ik zag dat er nogal veel andere scooters en brommers tevoorschijn komen de laatste tijd en toen dacht ik, laat ik de mijne ook maar eens zien. veel moois is er niet meer aan, maar ik ga het waarschijnlijk wel opknappen en mooier maken.
het verhaal

tijdje terug, leuk op marktplaats aan het kijken voor een schakelbrommer. zag een mooie in de buurt voor heel weinig, dus die liet ik niet weglopen. ik wezen kijken bij die motorzaak, bleek dat hij was geimporteerd uit italië. vorige eigenaar was een 56 jarige man. maargoed, hij komt uit italië en moest nog gekeurd worden. dat zou de motorzaak regelen. hij liep al 90 echte km's door mooie uitlaat en ontgrenzing maargoed, gloednieuw kenteken erop, goedgekeurd en verzekerd ben ik gaan rijden. eerste dag naar school heen en weer.
de volgende dag ging ik s'avonds met mijn pa mee naar zijn vriendin om daar te eten. rij ik op mooi recht fietspad dat ik ken, want ligt op mijn schoolroute. ik trek hem mooi door richting de top, ligt er potverdrie een boomstrok recht over het fietspad. maarja, het was donker

ik wist dat ik op mijn rechter schouder was gevallen, dus ik doe mijn jas los, voel aan mijn schouder, en ja hoor, sleutelbeun gebroken. voelde niks geen pijn eraan (ook later niks) maar voelt wel raar als 1 bot ineens 2 worden

nouja, toen moest de schade verhaalt worden. de boom bleek op het terrein van een prive eigenaar te staan voordat hij omviel, en dat was voor ons gunstig want dan kunnen we hem aanklagen voor achterstallig onderhoud. dat proces is nog in werking maar er is 90% procent kans dat alles wordt vergoed dus dat komt wel goed. die kerel reageerd ook vrij nuchter en stuurde het ook door naar zijn verzekering en die kijken er nog naar. boom was verrot aan de onderkant, vandaar dat hij spontaan omviel.
genoeg gelult. foto's

schade is: kappenset, voorvork, koplamp, rempedaal, voetsteun, remvloeistof-resevoir, en een klein deukje in de uitlaat. misschien kom ik nog een klein ding tegen, maar ik heb de brommer al gestript van zijn kappen en tot nu toe ziet alles er goed uit. frame ziet en voel ook nog goed. kortom: stevige brommer

het geld van de verzekering heb ik nog niet, en ik verwacht het begin januari omdat onze contactpersoon van de verzekering op vakantie is. dat wil niet zeggen dat ik niet alvast wat plannen kan maken voor de rebuild.
plannen uiterlijk:
alle kappen vervangen of herstellen --klaar
R1 look kuip --klaar
R6 achterlicht --uitgesteld
monoseat --uitgesteld
underseat --uitgesteld
alles netjes overspuiten --klaar
aluminium uitlaatsteun --klaar
plannen motorisch:
gianelli uitlaat uitdeuken (zo gebeurd) --klaar
yasuni hmr2 --klaar
17.5mm carb --klaar