan bestellen heeft een E keur en er zit een prop in de uitlaat, die er na het keuren natuurlijk gelijk uitgaat :mrgreen: ,deze uitlaat,
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
koop gewoon een 180 blok 600/700 op me werk..
(en de rollerbank boetes als je gepakt wordt dan?)
Als hij 'm gaat keuren voor brommer. Goed idee. =\
net wat je zegd, niet zo'n goed idee dus! dan moet ik hem voor motor laten keuren en er ook nog een andere voorvork en extra achterveer op zetten waarvan de ophanging op mijn frame nog niet zit omdat het één van de eerste runners is,en hoeveel geld ben je dan alweer verder voordat je zover bent,dan kun je net zo goed gelijk een 180cc runner met kenteken kopen
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
jada
Vaste forummer
Berichten: 325
Lid geworden op: 29 dec 2009 23:01
  • Citeer

Berichtdoor jada » 24 okt 2010 16:44

als voorbeeld:
een yasuni r heeft ook een keurmerk en loopt belabberd met de prop er nog in (40 km/h)
doe er je voordeel mee.
Tomos A35
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 okt 2010 16:53

oké sorry, ik bedoel eigenlijk nederlands goedgekeurd.
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
jada
Vaste forummer
Berichten: 325
Lid geworden op: 29 dec 2009 23:01
  • Citeer

Berichtdoor jada » 24 okt 2010 17:09

ja dat is ook gewoon het heeft een e-keurmerk waarmee je er legaal mee we weg op mag door de proppen die erin zitten.
Tomos A35
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 okt 2010 17:24

ja een E keurmerk is europees en is niet altijd toegestaan in nederland.als er een prop in zit is hij gehomolegeerd
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
jada
Vaste forummer
Berichten: 325
Lid geworden op: 29 dec 2009 23:01
  • Citeer

Berichtdoor jada » 24 okt 2010 17:38

o oke dus hij wordt gedoogd als die op de scoober zit, maar met keuren gaat dat feest dus niet door.
Tomos A35
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 okt 2010 17:47

als de uitlaat gassen niet recht/horizontaal naar achter eruit komen dan krijg je daar een bekeuring voor,dus voor een terugloper kan je bekeuring krijgen in nederland,ook al heb je e-keur
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 24 okt 2010 18:14

Mijn Keeway F-ACT 50 komt standaard uitgevoerd met een terugloper..

Wel zat er een prop in waardoor die 45 liep en een valse bocht die ik er nog aan heb. Ik heb geen lasapparaat om 'm dicht te lassen.. Loopt zonder prop 65.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 okt 2010 21:42

Aangezien er nog altijd behoorlijk wat onduidelijkheid is over het laten keuren van je brommer bij een RDW-keurstation, begin ik hier dan maar een how-to over.

ikzelf heb mijn eigen citta ook laten keuren bij het RDW te groningen.
de dag voor de keuring zat ik best in de stress of ik alles wel goed had gedaan ect.

Over de keuring zelf.

Klik http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... praken.htm
voor de link naar de site om een keurafspraak te maken.

De keuring ?
waar kijken ze naar, hoeveel kost het en hoe gaat het in zijn werk ?

De kosten bedragen : 116 euro exclusief kenteken.

hoe gaat het in zijn werk : je komt bij het keuringstation, je moet je melden bij de balie. en je krijgt een nummertje. dan moet je je ID in leveren enzo.

dan mag je (als je aan de beurt) bent je brommer de werkplaats naar binnen drukken.

daar wacht je op het seintje van de keuringmeester.
je mag bij het hele keuringproces zijn.

ff korte uitleg over het oude en nieuwe model citta.

Het oude model (het frame begint en eindigt met sterren)

origineel :
-geen remlicht
-geen toeter
-geen grijze sticker onder het zadel met frame nummer en blok nummer.
- wel een fietsbel (tring tring)

het nieuwe model (het frame nummer begint met ZAPC)

Origineel :
- Remlicht
- Toeter
- grijze sticker onder het frame
- Zij reflectoren op de achterkant.


Waar kijkt hij naar ?

1. het framenummer
2. blok nummer

Daarna gaat hij over op het technische gedeelte.

Speling :

1. zit er speling in de wielen ? links en rechts voor en achter.
2. zit er speling in het balhoofd(je voorvork enzo)
3 zit er speling in je achterbrug ?

Remmen :
1. doen je voor en achterrem het goed ?
2. doet je remlicht het ? ( alleen bij het 2000model)

Motorisch :
1. standaard cilinder erop
2. standaard carters
3. standaard uitlaat ( of een look-a-like , zoals citypower)
4. standaard poulie ( 105mm )
5. standaard luchtfilter
6. standaard carburateur is GEEN MUST ( had zelf een 13/13 eronder)

De keurmeester kijkt NIET naar de cilinder,carburateur, luchtfilter, of poelie.

wel kijkt hij naar het blok nummer zoals k al eerder vermelde.

Nadat hij klaar is met nakijken gaat de brommer op een DYNO-bank ( oftewel een rollerbank)

Hierop wordt ie op snelheid getest.
die van mij werdt op 26 km/h geklokt ( hierbij was de correctie er al af)
op autoteller liep de mijne 35, dus kun je nagaan wat ze er nog aftrekken.
Daarna gaat de man terug naar t kantoor en dan hoor je of je brommer erdoor is.

Wat er precies gebeurd als je frame nummer niet eerlijk is of wat dan ook weet ik niet.
Godzijdank was dit mij niet overkomen

Het alsnog laten keuren van je brommer is het waard als je weet dat ie eerlijk is !

met verkoop van je brommer scheelt dat al gauw 50 tot 150 euro wat je er op verdiend
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 25 okt 2010 15:41

vandaag heb ik mijn km teller kabel losgehaald omdat de tellernaald niks meer deed, het probleem zat em in de KM telleraandrijver ,de tandjes binnenin waren te ver afgesleten, dus moet er een nieuwe voor bestellen,

en dan het goede nieuws dat ik eerst dacht dat de startmotor het niet deed ,maar sinds vandaag heb ik uit gevonden dat de voorrem ingeknepen moet worden om hem elektrisch te kunnen starten, tja, wist ik veel! wel zo handig om te weten maar ik had er op twee scooterforums een topic over geopend en niemand komt daar even op het idee, :?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 25 okt 2010 17:26

Dat betekent dus dat je schakelaar achter je linker hendel stuk is.

Want de meeste kun je ook met links starten, of deze moet heel toevallig alleen met rechts te starten zijn.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 25 okt 2010 20:02

wist ik veel dat daar een schakelaar achter zat? maar ik heb het fout neergezet zie ik, ik bedoel dat je de achterrem moet inknijpen ipv de voorrem.en de achterrem zit links, als ik met rechts probeer te starten dan heb ik wel kontakt maar hoor alleen een klik uit de startmotor komen. is er nu dan niks kapot?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 25 okt 2010 20:15

.. Start hij nou wel of niet met e-start?

Want voor mij klinkt het alsof je zegt dat hij het alleen doet met linker hevel. Onze bamibike heeft dat ook hoor, remhendel inhouden.. Is volgens mij heel gewoon?
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 25 okt 2010 20:26

ja hij start ,maar alleen als ik links inhoud,de achterem dus, het achterwiel moet natuurlijk vast staan als je elektrisch start,
ik heb al zoveel brommers gehad maar allemaal yamaha dt,honda mt/mtx,camino,derbi fds/fdx maar op die jaren 80' brommers zaten geen van allen elektrische start op, dit is mijn eerste,dus vandaar dat ik het nog niet wist
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 25 okt 2010 22:46

Bij mij start die bamibike ook wel met rechts inhouden. Maar da's gewoon moeilijk te doen als je 't met één hand doet. :')

Als ie maar start met e-start toch! Maar kickstart is voor mannelijke mannen!
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 26 okt 2010 12:25

als ik rechts inhoud,(voorrem) doet hij wel iets maar start niet door ,waarschijnlijk omdat het achterwiel dan vrij kan draaien, misschien als hij vanaf de bok is dat het wel gaat omdat het achterwiel dan op de grond staat, moet dat nog eens allemaal uittesten. maar met kickstart starten vind ik ook niet vervelend hoor, 1 keer kicken en hij is aan.start echt met gemak!
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
daxenator
Vaste forummer
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:06
Locatie: den haag
  • Citeer

Berichtdoor daxenator » 26 okt 2010 13:29

je zou inprincipe met allebei de remmen ingedrukt, electrisch kunnen starten, lijkt me logischer dat je de linkerremhendel ingedrukt houd. als rechts het niet doet, probeer dan is, allebei de remhendels in te drukken, starten, ff 5 minuten stationair laten lopen, dan met rechterhendel electrisch starten( terwijl die nog aanstaat) . je zal weinig horen/zien/voelen, maar binnenin de scooter wil het dan nog wel is goed komen.

dus : starten, 5minuten stationair, motortje laten lopen terwijl je ''start'' met je rechterhendel.
<? Php readfile ("http://www.sloganizer.net/outbound.php?slogan = per + + boerenkool kut ');>
Omhoog

freaki
Tomosforummer
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 jun 2010 16:23
  • Citeer

Berichtdoor freaki » 26 okt 2010 13:51

Hee als je nog een uitlaat zoekt Ik heb er nog 2 ligge die mag je voor een prikkie hebben.:)
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 26 okt 2010 16:25

je zou inprincipe met allebei de remmen ingedrukt, electrisch kunnen starten, lijkt me logischer dat je de linkerremhendel ingedrukt houd. als rechts het niet doet, probeer dan is, allebei de remhendels in te drukken, starten, ff 5 minuten stationair laten lopen, dan met rechterhendel electrisch starten( terwijl die nog aanstaat) . je zal weinig horen/zien/voelen, maar binnenin de scooter wil het dan nog wel is goed komen.

dus : starten, 5minuten stationair, motortje laten lopen terwijl je ''start'' met je rechterhendel.

zal het eens proberen,maar nu voorlopig niet,de scooter staat in de woonkamer en ben hem uit elkaar aan het halen,
Hee als je nog een uitlaat zoekt Ik heb er nog 2 ligge die mag je voor een prikkie hebben.:)
ligt eraan welke uitlaten het zijn en in welke staat ze verkeren?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
403 berichten
  • Pagina 5 van 21
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 21
  • Volgende

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.