Als ik mn tomos start (met choke) en ik wacht 2 seconden en geef dan heel even vol gas zodat de choke weer omhoog schiet en dan gas wil geven valt mn tomos uit... hier had ik nooit last van totdat ik mn uitlaat+cilinder+cilinder kop heb vervangen (50 cc HD kop tecno krul) ik heb sproeier 54 kan het daaraan liggen? Maar mn bougie zag er toch gewoon bruin uit...
Bedankt, heb hem gelijk besteld via eBay. Scheelt me geld met dit soort kleine dingen. 1 pond + 2 pond verzendkosten (bearingoptions)10035.202 = Kogellager 608.
Oftewel nr 22 van de afbeeldingen in exploded views.
Dit had ik ook toen ik een standaard snel erop had gezet in plaats van een met een S bocht. Nu draai ik hem gewoon wat langer stationair met de choke erop en dan pas de choke eraf en dan heb ik dat probleem niet.Als ik mn tomos start (met choke) en ik wacht 2 seconden en geef dan heel even vol gas zodat de choke weer omhoog schiet en dan gas wil geven valt mn tomos uit... hier had ik nooit last van totdat ik mn uitlaat+cilinder+cilinder kop heb vervangen (50 cc HD kop tecno krul) ik heb sproeier 54 kan het daaraan liggen? Maar mn bougie zag er toch gewoon bruin uit...
Dan kan ik beter een stukje verzinkt ijzer meenemen van mijn werk en het daarop uit te proberen.Probeer 't anders eerst op een moeilijk te zien plekje. Kun je zien wat er gebeurt.
Ik heb een Tomos A3, alles standaard op Standaard Snel uitlaat na, is goed afgesteld.
Sinds kort als ik als de motor nog koud is vol gas optrek dan lijkt het alsof de bougie af en toe niet vonkt, wat lijdt tot er schokken van de hele brommer.
Ik heb die al eerder gehad, maar toen was het met regen en zonder voorspatbord.
Met voorspatbord en bougiedop enz. ingespoten met vochtverdringer was het weer weg.
Maar nu is het er dus ook met optrekken en soms als ik volgas wil rijden, en ik krijg het niet weg met vochtverdringer en contact spray.
Waar moet ik het probleem ergens zoeken? Ik verwacht zelf ergens bij de bougie dop(???)
Het probleem is er weer(zie hierboven)Oké, daarnet naar huis nog even goed geluisterd en met het gas gespeeld.
Als ik vol gas rijd(optrekken, topsnelheid, koud en warm maakt niet uit) dan lijkt het wel alsof de motor uitgaat, en daarna weer aangaat. Als ik net niet vol gas ga rijden, dan gebeurd dit niet.
Ik weet niet of de motor dan ook echt uit gaat qua ontsteking, of dat er ergens heel veel wrijving plaats vind waardoor mijn brommer dan schokt doordat hij af remt en weer optrekt, en dan weer af remt en weer optrekt.
Ik heb zelf te weinig kennis op dat gebied. Dus wie kan mij helpen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten