Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Voorlopig moet je hem eerst inrijden , hoe daar ook rekening mee.Heb nu een ontgrensd spruitstuk en een 14/12 carb maar echt lekker snel rijd ie nu nog niet.
Vertanding is 26/28
Prop met slang uit de luchtfilter
Ontsteking op brom
Bromkop
Uitlaat is een standaard bromuitlaat
Heb sproeier 50 52 53 geprobeerd,moet ik een nog grotere sproeier erin zetten of een 26 achtertandwiel erop zetten,gaatjes in de luchtfilter maken?
Heb er ook een nieuwe zuiger en zuigerveren ingezet,kan het daardoor komen dat ie nog niet wat sneller rijd.
Henk
Ik heb ongeveer de zelfde setup met een 28 atw, ik wil waarschijnelijk naar een 26 atw gaan.
Ik heb er een 60sproeier inzitten , en dat rijdt bij mij perfect.Snel optrekken en een top van 50+
Als ik volgas rijd wordt die ineens stiller op de lange stukken , dan zoemt die als een naaimachine.
Ik heb ook een standaard snel uitlaat met ingekorte demper waar ik staalwol omheen heb gedraaid.
Tomos A35 snor, 15/15 carb + 15MM spruitstuk + standaard snel: welke sproeiermaat? Geen idee welke er nu in zit, waarschijnlijk een te grote waardoor ie gaat viertakten. Standaard denk ik dus, iemand een idee?
Kijk naar de kleur van je bougie.Voorlopig moet je hem eerst inrijden , hoe daar ook rekening mee.Heb nu een ontgrensd spruitstuk en een 14/12 carb maar echt lekker snel rijd ie nu nog niet.
Vertanding is 26/28
Prop met slang uit de luchtfilter
Ontsteking op brom
Bromkop
Uitlaat is een standaard bromuitlaat
Heb sproeier 50 52 53 geprobeerd,moet ik een nog grotere sproeier erin zetten of een 26 achtertandwiel erop zetten,gaatjes in de luchtfilter maken?
Heb er ook een nieuwe zuiger en zuigerveren ingezet,kan het daardoor komen dat ie nog niet wat sneller rijd.
Henk
Ik heb ongeveer de zelfde setup met een 28 atw, ik wil waarschijnelijk naar een 26 atw gaan.
Ik heb er een 60sproeier inzitten , en dat rijdt bij mij perfect.Snel optrekken en een top van 50+
Als ik volgas rijd wordt die ineens stiller op de lange stukken , dan zoemt die als een naaimachine.
Ik heb ook een standaard snel uitlaat met ingekorte demper waar ik staalwol omheen heb gedraaid.
Nu sproeier 58 erin maar nu rijd ie nog slomer???
Moet ik nu nog groter of weer kleiner???
Henk
Begin met sproeier 60, dan zit je aardig in de buurt.Richting welke sproeier moet ik gaan denken met de volgende setup:
- Airsal 50cc
- Afgevlakte kop
- 15/15 carb
- 15mm spruit
- Biturbo uitlaat
- Verder alles origineel
Hallo ik heb dezelfde setup kijk onderschrift voor info de cilinder is 50cc met 2 sleuven hetzelfde geld voor de zuiger... Ik heb er sproeier 60 in zitten en bougi is grijs.... Ik krijg um wel aan maar loopt ni stationair en van geen naar vol gas houd ie eerst een seconde in met bwooop geluid, teweinig benzine dus.. Dus sproeiet nog groter :s is nogal groot tog? Is er iets mis? Tips? Ook tips graag voor sproeier maat.Voorlopig moet je hem eerst inrijden , hoe daar ook rekening mee.Heb nu een ontgrensd spruitstuk en een 14/12 carb maar echt lekker snel rijd ie nu nog niet.
Vertanding is 26/28
Prop met slang uit de luchtfilter
Ontsteking op brom
Bromkop
Uitlaat is een standaard bromuitlaat
Heb sproeier 50 52 53 geprobeerd,moet ik een nog grotere sproeier erin zetten of een 26 achtertandwiel erop zetten,gaatjes in de luchtfilter maken?
Heb er ook een nieuwe zuiger en zuigerveren ingezet,kan het daardoor komen dat ie nog niet wat sneller rijd.
Henk
Ik heb ongeveer de zelfde setup met een 28 atw, ik wil waarschijnelijk naar een 26 atw gaan.
Ik heb er een 60sproeier inzitten , en dat rijdt bij mij perfect.Snel optrekken en een top van 50+
Als ik volgas rijd wordt die ineens stiller op de lange stukken , dan zoemt die als een naaimachine.
Ik heb ook een standaard snel uitlaat met ingekorte demper waar ik staalwol omheen heb gedraaid.
Als je motor koud is, dan verdampt de bezine minder makkelijk, en daardoor verbrand het mengsel niet goed en gaat hij stotteren. (volgensmij
Als een motor koud is dan wil hij toch juist meer benzine? Of kan hij gewoon nog minder benzine verbranden? en is het daarom zo dat hij de eerste paar meters gaat stotteren op zijn top? Dus als je sproeier echt te groot is dat hij dan eigenlijk echt warm moet zijn om het teveel aan mengsel weg te krijgen?
ori luchfilter?Als je motor koud is, dan verdampt de bezine minder makkelijk, en daardoor verbrand het mengsel niet goed en gaat hij stotteren. (volgensmij
Als een motor koud is dan wil hij toch juist meer benzine? Of kan hij gewoon nog minder benzine verbranden? en is het daarom zo dat hij de eerste paar meters gaat stotteren op zijn top? Dus als je sproeier echt te groot is dat hij dan eigenlijk echt warm moet zijn om het teveel aan mengsel weg te krijgen?)
Mijn vraag:
Wat is de richtlijn sproeier voor deze setup?
50cc standaard Membraam
bromkop
bromzuiger
12mm schuin
14/12
standaard dikke bocht
26-24
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast