• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Afstellen lukt niet

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 06 apr 2011 16:59

Ik heb vandaag me onsteking, op advies van iemand in het grote sproeier topic, op bromstand gezet en me sproeier vergroot.
Mijn setup is
DMP aluminium 50cc
Bromkop orgineel
Tecnigas next
14/9 carburateur
Begrenst spruitstuk
Ontsteking op brom (eerst tussen brom en snor)
Sproeier 56 (eerst 54)

Alleen het probleem blijft dat hij dus rond de 36 brrrrr gaat doen en dan bijna niet meer accelereert.
Hiervoor had ik als eens een keer zonder luchtfilterbehuising gereden (soort gelijk probleem) dus ik dacht laat ik dat nu net iets anders doen, aangezien zonder luchtfilterbehuizing helemaal slecht is.
Dus ik haalde me luchtfilterelement uit me behuizing en deed de behuizing weer terug op me carburateur. Gevolg hij gaat zonder elk probleem naar de 40, misschien nog wel harder.
Ik neem aan dat het niet al te goed is om zonder luchtfilter te gaan rijden, dus iemand een oplossing.
14/12 of 15/15 carburateur zou natuurlijk beter zijn, alleen heb momenteel daar het geld niet echt voor (of iemand moet met een leuke aanbieding komen :D )
Laatst gewijzigd door lukieluke op 06 apr 2011 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog


lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 06 apr 2011 17:02

Als ik een andere carburateur koop, welke zal ik dan nemen? 14/12 of 15/15?
Laatst gewijzigd door lukieluke op 07 apr 2011 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 07 apr 2011 14:26

14/12 is wel wat duurder in aanschaf, maar beter af te stellen.
Heb je er al aan gedacht om je spruitstuk te ontgrenzen en eventueel wat extra gaten in het plastic van het luchtfilter te maken?
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 07 apr 2011 14:58

14/12 is wel wat duurder in aanschaf, maar beter af te stellen.
Heb je er al aan gedacht om je spruitstuk te ontgrenzen en eventueel wat extra gaten in het plastic van het luchtfilter te maken?
Heeft spruitstuk ontgrenzen zin als ik nog een 14/9 carb heb.
Ik heb nu me luchtfilter er terug inzitten, alleen perongeluk zit die niet helemaal goed. Nu krijgt die alleen wel meer lucht, dus ik denk dat ik het of zo laat of gaten ga boren.
Als ik ga boren, dan moet ik dit aan de voorkant doen (als je aan je carb vast zit dan)
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 07 apr 2011 17:45

ken je niet iemand met een 14/9 of 15/15 ?

Dan zou je hem nml eerst kunnen uitproberen ,
zodat je weet waar je wijs aan doet
voor dat je je bijelkaar geraapte statiegeld centjes ( grapje :lol: ) uitgeeft

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 07 apr 2011 17:51

14/12 Mr Ping
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 07 apr 2011 17:54

14/12 Mr Ping


Je hebt gelijk ! .. Dank u voor de correctie :wink:

Werd hier afgeleid tijdens het typen omdat mijn dochter van 3 de tafel wilde dekken.
( Dan moet ik alles van haar aanpakken. )

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 07 apr 2011 22:15

haha, statiegeld centjes... zover hoef ik dan gelukkig nog niet te gaan.
Dat is juist het probleem, ik ken 1 iemand met een tomos. Alleen hij is niet een sleutelaar en heeft zelf nog een 14/9 carburateur op zijn tomos.
Ik ga denk ik gewoon eerst even me uitlaatophanging maken, net afgebroken. Dan als ik mijn winstdeling krijg, even een andere carburateur kopen.
Omhoog

lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 07 apr 2011 22:18

Of als ik tijd heb, bij iemand die ik ken me cilinder onder handen nemen.
Sowieso die poorten mooi afwerken, dmp kwaliteit (koop nooit meer een dmp cilinder) en dan misschien poorten vergroten
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 07 apr 2011 23:40

Of als ik tijd heb, bij iemand die ik ken me cilinder onder handen nemen.
Sowieso die poorten mooi afwerken, dmp kwaliteit (koop nooit meer een dmp cilinder) en dan misschien poorten vergroten


Misschien een idee om hier een oproep te doen ?
Even aangeven waar je vandaan komt en wie weet is er iemand die jou van dienst kan zijn,
misschien is dan ook gelijk te koop .( zou helemaal mooi zijn )

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 08 apr 2011 10:09

Ik woon zelf ik Voorburg en zie dat jij in Den Haag woont :P Heb jij toevallig iets?
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 08 apr 2011 11:29

Ik woon zelf ik Voorburg en zie dat jij in Den Haag woont :P Heb jij toevallig iets?

Ik heb pasgeleden een 16/16 voor een 14/12 omgeruild omdat hij mijn standaard 50 met bromkop verzoop.

Ik reed eerst met een opgeboorde 14/9 deed het ook lekker , maar ik kwam duidelijk te kort.


Het is mooi weer en ik woon bij de Uithof ... Je bent welkom .
( Vandaar dat ik WEL mijn woonplaats bij mijn profiel laat zien :wink: )


Ik zal mijn gsm-nr per PM sturen om nader af te spreken.
.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 08 apr 2011 16:22

Kan je een 14/9 opboren? Ik zelf durf dat namelijk niet echt. Anders kunnen we dat namelijk even doen, hoef ik geen nieuwe te kopen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 08 apr 2011 16:38

als je een manier weet om dat messing buisje dat dwars door de carburateur heen gaat er tijdelijk uit te halen, dan moet dat kunnen.
Ik vraag me alleen af of jij een boor hebt die groot genoeg is.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 09 apr 2011 21:06

Op het internet staat daar een beschrijving over.
Ik heb het gedaan zonder het verwijderen van de venturi.


Daarna heb ik mijn dremel van een ronde kegel slijpsteen voorzien en hem netjes glad geslepen.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 09 apr 2011 21:21

Op het internet staat daar een beschrijving over.
Ik heb het gedaan zonder het verwijderen van de venturi.


Daarna heb ik mijn dremel van een ronde kegel slijpsteen voorzien en hem netjes glad geslepen.
Je moet idd niet helemaal doorboren met 1 boor. Dan verlies je het venturi-effect wat ontstaat doordat het smaller is bij het vernevel buisje. Als je een kolomboor in hoogte afstelt, zodat je niet te laag kan komen met de boor gaat het prima.

(venturi-effect: doordat het smaller is bij het buisje waar de benzine verneveld wordt, versnelt de lucht op die plek waardoor er betere verneveling is.)
Omhoog

lukieluke
Tomosforummer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 aug 2010 17:15
Locatie: Voorburg
  • Citeer

Berichtdoor lukieluke » 29 apr 2011 20:38

Toch nog even een reactie. Probleem is opgelost. Ik heb een grote carburateur gekocht. Dit heeft alleen al genoeg effect op me begrensde spruitstuk. Binnenkort even die begrenzing eruit halen dan gaat die helemaal hard :)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.