ik ben sinds een week in het bezit van een tomos snorbrommer. Deze heb ik gekocht om op te knappen.
Nu heb ik niet veel ervaring met snorfietsen en helemaal niet met Tomos. Via google kwam ik dit forum tegen en ik dacht laat ik me maar gelijk even aanmelden. Ik heb de foto even geleend van het forum maar om dit type tomos gaat het.
De koplamp is een soort koker met daarin de kilometerteller.

Nu wilde ik graag weten wat voor type dat ik heb, ben namelijk nog op zoek naar een aantal onderdeeltjes:
-Buddyseat zadel (bananenzadel)
-Voetsteuntjes
-2 wielen (liefst sterwielen)
-uitlaat
-spatbord voor (is nu chroom wil de tomos gaan spuiten)
-eventueel koplampkap
Verder wilde ik ook graag weten waar ik op moet letten als ik de wielen koop, passen wielen van andere modellen namelijk ook op mijn tomos? En hoe zit het met de buddyseat is dit gewoon plug en play?
Hoe zit het met de koplampspoiler? Op de nieuwere modellen zie ik een kap over de koplamp zitten is dit ook gemakkelijk pas te maken voor het type tomos wat ik heb?
Verder merk ik dat de verlichting vaak kapot gaat, ik denk dat de spanningsregelaar kapot is. Is er een makkelijke manier om te controleren of de spanningsregelaar kapot is?
Hebben jullie nog bedrijven waar ik tegen normale prijzen goede tomos onderdelen kan kopen?
alvast bedankt
mvg,
Bjorn