Hij is helemaal standaard (alleen iets kleiner atw). De dealer heeft er 4 weken terug nog olie ingedaan, als dat er tussentijds geleidelijk uitgesijpeld was had ik het toch wel gemerkt, neem ik aan? Ik heb de aftapplug ook even gechecked, die was wel vettig, maar dat kan nog oud vet zijn geweest, van de vorige aftapsessie. Hij zat i.i.g. muurvast gedraaid, en er ligt ook geen plas olie onder m'n brommer, in de schuur. M'n achterwiel is brandschoon, dus ik ga er vanuit dat de keerringen beide OK zijn.kijk even of er nog wel olie in zit. is hij verder wel *standaard?
De carbarateur is nog brandschoon, en ik rij al een jaar met een kleiner atw. En de problemen die ik noemde spelen pas siinds een week.toen ik een kleiner achtertandwiel erop had gezet op mijn tosje schakelde hij ook slechter en als ik idd bijv. een brug op reed bleef hij ook hangen in zijn 1 mischien komt dat daardoor en probeer je carb even schoon te maken mischien helpt dat
Zal het eens proberen. Volgens de bon is er gebruikt "Kroon Olie Puch/Maxi". Is dat niet goed dan? En welke raadt jij dan aan?lijkt mij zo dat de olie in het blok niet helemaal koosjer is ! ff ZELF vervangen met de juiste viscositeit.
Ik heb er geen olie in gedaan, dat heeft de bromboer gedaan. In de 1e post gaf ik aan dat ik dat boutje al had losgedraaid en dat er niets uitliep. En dat trillen is sinds een week veel erger dan het eerst was, dus dit is echt niet normaal, hoor.Misschien heb je er teveel olie in gedaan.
Zet hem rechtop en draai dan de bout aan de zijkant van je carterdeksel los. Loopt het er niet uit als die rechtop staat dan is het goed. Loopt het er wel uit, even uit laten lekken en zodra het gestopt is gelijk het boutje er weer opdraaien.
Anders kunnen je koppelingssegmenten ook versleten zijn.
Ohja en een trillende Tomos... het is niet anders.
dat klopt wel,teflon is het materiaal en giveg is en merk naam.Het is precies hetzelfde. Teflon en giveg. Beide maken water- en gasdicht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten