Inderdaadnice, wat moest je toch zonder onszoja, carb uitboren is prima gelukt.
hoe heb je het eigenlijk gedaan?
ah, k de standaard manier, wel het best/veiligst ofc, zodat je je carb niet verbeuntInderdaadnice, wat moest je toch zonder onszoja, carb uitboren is prima gelukt.
hoe heb je het eigenlijk gedaan?![]()
Ik heb het gewoon met een kolomboor uitgeboord, natuurlijk eerst goed vastgeklemd, maar het ging prima
ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in![]()
![]()
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter.
Maar nu heb ik wel een mooie zelf gemaakte 14/13 carb liggen![]()
trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
Dus alles is ok met m'n oldtimer, gelukkig!
ja dan gaat ie 130 dus nee, en ik heb geen zin in een gigantische boete/inbeslagname en 50 zonder helm vind ik gewoon te hard...ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in![]()
![]()
Dus ik denk dat ik maar weer een gewone 14/9 carb er op zet maar dan wel met powerfilter.
trouwens, ik ben er achter gekomen wat er mis was met m'n oldtimer, de vlotter zat hoogstwaarschijnlijk vast, daardoor reed hij eerst dus heel hard, en toen ik hem neerzette, heb ik hem met het voorwiel naar beneden gezet, zo is dus benzine in de cilinder gelopen in is hij dus zwaar verzopen.
50 te hard zonder helm heb je gelijk in, en het is jammer dat ze hierzo veel controleren, je ben verstandig hoor, maar zelf had ik daar de zelfbeheersing niet voor; zo snel mogelijk!ja dan gaat ie 130 dus nee, en ik heb geen zin in een gigantische boete/inbeslagname en 50 zonder helm vind ik gewoon te hard...ah zonde man, het beestje moet lopen zo hard als ie gaan kan!Hmm, vandaag een powerfilter er op gezet en hij gaat nu wel heel hard, ik haalde een brom-scooter met gemak in![]()
![]()
succesIk kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30...
Haha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.succesIk kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30..., zal wel zelf gemaakt/aangepast worden; Spruitstuk, uitlaat etc
vraag aan ingmarHaha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.succesIk kan nu wel m'n oldtimer gaan opvoeren want die gaat echt veel te langzaam, als ik wind mee heb ga ik 45 ,als ik wind tegen heb ga ik maar 40, als ik berg op moet ga ik maar 30..., zal wel zelf gemaakt/aangepast worden; Spruitstuk, uitlaat etc
vraag aan ingmar
Haha, een expansie uitlaat er op zetten, nee ik zat meer te denken aan sproeier uitvijlen of iets dergelijks.
dus een soort sproeier/venturi buisje/vernevelaar in een paar schroefjesHet is een Bing carb met metalen gaasfilter, spruitstuk is er niet, carb zit direct vast aan cilinder
Het werkt trouwens net wat anders, de sproeier is een soort langwerpige holle koperen schroef met een paar gaatjes aan de zijkanten geboord, deze schroef zit aan de zijkant van de carb er in geschroefd, dan is er (wat er wel uit ziet als een sproeier) een koperen schroefje, maar deze heeft een gat van ruim 1mm, deze zit direct onder de gas schuif. in de gas schuif zit een pin, en het uiteinde van die pin valt weer in dat gat.![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast