• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

cilinder erafhalen

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
28 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
-alex_m-
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:36
  • Citeer

Berichtdoor -alex_m- » 21 apr 2006 16:42

Hey
ik wilde bij een vriend van mij even zijn uitlaat verwisselen van zijn tomos revival. Maar de moeren en bouten waren zo verroest dat de uitlaatbouten afbraken. Nu is dit niet zo een groot probleem want die kunnen we wel weer opnieuw intappen, maar dan moet de cilinder eraf. En dat is nou het probleem. We hebben met moeite de blokbouten eraf gekregen omdat die ook helemaal verroest waren, dus die hebben we door flink veel kruipolie en ze flink warm te stoken eraf gekregen. maar nu krijgen we de cilinderkop er wel af, maar de cilinder niet. de 4 blokbouten zijn los de uitlaat is eraf en de carb is eraf. zelf met de poelietrekker kregen we de cilinder er niet af.

zit de cilinder nog ergens anders vast of heeft iemand een idee hoe ik de cilinder eraf kan krijgen?
Omhoog


Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Multifix » 21 apr 2006 17:49

heb je al met kruipolie gedaan?
Omhoog

Gebruikersavatar
kevin
Vaste forummer
Berichten: 333
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:32
Locatie: Oisterwijk (NB)
Contacteer:
Contacteer kevin
Website
  • Citeer

Berichtdoor kevin » 21 apr 2006 18:11

zachtjes met een rubberen hamer erop tikken, moet er gewoon afgaan.
http://www.minarellitomos.web-log.nl
Omhoog

-alex_m-
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:36
  • Citeer

Berichtdoor -alex_m- » 21 apr 2006 18:14

er zit al heel wat kruipolie op. en als met een poelietrekker de blokbouten zelfs krom raken zou het dan met een rubberen hamer lukken ?
Omhoog

rutger
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2006 19:58
  • Citeer

Berichtdoor rutger » 21 apr 2006 19:07

ik heb het zelfde probleem op geen enkele manier los tekrijge heb al met rubbere hamer koelings blade kapot geslagen :? :? geen bewegin in tekrijgen !!
Omhoog

-alex_m-
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:36
  • Citeer

Berichtdoor -alex_m- » 21 apr 2006 19:13

tja ik vben niet erg bekent bij tomosjes misschien zit er ergens nog een moertje ofzo dat eraf moet. Maar ik zal binnekort ff kijken of ik een platkopschroevendraaier tussen de cil en het blok krijg.
Omhoog

Gebruikersavatar
cobus
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 mar 2005 16:42
Locatie: alphen aan den rijn
  • Citeer

Berichtdoor cobus » 21 apr 2006 19:56

hahah heb ik ook gehad moet je proberen als je 2 moeren opje tapeind draaid en dan door de bovenste los te draaien heel je tapeinden eruit draaien als er 1 of meerdere niet lukt ziet je tapeind in je cilinder geroest
oplossing met heel veel kracht draaien en hopen dat ie losgaat
of slijpen moest bij mij gebeuren :(
ik wens je succes :roll:
70 CC alu - 70 CC HD kop + Afgevlakt - 15-15 Dellortho Carb - Tecno reverse uitlaat - Snelheid =80 - choke begrenzer (toppertje)
Omhoog

-alex_m-
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:36
  • Citeer

Berichtdoor -alex_m- » 21 apr 2006 20:05

dat word dus weer een paar dagen beunen.
Omhoog

slampie828
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 apr 2006 22:04
Locatie: alphen a/d rijn
  • Citeer

Berichtdoor slampie828 » 21 apr 2006 22:25

WD40 met een koevoet doet wonderen 8) :lol:
Kawasaki PowErR...
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 21 apr 2006 23:07

als je er een schroevendraaier tussen mept,tik je een deuk in je carter.
dat houd in dat je altijd een lek onder je cilinder houd.

wat cobus al zei,das een beter idee,twee moeren er op draaien en dan de tapeinden uit het blok draaien.
en dan met een rubber hamer een paar tikken en dan zal ie wel los gaan.
Omhoog

poekelen
Admin
Berichten: 2604
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:07
Locatie: apeldoorn
Contacteer:
Contacteer poekelen
Website
  • Citeer

Berichtdoor poekelen » 21 apr 2006 23:17

handig topic voor mij :)
of niet freak :P

ja echt wel :lol: :lol: :lol:
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 21 apr 2006 23:20

in jou geval zal een paar liter kruip olie wonderen doen :lol: :wink:
Omhoog

Raymond
Tomosforummer
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:28
Locatie: Brunssum
  • Citeer

Berichtdoor Raymond » 21 apr 2006 23:26

Ik krijg bij onze Revival de cilinder er ook niet zomaar af maar dat is omdat hij wel los zit maar als ik hem eraf wil trekken het spruitstuk tegen het frame komt.
Dus ik moet piele en het spruitstuk eerst verwijderen ,of het blok los maken een iets laten zakken.
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 21 apr 2006 23:30

normaal moet het spruitstuk er ook af voordat je de cilinder er afhaalt.
als je het blok los draaid en het lukt dan wel,tja dan zou ik dat ook doen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Robin
Vastgeroeste forummer
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 okt 2005 21:09
Locatie: Nuth
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 21 apr 2006 23:32

Ik krijg bij onze Revival de cilinder er ook niet zomaar af maar dat is omdat hij wel los zit maar als ik hem eraf wil trekken het spruitstuk tegen het frame komt.
Dus ik moet piele en het spruitstuk eerst verwijderen ,of het blok los maken een iets laten zakken.
Helaas moet het blok er altijd er onder uit wil je de cilinder eraf kunnen nemen.
Omhoog

-alex_m-
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:36
  • Citeer

Berichtdoor -alex_m- » 22 apr 2006 12:04

dus het blok moet eronderuit? want er zit echt helemaal geen beweging in de cilinder. maar ik zal nog eens met die 2 moeren proberen, dat heb ik al gedaan maar toen draaiden allebij de moeren los maar ik zal het nog eens proberen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Boytjuh
Vaste forummer
Berichten: 284
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:56
Locatie: Haarlem
Contacteer:
Contacteer Boytjuh
Website
  • Citeer

Berichtdoor Boytjuh » 22 apr 2006 12:33

Ik krijg bij onze Revival de cilinder er ook niet zomaar af maar dat is omdat hij wel los zit maar als ik hem eraf wil trekken het spruitstuk tegen het frame komt.
Dus ik moet piele en het spruitstuk eerst verwijderen ,of het blok los maken een iets laten zakken.
Helaas moet het blok er altijd er onder uit wil je de cilinder eraf kunnen nemen.
Bij rivival weet ik het niet.. bij gewone A35 iniedergeval niet.
q[^-^]p (L) Mokertuning. q[^-^]p
Omhoog

Gebruikersavatar
freak
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 06 dec 2005 08:00
  • Citeer

Berichtdoor freak » 22 apr 2006 17:10

als je er 2 moeren op draaid,pak je 2 steeksleutels en draai de onderste moer naar links en de bovenste moer naar rechts.
zo draai je de 2 moeren tegen elkaar aan vast,dan neem je 1 steeksleutel en draaid de onderste moer naar rechts,daar dit niet wil omdat er een moer boven zit zal de draad eind uit het blok draaien.
Omhoog

-alex_m-
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:36
  • Citeer

Berichtdoor -alex_m- » 29 apr 2006 20:06

Ik heb de cilinder er een stuk af :D . flink veel kruipolie erop gespoten poelietrekker erop die langzaam aandraaien en dan met de hamer en schroeverdraaier een paar klappen gegeven op de cilinder, en tussen de cilinder en het blok. nu is hij er een stuk af, maar nu moet het blok eraf want het spruitstuk komt tegen het frame :( . maar het is dus gelukt :D zonder slijpen en zagen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Boytjuh
Vaste forummer
Berichten: 284
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:56
Locatie: Haarlem
Contacteer:
Contacteer Boytjuh
Website
  • Citeer

Berichtdoor Boytjuh » 29 apr 2006 21:53

spruitstuk er proberen af te halen zonder je blok eraf te halen man.. eerst proberen en als laatste optie je blok eraf halen..

Die bovenste 2 schroeven zijn echt verrot.. die hebben geen kop.. ik heb de koppen eraf geslagen van die 2 boutjes.. toen met een griptang die stukjes vastgepakt en eruit gedraaid.
die andere 2 kan je er zo uitdraaien als het goed is.
q[^-^]p (L) Mokertuning. q[^-^]p
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
28 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.