• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos S25

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
358 berichten
  • Pagina 14 van 18
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • …
  • 18
  • Volgende
Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 30 mei 2011 12:18

jep :)

hopen dat ik vandaag die staal wol nog kan kopen ...

Edit: Gelukt maakt een mooi geluidje en rijd als en gek trekt alleen nog niet op
ging zo en brom scooter voor bij moet zeker 55+ geweest zijn

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 01 jun 2011 11:59

nog en vraag je kan meschien beter bij uitlate forum maarja .. hoe kan het dat een homoet uitlaat zo goed is vergeleken een std snel en alle andere uitlaten ?

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 01 jun 2011 14:23

nog en vraag je kan meschien beter bij uitlate forum maarja .. hoe kan het dat een homoet uitlaat zo goed is vergeleken een std snel en alle andere uitlaten ?
veel beter kwaliteit als in :

beter materiaal
betere lasnaden en vakwerk
expansie is veel meer prestatie gericht

etc

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 05 jun 2011 16:37

dit is met techno cc + snor kop denk 55/60

http://www.youtube.com/watch?v=6WV0xwGGpBg

<O~

die jarno puch shop is echt traag :| maarja maak nog wel en filmpje als hij af is
Laatst gewijzigd door Tomos s25 op 05 jun 2011 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 05 jun 2011 16:40

je hoeft alleen de 6WV0xwGGpBg tussen de youtube tags te plaatsen, dan werkt het wel goed. ;)

Zo dus:

Link

tvdtomos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tvdtomos » 05 jun 2011 23:52

je moet ze eventjes mailen en een beetje dreigend overkomen:P was bij mij ook zo met mn puch kop.

Groet, :koning:
Tomos A3

set up:
Airsal 70cc (Puch Maxi)
Puch 70cc Athena cilinderkop
15/15 carb
Spruitstuk Tomos voor Puch cilinder 15 mm
Biturbo
twv 26/22

Top: Klokje rond

happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 06 jun 2011 12:40

Op de carburateur na (ik heb 14/12, en deze beste heer 15/15) heb ik exact dezelfde setup gekocht. De spullen van tomoshop heb ik al zeer snel binnen gekregen (zo'n half weekje), echter wacht ik nu al anderhalve week op mijn bestelling op jarnos-puchshop. Hier heb ik een puch HD kop besteld, die ik toch echt nodig heb.

Ben ik opgelicht of heeft de site gewoon een trage gang van zaken? Ik heb al een mailtje erover gestuurd, maar nog geen antwoord gehad.

dan mijn tweede vraag: is dit de juiste manier om een membraam te installeren?

Afbeelding
Mijn tomosje

tvdtomos
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tvdtomos » 06 jun 2011 12:50

Je moet even wachten meestal sturen ze berichten terug een dag nadat je bericht hebt gestuurd. En je moet hem met de sleuven van het membraam in de cilinder wijzen. Zet eerst maar die cilinder erop en dan het spruitstuk met membraam en carburateur. Oh ja nog een tip: als je weer geen pakketje krijgt na een week moet je even een beetje boos mailtje sturen naar ze. Dan sturen ze het wel. Groet, :koning:

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 06 jun 2011 12:51

De metalen plaatjes moeten in de cilinder. Andersom dus. Past ook maar op 1 manier, als je het spruitstuk erop zet. ;)

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 06 jun 2011 13:22

lol happy je heb het me zelf uitgelegd hoe het moet en nu ga je het vragen >.< beetje epic fail =D

en ja die puch shop is traag wacht ook al 2 weken en anders kan je via paypal je geld weer terug halen :)

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 06 jun 2011 13:30

lol happy je heb het me zelf uitgelegd hoe het moet en nu ga je het vragen >.< beetje epic fail =D
:lol: Inderdaad epic fail. Als je het spruitstuk ertegenaan houdt merk je ook vanzelf dat het echt maar op 1 manier past. :roll:

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 06 jun 2011 13:40

dacht ik de noob tezijn :P doet me weer goed dat ik tog wat kan haha met wat hulp =D

succes met de rest dat je er op gaat zetten :) en maak ff en filmpje als je klaar bent ik wil even zien hoe snel jij gaat =D

owja tip probeer sproeier 62 niet want dan start hij tog niet ik denk dat 66 wel goed is,
ik heb zelf nu 68 staat wel beetje rijk zwarte bougie maar kan wel voor het inrijden =)

owja nog en vraagje werkt en carb begrenzer nog goed voor de rollerbank of is dat echt al lang bekend?

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 06 jun 2011 13:54

Ik heb nog nooit met een begrenzer gewerkt, ook niet met choke begrenzer. Dit omdat ik mijn brommers nooit te hard laat lopen zodat ik een boete kan krijgen op de rollerbank. Als je met een snor 45 rijdt, haal je op de rollerbank vaak de grens van 39 niet. Met een brom kan je vaak gerust tot 65 gaan zonder boete te krijgen.
Ik ben maar 1 keer in mijn leven op de rollerbank gezet, met een Peugeot Fox brom met ontgrensde uitlaat, die 60 haalde, en heb toen geen boete gehad.

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 06 jun 2011 13:55

maar hoe werkt het dan komt er gewicht op ?dat scheeld wel natuurlijk
en me snor gaat zeker 55+ met mijn gewicht dus met en lichter iemand wel sneller xD

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 06 jun 2011 13:59

Choke begrenzer werkt doordat het veertje eruit gehaald wordt, en zo ook bij volgas nog op de choke blijft staan. Daardoor krijg je gewoon veel te weinig lucht en verzuip je hem in principe, waardoor hij niet hard rijdt. Je moet wel even het gaatje zover aanpassen dat ie niet stottert, en toch niet te hard gaat. Het staat uitgelegd in een topic in de FAQ of wiki. Even zoeken en je zal het vinden.
Edit: op de rollerbank zit er meestal niemand op (behalve bij schakels om te schakelen), hij wordt gewoon vastgehouden en volgas gegeven. De rollerbank zelf heeft een vast ingestelde weerstand waardoor de brommer afgeremd wordt, en zo de rol en lucht weerstand gesimuleerd wordt. Daardoor geeft ie vaak te weinig aan, omdat die ingestelde weerstand vaak iets te hoog is. (zo worden ze nou eenmaal geijkt).

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 06 jun 2011 14:36

wat brombertje zegt:

en, mijn snor ging 55 op teller en geen boete op de roller, dus allemaal niet zo spastisch bang zijn dat je een boete krijgt.
Laatst gewijzigd door Alex.. op 06 jun 2011 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 06 jun 2011 14:48

Alleen als jouw snor ruim boven de 50 km/u uitkomt kan je een boete verwachten. (en dan vraag ik me gewoon af waarom je dan niet gewoon een brom koopt, want een helm is zo erg niet :x) Mijn Fox liep ruim 60 op de teller die vrij redelijk klopt bij Peugeot, en kreeg nog geen boete in de tijd dat er vermogen werd gemeten, en dat omgerekend werd naar snelheid.
Mijn broers Neo's liep nog harder dan mijn Fox en kreeg nog geen boete.
Als je een snor rijdt, moet je m gewoon niet zover opfokken. Mensen houden er nou eenmaal geen rekening mee dat jouw snor zo hard gaat, met alle gevolgen van dien. Ik merk het zelf vaak genoeg met mijn brommer, dat mensen mijn snelheid totaal verkeerd inschatten en ik vaak hard moet remmen omdat ze de auto ervoor zetten. (1 van de redenen dat ik een schijfrem wil, al remt mijn brommer al erg goed) Als je dan een snor hebt die veel te hard gaat, en je krijgt dan een ongeluk, heb ik geen medelijden met je. :x

Edit: Ik g even de moraalridder uithngen.
Ook fietsers met meer dan 50 km/u inhalen op een fietspad vind ik not done. Dat doe ik zelfs bijna nooit op het bromfietspad, tenzij het heel erg ruim is. Nogal logisch dat mensen een hekel krijgen aan snorfietsers, waar wij nette bromfietsers ook de dupe van zijn. Ook die mega brede retro scooters die met vol gas (en vaak ontgrensd) op een smal fietspad fietsers inhalen vind ik not done.
Mijn broer reed een keer heel netjes 35 (dat was toen de max voor brommers op de rijbaan) op een voorrangsweg. Hij werd over het hoofd gezien door een automobilist van rechts, en moest een noodstop maken. Hij kom hem niet meer ontwijken en gleed uit met zijn hoofd tegen/onder de velg van de auto. Zonder helm was dat ook heel anders afgelopen. En dat met maar 35 km/u!!!!!!
Laatst gewijzigd door brombertje op 06 jun 2011 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 06 jun 2011 14:50

Alleen als jouw snor ruim boven de 50 km/u uitkomt kan je een boete verwachten. (en dan vraag ik me gewoon af waarom je dan niet gewoon een brom koopt, want een helm is zo erg niet :x) Mijn Fox liep ruim 60 op de teller die vrij redelijk klopt bij Peugeot, en kreeg nog geen boete in de tijd dat er vermogen werd gemeten, en dat omgerekend werd naar snelheid.
Mijn broers Neo's liep nog harder dan mijn Fox en kreeg nog geen boete.
Als je een snor rijdt, moet je m gewoon niet zover opfokken. Mensen houden er nou eenmaal geen rekening mee dat jouw snor zo hard gaat, met alle gevolgen van dien. Ik merk het zelf vaak genoeg met mijn brommer, dat mensen mijn snelheid totaal verkeerd inschatten en ik vaak hard moet remmen omdat ze de auto ervoor zetten. (1 van de redenen dat ik een schijfrem wil, al remt mijn brommer al erg goed) Als je dan een snor hebt die veel te hard gaat, en je krijgt dan een ongeluk, heb ik geen medelijden met je. :x
zoals hier boven bedoelde ik natuurlijk snor

want 55 op een tomos a35 km is natuurlijk alles behalve accuraat, als 55 op GPS gaat met snor kan je wel een boete verwachten denk ik

en idd, mijn snor gaat nu 70 maar vind ik zelf eigenlijk ook te hard, daarom meestal gewoon op mn brommer met helm :koning:

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 06 jun 2011 14:57

Die tomos tellers zijn alles behalve accuraat. Ik heb het ook over snelheden gemeten met gps/digiteller. Mijn snelheden zijn ook met gps en digiteller gemeten. (dat betekent dat ik op sommige autotellers ook 70 haal)

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 06 jun 2011 15:46

weetje (moraal ridder ) zelfs met 50 op en fiets pad is nog niks want de fietsers gaan makkelijk 40 op me teller als ze en beetje door trappen, En als ik daar met 25 achter moet hangen verwachten ze dat ik sneller ga en krijg je boze gezichten + fietsers die als en gek voor bij rijden en overal voor proppen.. ik kan het weten met me snorretje die 18 ging..
ik ben wel met je eens dat sommige jongeren als en gek met 70 voorbij gaan maarja daar kan ik niets aan doen :)
ik rij al 5 jaar op opgevoerde brommers / scoooter en maar 1 ongelukt met en auto die als en gek achteruit ree

stja..

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
358 berichten
  • Pagina 14 van 18
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 12
  • 13
  • 14