halloDit heet viertakten.
Dit kan komen door teveel olie bij je benzine. Of een te rijk lucht/benzine mengsel (dus dat er meer benzine is dan lucht). Zorg dat je met sproeiertjes blijft moeken haal ff wat vier sproeiertjes 3 maten eronder en 1 erboven en dan kun je gaan afstellen.
groeten
ik zal vandaag of morgen even kijken of hiij valse lucht zuigt.Check eerst of je ergens valse lucht hebt. Het is niet normaal dat je met een standaard setup en een bullit stottert. Vooral als het probleem er al was voordat je die uitlaat erop hebt gezet, is het waarschijnlijk valse lucht. Zit je luchtfilter er goed op en is deze ook goed schoon? Beste is alles even na te kijken.
Carburateur en luchtfilter schoonmaken en deo-test bij de cilinder. Een grotere carb zal het probleem niet oplossen, als het met standaard carb al gebeurt.
mijn brommer zuigt ook geen valse luchtCheck eerst of je ergens valse lucht hebt. Het is niet normaal dat je met een standaard setup en een bullit stottert. Vooral als het probleem er al was voordat je die uitlaat erop hebt gezet, is het waarschijnlijk valse lucht. Zit je luchtfilter er goed op en is deze ook goed schoon? Beste is alles even na te kijken. Carburateur en luchtfilter schoonmaken en deo-test bij de cilinder. Een grotere carb zal het probleem niet oplossen, als het met standaard carb al gebeurt.
ja luchtfilter zit goed en is schoon.luchtfilter goed der op en schoon? En kijk ff of dat busje in je blok naar je uitlaat. Of die schoon is daar horen gaatjes in te zziitten
sproeier en valselucht is het niet maar wat zou ik dan aan de ontsteking kunnen doen. ik was wel van plan om morgen een nieuwe bougie te kopen maar moet mijn hittegraad van mijn bougie ook omhoog omdat ik een andere uitlaat heb en waarschijnlijk een grotere carb. ?Ik denk ook dat ie die bedoelt
Ik kan heel snel zeggen wat er mis is. De sproeier is te groot, of je hebt vale lucht, of je ontsteking (elektra) is niet goed.
oke en maar scheelt het veel kwa vermogen als ik mij standaard spruitstuk er op laat? ik hheb er nu een wega n15 bougie in zitten, ik zal eerst kijken of een andere bougie werkt en dan ff naar de ontsteking kijken .Ik snap echt niet wat jij nou bedoelt. Er is geen uitlaat-spruitstuk. Alleen het gat in je cilinder waar je uitlaat op zit, en daar zit echt geen buisje, of gaatjes in.
Dat een andere bougie bij jou niet werkt, zegt niets over zijn bougie. Misschien heeft hij een slechte bougie, of is het iets anders bij de ontsteking wat slecht is.
Als je een grotere carb neemt, kan je het beste ook een 15 mm spruitstuk nemen. Het werkt ook wel met een standaard brom spruitstuk.
Dan moet je wel even opnieuw afstellen qua sproeier.
Dingen die je nu zou kunnen proberen:
Carburateur helemaal schoonmaken
Nieuwe bougie proberen, een NGK B7HS zou prima moeten werken
Ontsteking nakijken of deze goed is, en goed op bromstand staat
Eventueel kijken of je een mooie blauwe vonk krijgt door de bougie tegen het frame aan te houden en te kicken (met de hand)
hallooke en maar scheelt het veel kwa vermogen als ik mij standaard spruitstuk er op laat? ik hheb er nu een wega n15 bougie in zitten, ik zal eerst kijken of een andere bougie werkt en dan ff naar de ontsteking kijken .Ik snap echt niet wat jij nou bedoelt. Er is geen uitlaat-spruitstuk. Alleen het gat in je cilinder waar je uitlaat op zit, en daar zit echt geen buisje, of gaatjes in.
Dat een andere bougie bij jou niet werkt, zegt niets over zijn bougie. Misschien heeft hij een slechte bougie, of is het iets anders bij de ontsteking wat slecht is.
Als je een grotere carb neemt, kan je het beste ook een 15 mm spruitstuk nemen. Het werkt ook wel met een standaard brom spruitstuk.
Dan moet je wel even opnieuw afstellen qua sproeier.
Dingen die je nu zou kunnen proberen:
Carburateur helemaal schoonmaken
Nieuwe bougie proberen, een NGK B7HS zou prima moeten werken
Ontsteking nakijken of deze goed is, en goed op bromstand staat
Eventueel kijken of je een mooie blauwe vonk krijgt door de bougie tegen het frame aan te houden en te kicken (met de hand)
[ Post made via Mobile Device ]
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten